מדד החינוך חושף: החינוך הממלכתי דתי במגמת עלייה - סרוגים

מדד החינוך חושף: החינוך הממלכתי דתי במגמת עלייה

על פי נתוני מדד החינוך של אתר מדלן, ממוצע הציונים במקצועות הליבה בחינוך הממלכתי דתי עומד על 57 נקודות לשנת 2016- עלייה של 4 נקודות בהשוואה לאשתקד. הציון הממוצע בחינוך הכללי אמנם גבוה יותר, אך נמצא במגמת ירידה

author-image
מדד החינוך חושף: החינוך הממלכתי דתי במגמת עלייה
  מגמת עלייה (צילום: גרשון אלינסון/ פלאש 90)

מדד החינוך של אתר מדלן מציג את ההבדלים בהישגים הלימודיים של החינוך הממלכתי, הממלכתי דתי, והחרדי. הנתונים נקבעו על פי ציוני התלמידים בבחינות המיצב השנתיים. בשנה החולפת 915 בתי ספר נבחנו, מתוכם 599 היו מהחינוך הממלכתי, 209 מהחינוך הממלכתי-דתי ו-107 מהחינוך החרדי.

על פי המדד, ממוצע הציונים בחינוך הממלכתי הוא הגבוה ביותר, ועומד על 63 נקודות, לעומת החינוך הממלכתי דתי שהשיג ממוצע של 57 נקודות והחינוך החרדי עם ממוצע של 25 נקודות. עם זאת, החינוך הממלכתי דתי רשם עלייה בציון הממוצע בהשוואה לנתוני המדד משנת 2015, בעוד שממוצעי הציונים בחינוך הממלכתי והחרדי נמצאים במגמת ירידה.

במדד הכללי החינוך הממלכתי דתי רשם עלייה של 4 נקודות, לעומת החינוך הממלכתי שירד ב-2 נקודות והחינוך החרדי שרשם ירידה משמעותית של 10 נקודות.

בחלוקת המדד למקצועות, החינוך הממלכתי רשם הישג משמעותי במקצוע העברית- שם זכה לציון הגבוה ביותר. ממוצע החינוך הממלכתי דתי עמד על 63 נקודות, לעומת 57 של החינוך הממלכתי ו-26 בחינוך החרדי.
בשאר המקצועות, תלמידי החינוך הממלכתי מובילים על החינוך הממלכתי דתי והחרדי.

כך למשל ממוצעי ההישגים במתמטיקה היו 65 בחינוך הממלכתי, 63 בחינוך הממלכתי דתי ו-23 בחרדי. באנגלית נרשם ממוצע של 67 בחינוך הממלכתי לעומת 50 בחינוך הממלכתי דתי, ובטכנולוגיה 63 לחינוך הממלכתי ו-58 בחינוך הממלכתי דתי.

למרות זאת, תלמידי החינוך הממלכתי דתי רשמו עלייה בממוצעי הציונים בכל המקצועות בהשוואה לנתוני השנה הקודמת, בעוד שממוצעי המקצועות בקרב תלמידי החינוך הממלכתי והחרדי היו גבוהים יותר בשנת 2015.
המדד גם השווה את הישגי התלמידים בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי בתוך הערים השונות.

"מפת החינוך ל-2016 מראה ככלל תוצאות טובות יותר במקצועות הליבה בקרב תלמידים בבתי ספר בפיקוח ממלכתי" אמר מייסד אתר מדלן אמיר ווינשטוק. "יחד עם זאת, בדיקה נקודתית באתר מדלן של הישגי בתי הספר בתחום השכונה עשויה להראות תמונה שונה, לפיה דווקא בתי הספר שהינם בפיקוח ממלכתי דתי מדורגים גבוה יותר מבתי הספר המשתייכים לזרמים אחרים".

הפער הגדול ביותר לטובת החינוך הממלכתי דתי נרשם בבית שמש, שמה ממוצע הציונים בחינוך הממלכתי דתי עמד על 56 נקודות לעומת 42 בחינוך הממלכתי. ערים נוספות בהן החינוך הממלכתי דתי זכה לממוצע גבוה יותר מהחינוך הממלכתי הן בית שאן (43 לעומת 31), מעלות תרשיחא (44 לעומת 35), שדרות (34 לעומת 26), ירושלים (61 לעומת 59), אופקים (39 לעומת 37), ובאר שבע (41 לעומת 40).

ד"ר אברהם ליפשיץ, מנהל החינוך הממלכתי-דתי במשרד החינוך, התייחס לנתונים ולעליית הממוצעים במגזר: "בסופו של דבר, פער של חמש נקודות הוא לא משמעותי בסולם של 100. עשינו קפיצות מאוד גדולות בשנים האחרונות ואנחנו נמצאים בעלייה שיטתית לאורך השנים".

ליפשיץ התייחס גם לציון הנמוך של המגזר באנגלית, והודה שזהו המקצוע הבעייתי ביותר בחינוך הממלכתי דתי. "עלינו בשתי נקודות אבל זה לא מספיק, אנחנו צריכים לעבוד על זה ועינינו נשואות לשם" אמר. אנחנו עובדים בימים אלה על תוכנית ייחודית להעלאת ההישגים באנגלית בקרב התלמידים. אני מתאר לעצמי שבשנה הבאה נראה עלייה משמעותית גם במקצוע הזה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו