יום שחרור השומרון: להחזיר את השליטה בקבר יוסף - סרוגים

יום שחרור השומרון: להחזיר את השליטה בקבר יוסף

למעלה מ-5,000 חגגו את יום שחרור ירושלים והשומרון ב"מצפה יוסף" שעל הר גריזים, הצופה אל קבר יוסף. הרב אליקים לבנון: אנו חוגגים 44 שנים לשחרור השומרון, ואנו בטוחים שעם ישראל יישאר פה לעולמים". גרשון מסיקה: "להחיל הריבונות על כל הישובים ביו"ש ולהחזיר השליטה בקבר יוסף".

יום שחרור השומרון: להחזיר את השליטה בקבר יוסף
  שולי רנד מופיע בשומרון (מועצה אזורית שומרון)

למעלה מחמשת אלפי אזרחים מכל רחבי הארץ  השתתפו אמש (ג) בשומרון באירוע מיוחד לציון יום שחרור ירושלים והשומרון, אשר שוחררו היום לפני ארבעים וארבע שנים.

האירוע ההמוני, הראשון מסוגו ואשר מארגניו מתכננים להופכו למסורת מדי שנה, התקיים ב"מצפה יוסף" שעל הר גריזים, סמוך לישוב הר ברכה, מקום ממנו ניתן לצפות על קבר יוסף.

האירוע הוקדש גם לזכרו של בן יוסף לבנת הי"ד, שנרצח לפני כחודש מירי של שוטרים פלסטינים בקבר יוסף, ובעצרת שהתקיימה לאחר התפילה החגיגית לליל יום ירושלים קראו הדוברים לממשלת ישראל להחזיר את השליטה המלאה והנוכחות היהודית הקבועה למקום הקדוש.

האירוע אורגן על ידי ועד מתיישבי השומרון, המועצה האזורית שומרון, ועד מתיישבי בנימין, מועצה אזורית מטה בנימין ותנועת קוממיות, והופיעו בו הזמרים שולי רנד, שי גבסו, יהודה כ"ץ, אריאל זילבר, האחים אריאל ויובל סלע.

קודם לעצרת, התקיימה צעדה המונית של אלפים מהישוב הר ברכה ל"מצפה יוסף" ותצפית אל ארץ השומרון וקבר יוסף בהדרכת מדריכים מקצועיים.

יוסף צריך לצאת מהבור

בתחילת העצרת הקריא יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר מכתב שכתבה רבקה לבנת, אימו של בן יוסף הי"ד. בין השאר כתבה האם השכולה: "אנחנו תובעים כניסה חופשית לקבר יוסף יום יום בגאון, בלי להתחנן ובלי להתנצל. די להשפלות! יוסף צריך 'לצאת מהבור'!".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר בעצרת: "אנו חוגגים היום את יום שחרור ירושלים והשומרון ומעלים על נס את ההשגחה העליונה  ואת גבורת חיילי צה"ל. ביום זה אנו קוראים לממשלת ישראל לאזור עוז וללמוד מגבורת חיילי צה"ל משחררי ירושלים והשומרון."

"ממשלת ישראל צריכה להחיל את הריבונות המלאה על כל הישובים ביהודה ושומרון. ממקום זה אנו קוראים לממשלת ישראל להחזיר את השליטה והנוכחות המלאים בקבר יוסף אן מולנו".

רב השומרון הרב אליקים לבנון, ששימש אף כחזן בתפילת האלפים החגיגית, אמר: "אנו חוגגים את יום ירושלים והשומרון, אשר זכינו לחזור אליהם לפני 44 שנים, ואנו בטוחים שעם ישראל יישאר פה לעולמים".

יו"ר ועד מתיישבי השומרון תקף בדבריו את הבזיון של המשך המצב הנוכחי בקבר יוסף: "יסולקו השוטרים הפלסטינאים מאתר קבר יוסף ותיערך חקירה – מי שכחו את פרשת מדחת יוסוף והציבו שוב מחבלים על קברו של יוסף הצדיק, דבר שאפשר את הרצח של בן יוסף לבנת".

רב הישוב יצהר הרב דוד דודקביץ אמר: "זהו יום שבו קרה לעם ישראל נס עצום לפני 44 שנים. אבל איננו רק מתרפקים על העבר, באנו לכאן כי עבורנו חזרה לשכם היא דבר הכרחי. לא נפנה עורף לשורשים: ליוסף הצדיק, לבית לחם ולחברון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו