הערבים ברמלה: הקמת ישיבת הסדר תצית את העיר - סרוגים

הערבים ברמלה: הקמת ישיבת הסדר תצית את העיר

תושבי רמלה הערבים זועמים על החלטת העירייה להקצות מבנה לישיבת הסדר שתהווה שלוחה של ישיבת שעלבים. לדברי התושבים הערבים, המקום הובטח להם ורק לאחרונה שינתה העירייה את ההחלטה. ד"ר עוני כחיל: "להכניס מוקד התנחלותי לתוך האוכלוסייה הערבית זו חצייה של כל הקווים האדומים."

author-image
הערבים ברמלה: הקמת ישיבת הסדר תצית את העיר
  בדרך למהומות ברמלה? (פלאש90)

בעיר רמלה מתחוללת לאחרונה סערה סביב הקמת בית מדרש במבנה שאמור היה לשמש כמתנ"ס לתושבי העיר המוסלמים. העירייה החליטה להקצות את המתנ"ס המיועד לישיבת ההסדר 'שעלבים' שעתידה לפתוח שלוחה במקום.

בציבור המוסלמי בעיר, מזהים את הקמת בית המדרש היהודי כהתרסה נגדם. ד"ר עוני כחיל מסיעת הקדמה והשוויון במועצת העיר, נציג התושבים הערבים טוען כי ראש העיר הבטיח להם שהמבנה ישמש כמתנ"ס לילדים מוסלמים, ומזהיר כי הקצאתו לישיבת הסדר "תצית את העיר".

כחיל הוסיף כי ההחלטה מעוררת המחלוקת התקבלה לאחרונה במועצת העיר. "אנחנו לא נגד שכנות עם יהודים, יש לי שכנים יהודים ואני ביחסים טובים איתם, אבל להכניס מוקד התנחלותי לתוך האוכלוסייה הערבית זו חצייה של כל הקווים האדומים", טוען עוני כחיל.

אם לא יהיו עיכובים נוספים, בית המדרש החדש מטעם ישיבת ההסדר בשעלבים יפתח בשנה הבאה במקום המיועד, בפינת הרחובות שמשון הגיבור וביאליק.

ראש העיר רמלה, יואל לביא, אמר כי ועדה ציבורית בחנה את הנושא, וטען כי "השפעת ההחלטה הזו היא כל כך שולית וכל כך זניחה, שמישהו מנסה לתת לה כותרת של 'יהוד העיר'".

במבנה הבית המדרש המתוכנן שכנה בעבר מחלקת ההנדסה של העירייה. לאחר מכן הוחלט שיוקצה למתנ"ס עבור המגזר הערבי בעיר. בישיבת המועצה האחרונה הוחלט לבטל תוכנית זו בטענה שהמבנה נדרש "לצרכים קהילתיים" של העירייה.

"דרכי הפעולה דמוקרטיות ולא אחרת כפי שטוענים נציגי הציבור הערבי", אומר גורם המקורב לישיבת ההסדר בשעלבים.

"מחשבה לא מועטה הושקעה ברעיון הקמת בית המדרש. הכוונה היא להוסיף טוב לעיר וליהודים המתגוררים בה, ולא לגרוע חס ושלום" אמר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
ההתנחלויות ונערי הגבעות נכנסים לערים המרכזיות
שפת אמת | 30-05-2011 10:52
צריך להקפיא את הסרטן לפני שהוא יפגע וישלח גרורות לערים אחרות. עוד מספר שנים תהפוך המדינה כולה להתנחלות אחת גדולה שהעולם יסרב להכיר בה.
2
תגובה לשפת המת - שעלבים זו לא התנחלות
אני | 30-05-2011 11:28
לכן שלוחה של ישיבת שעלבים היא לא "מוקד התנחלותי". הערבים מפחדים מהישיבה בגלל שהיא תחזק רוחנית את היהודים ברמלה ותפסיק את בריחת היהודים משם. בעיני הערבים כל ישיבה היא "מוקד התנחלותי" כי היא מחזקת את היהדות של התושבים, ומזה הם מפחדים.
3
אני יודע גאוגרפיה
שפת אמת | 30-05-2011 12:04
לא התכוונתי למרחב הפיזי והגאוגרפי, אלא למרחב הנפשי והפוליטי. ערביי רמלה גורשו ממנה ב 48 ואין שום סיבה שהם יגורשו ממנה בשנת 2011. הכיבוש הדתי משחית את מדינת ישראל
4
הערבים לא יגורשו. אבל מותר ליהודים לגור ברמלה.
בנימין | 30-05-2011 14:21
אם לפתוח ישיבת הסדר, זה פרובוקוציה, אז גם קיום הערבים במדינת ישראל זה פרובוקציה. אם אפשר לחיות יחד, אז זה אפשרי לכל הצדדים. מותר ליהודים לגור ברמלה עם זקן או בלי זקן. כמו שלערבים מותר לגור בה. מי שמפגין נגד זכות יהודים דתיים לגור ברמלה, הוא פשוט גזען פשיסט.
5
שוב אני עונה לשפת המת
אני | 30-05-2011 14:31
אף אחד לא מגרש אותם. הקמת ישיבה לא מגרשת אף אחד. הסיבה האמיתית שהם חוששים מהישיבה היא: תלמידי הישיבה הצעירים יהוו חיזוק משמעותי לקהילה היהודית בעיר, ויפחיתו את הנטישה היהודית. אין פה שום כיבוש דתי, אלא רק שימוש בססמאות נבובות ריקות מתוכן. חוץ מזה שבפעם האחרונה שבדקתי רמלה היא עמוק בתוך גבולות 49.
6
שוב אני בשאלה אישית לשפת המת
אני | 30-05-2011 14:36
אם אתה מסוגל להחזיק בדעה שלפיה ישיבה היא "כיבוש דתי", או אפילו "סרטן". מה לך לחפש באתר כמו "סרוגים"? אתה נשמע לי הרבה יותר מתאים נגיד לוואלה, או לגל"צ, או ל"הארץ". האתר הזה פשוט לא נועד עבורך. מעניין מה המרחב הנפשי והפוליטי שלך עצמך. האם הקשר היחיד שלך לדת מתבטא בשימוש ציני ומלגלג בשמו של האדמו"ר מגור זצ"ל? או שמא אתה פשוט דתל"ש (זה יסביר הרבה דברים).
7
דתלשים יותר ימניים מדתיים אחרים. אל תלכלך סתם.
בנימין | 30-05-2011 15:26
זה ערבי מרמלה או פלסטיני מעזה שכותב בשם לא לו. זהו. לא צריך לחפש בעיות בתוכנו.
8
ישיבות הסדר הם כיבוש דתי וסרטן במדינה
שפת אמת | 30-05-2011 18:47
ונכון שדתלש"ים הם ימניים יותר ולאומנים יותר, הם השליכו את התורה וממשיכים להחזיק את 'דת הציונות' , זוהי התוצאה של החינוך הדתי לאומי. השנאת התורה וכיבוש הארץ.
9
קדימה לרמלה
אלי | 31-05-2011 18:51
ציונות, התיישבות, יהדות,אינטגרציה, חיים של משמעות. בואו לשבת קליטה בגרעין התורני ברמלה. garinrmala.org.il