פיקוד העורף והרבנים יפרצו את הטלפונים ה'כשרים' - סרוגים

פיקוד העורף והרבנים יפרצו את הטלפונים ה'כשרים'

ניסוי הראשון של פיקוד העורף בהעברת התרעות לתושבים באמצעות מסרונים נערך היום, אבל מי שלא יוכלו לקבל את ההודעות הם בעלי הטלפונים 'הכשרים' שחסומים לשירותי SMS. בצה"ל ובפיקוד העורף פועלים מול הרבנים החרדים לאשר את פריצת החסימה ולאפשר את שליחת ההודעות.

author-image
פיקוד העורף והרבנים יפרצו את הטלפונים ה'כשרים'
  יקבל הודעות מפיקוד העורף? (פלאש90)

היום (ב') נערך הניסוי הראשון של פיקוד העורף בהעברת התרעות לתושבים באמצעות מסרונים.

בכוחות הבטחון מבקשים לנצל את העובדה כי מרבית אזרחי ישראל מחוברים לטלפונים הסלולריים, כך שניתן להעביר הודעות במהירות בצורה שקטה, מבלי להפעיל אזעקה או מערכות כריזה.

אבל בפיקוד העורף נתקלו בציבור גדול של חרדים, שמחזיקים מכשירי טלפון סלולרי המכונה 'כשר'. באמצעות המכשיר ניתן רק לקבל או להוציא שיחות והוא חסום לשירותי SMS, אינטרנט או רשת.

נעקוף את החסימה

בראיון ליומן הצהריים של רדיו 'קול חי' אמר סגן אלוף גיל הופמן ראש ענף התרעה ותקשוב בפיקוד, כי מדובר בכשלוש מאות אלף מכשירים כשרים במדינה שיכללו בהסדר "אנחנו כרגע בפעילות ראשונית מול הנושא הזה, אנחנו בפעילות מסודרת כדי לאשר או להכשיר את קבוצת ההתרעה במכשירים הכשרים"

"רק אנחנו מורשים לשלוח את ההודעות האלה, הודעות ביטחוניות, מדובר בהתרעות לא רק בפני טילים, אלא גם התרעות מפני אירועים מסוכנים, חומרים מסוכנים, שריפה, או הודעה של משרד הבריאות למשל לתושבי בני-ברק להרתיח את המים משום שאינם ניתנים לשתיה"

לדבריו, בפיקוד העורף פועלים בשיתוף חברות הסלולר וועדות הרבנים על מנת לוודא  שפתיחת המכשיר תאפשר קבלת הודעות מפיקוד העורף בלבד.

כאמור, ניסוי שנערך היום באזור הדרום, בהעברת מסרים אישיים לאזרחים באמצעות הטלפונים  הסתיים היום בהצלחה.

כיום, מחזיקים בציבור החרדי, כ-300,000 מכשירים, כשלרוב אלו המכשירים היחידים בבית. מה שלא יצליחו לפתור בפיקוד העורף הוא את העובדה שאצל החרדים, לא כל ילד מחזיק מכשיר סלולרי.

ברוב הישיבות אוסרים על התלמידים להחזיק מכשיר סלולרי ורק לקראת גיל הנישואין (18-20) מותר לבחורים להיות זמינים, וגם זה לא בכל שעות היום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו