האם האמריקאים בלחץ בגלל המאחזים בשטח 1E? - סרוגים

האם האמריקאים בלחץ בגלל המאחזים בשטח 1E?

בשבוע שעבר, בזמן נאומו של ראש הממשלה, הוקמו שלושה מאחזים בשטח 1E הסמוך למעלה אדומים, בשטח שהוכשר כבר לבנייה, אבל הוקפא בהוראת האמריקאים. כנראה שמישהו בשגרירות נכנס ללחץ ושלח פקחים שיצלמו את המאחז ותושביו. בן ארי: "מדובר בפעולת ריגול לכל דבר".

author-image
האם האמריקאים בלחץ בגלל המאחזים בשטח 1E?
  בונים את מבשרת אדומים. (פלאש90)

בימים האחרונים נשלחו צוותים מטעם השגרירות האמריקאית לעקוב אחרי המאחז שהוקם ב E1 על ידי פעילי התנועה לבניין יהודה ושומרון.

כזכור ביום שני האחרון עלו על הקרקע שלושה מאחזים בהם המאחז במבשרת אדומים – שטח שאותו סימן הממשל האמריקאי בעבר כשטח שאסור לבניה יהודית.

מאז יום שני נותרו במאחז מספר בני נוער וצעירים שאוחזים במקום ומפתחים אותו. במשך השבוע נהרס המאחז על ידי כוחות משטרה אך הוקם במהרה על ידי תושבי המקום.

ביום שלישי הופיעו בשטח רכבים מפוארים עם חלונות כהים כאשר יושבי המאחז ידעו לספר שהיושבים ברכבים תיעדו וצילמו את המאחז אך לאחר זמן קצר הסתלקו מהמקום. כעבור דקות הגיעו שוטרים שהחרימו אוהלים מהצעירים.

גם ביום רביעי חזר הריטואל על עצמו כאשר הפעם יצאו יושבי אחד  הרכבים  לשטח והציגו עצמם בפני מספר נערות שהיו במקום כאנשי משטרה.

לפי גורמים משפטיים, מדובר בהתחזות המהווה עבירה פלילית. מספר נערות שהיו במקום, עקבו אחריהם והצליחו לצלם מספר זיהוי של אחד הרכבים. מאוחר יותר אישרה השגרירות האמריקאית כי מדובר ברכבים השייכים לה.

בתגובה על הדברים אומר ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) כי הוא מתכוון לפנות ולבקש דיון מיוחד בכנסת בשל מה שהוא מגדיר פגיעה בריבונות של מדינת ישראל.

לדברי בן ארי, מדובר בפעולות ריגול לכל דבר: "מעניין מה היה קורה אם בארצות הברית דיפלומטים מטעם ישראל היו מרגלים, מצלמים, מתעדים ותרים אחרי פעילים אזרחי ארצות הברית."

"כולנו זוכרים על מה ולמה יושב ג'ונתן פולארד ונרקב בכלא האמריקאי אך אובמה בלי בושה שולח את המרגלים שלו באור יום ופוגע בישראל". אומר בן ארי.

בן ארי הוסיף ואמר כי: "הפעולה של הצעירים הגיבורים מהתנועה לבניין יהודה ושומרון רק מוכיחה כי אובמה ונתניהו יכולים לדבר בשטח אך עם ישראל ימשיך להתיישב בארצו".

מה יש למכונית אמריקאית לחפש במבשרת אדומים?

גם ראש התנועה לבניין יהודה ושומרון מאיר ברטלר אומר כי "בשטח האסטרטגי E1 חייבת לקום שכונה יהודית ואנו מצפים ממשלת הליכוד להודיע שכך יהיה."

"הפינויים הרבים במקום עקב הלחץ האמריקאי לא ירתיעו אותנו. אל מול אובמה ואנשיו נענה תשובה ברורה של התיישבות ואחזיבה בכל הארץ אנו נמשיך לבנות ולהקים יישובים בכל מקום ביהודה ושומרון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו