אחרי החגים יתחדש הכל: שיפוץ הבית לקראת הקיץ - סרוגים

אחרי החגים יתחדש הכל: שיפוץ הבית לקראת הקיץ

הרבה שיפוצים נערכים בתקופת הקיץ. זוהי תקופה של חופש לילדים, הימים ארוכים, אפשר להשאיר את הבית פתוח, לתת לחומרים להתייבש, ואפשר לעזוב את הבית לתקופה קצרה מבלי לשגע את מערך החיים הסדיר

author-image
אחרי החגים יתחדש הכל: שיפוץ הבית לקראת הקיץ
  הכן ביתך לקיץ (צילום: שאטרסטוק)

מאחר וזוהי תקופה עמוסה אצל המשפצים , כדאי להזדרז ולהתארגן בהתאם, לשריין את בעלי המקצוע המומחים בזמן, ולהתחיל מוקדם כדי לא לזלוג עם השיפוץ הזמנים ולהספיק לסיים לפני תחילת הלימודים ו- או ראש השנה ושאר החגים.

הכנה נפשית וכלכלית

שיפוץ של בית או דירה זה בהחלט פרויקט גדול ומאתגר. אמנם אתם כבר משוועים לשינוי אבל התהליך עצמו כרוך בהמון בחירות , בלגן גדול בבית, והוצאה כספית גדולה.

צריך להתחיל תהליך כזה עם מוכנות נפשית לחוסר הסדר. רצוי אפילו לתכנן מראש תקופה מסויימת של עזיבת הבית בזמן שהעבודות המלוכלכות בעיצומן, אם תבחרו משפץ שאתם סומכים עליו ושגם אחראי על פיקוח תוכלו אפילו לנצל את הזמן הזה לטובת חופשה בחול.

בנוסף, מאד חשוב להכין תקציב לשיפוץ, הכנת התקציב תשמור לכם על מסגרת אשראי כי בתחום השיפוצים השמיים הם הגבול, ובכל מקרה מאד חשוב לזכור שתמיד יהיו חריגות בתהליך של שיפוץ. נהוג לקחת בחשבון כ 20% לחריגה מהסכום הכללי.

בניית תקציב כללי ומפרט השיפוץ

ישנם כמה קטגוריות מרכזיות בחישוב התקציב.

פירוק והריסה, בניה, אינסטלציה, חשמל, ריצוף חיפוי וכלים סניטריים, דלתות, צבע, נגרות, והום סטיילינג שמורכב מבחירת גופי התאורה, והלבשת הבית בפרטי הריהוט והדקורציה כמו שטיחים, תמונות ואביזרים שונים.

פירוק והרקבה (צילום: שאטרסטוק)

פירוק והריסה

בדרך כלל מאד קל וידוע מה רוצים לפרק. כדאי להכין רשימה מפורטת של כל הפרטים שנדרש לפרק למשל: קירות, הנמכות גבס, מטבח ישן, חיפויים, כלים סניטריים, ארונות, ועוד ויש לציין במפרט שהפירוק כולל פינוי כנדרש בחוק.

בנושא פירוק ריצוף בדרך כלל עדיף לא לפרקו אלא לרצף מעליו בהדבקה מאחר שפירוק הריצוף כרוך בעלות גבוהה מאד ואין בו תועלת רבה.

יש לשים לב לאיזור חדר הממ"ד. דרת הממ"ד לפתחת החוצה ובמידה ונעשית הדבקה של ריצוף יתכן שתווצר בעיה בפתיחת הדלת, ישנם פתרונות שונים לענין ומומלץ להתייעץ עם הקבלן המבצע.

בניה

כדי לקבל תקציב מדויק של עלות הבניה צריך להחליט מה בעצם רוצים לבנות.

בשלב זה מאד מומלץ להיעזר בבעל מקצוע. להלן הפרטים בתהליך הבניה: בניית קירות, ומאיזה חומר הם עשויים, בניית גבס- תכנון גבס משנה לגמרי את מראה החלל ותכנון מדוייק שלו בשילוב עם גופי התאורה המתאימים הוא קריטי ולכן אם התקציב שלכם מוגבל התייעצו עם מעצב/ת אפילו רק לצורך תוכנית זו, שבדרך כלל צריכה גם להיות מתואמת עם איש המיזוג ואפילו עם נגר.

(פינטרס)

אינסטלציה

הכניסו לרשימה בקטגוריה זו את הכמויות ואת הסוגים לפי הפירוט הבא:

אסלות- האם אסלת מונובלוק או אסלה תלויה?

• ברזים לכיורים- במטבח ובחדרי הרחצה. האם ברזי קיר או ברזי פרח? לא לשכוח אופציה לברז במרפסת , ו- או למקרר למי שאוהב שהמקרר מייצר מים קרים וקוביות קרח . העבודה תכלול את הניקוז את ההכנה של נקודת המים וגם את חיבור הברזים לאחר התקנת ארונות הרחצה.

• ברזים למקלחות- אינטרפוץ 3 דרך ? 4 דרך? תוכלו להחליט על כך לאחר ביקור באולם תצוגה של כלים סניטריים.

• התקנת אמבטיה- מסוג אקרילי? מומלץ עם בסיס לחיזוק.

• ניקוז המים במקלחונים- אגנים למקלחון פסו וחלפו מן העולם, במיוחד בארץ. מומלץ להמשיך במקלחת את הריצוף הרגיל ואת פתח הניקוז לשדרג לתעלת ניקוז- יש מבחר של דגמים שתוכלו לראות באולמות התצוגה.

• נק' מים וניקוז למכונת כביסה.

• רצוי לציין את סוג הצינורות. המומלצים הם מסוג SP ושפתחי הביקורת מנירוסטה.

• לא לשכוח לציין שהאינסטלטור מוסמך.

(פינטרס)

חשמל

תוכנית החשמל נשענת על תכנון העמדת הריהוט ובהתאמה מיקום שקעי שירות, נקודות הטלוויזיה, התקשורת וכמובן התאורה.

מומלץ לעשות סיבוב בחנויות התאורה, לראות את מגמות עיצוב התאורה העדכניות, לבחור עקרונית את סוגי גופי התאורה שיעזרו לכם בתכנון המאור, ולהתייעץ עם יועץ התאורה שבחנות לגבי כמות האור, צבע האור ופיזור נכון של האור.

בנוסף, מאחר ויש כמות רבה של מוצרי חשמל כדאי לבדוק את גודל ארון החשמל. בבתים ישנים לעיתים הארון נמצא מחוץ לדירה בחלל הציבורי, ומומלץ להכניסו לדירה. קחו בחשבון שזה מייקר את עבודות החשמל מאחר ונדרשת ביקורת של חברת החשמל בסיום העבודה. ליד כל שולחן עבודה כדאי להכין שישית שקעים מתחת לשולחן ותקשורת וטלפון ומעל השולחן עוד זוג שקעי שירות למטען לפלאפון וכדומה.

החליטו היכן יהיו ממקומות הטלוויזיות. זה מאד חשוב למיקום נכון של החשמל מאחר ולא תרצו שיראו את החוטים תלויים בחוץ אחרי שהכול כל כך יפה ומסודר. אני מעבירה צינור 2 צול בתוך הקיר ממרכז הממיר- יכול להיות בתוך ארון במקום המרוחק מן הטלוויזיה. הצינור יעבור בתוך הקיר עד לנקודה בה תרצו לתלות את הטלוויזיה ושם גם כדאי להוסיף נקודת חשמל לחיבור הטלוויזיה וכך לא תראו חוטים בחוץ.

בממירים החדשים אין צורך לראות את העינית ולכן הממיר יכול להיות בארון סגור. בנוסף יש טלוויזיות ששקועות בדלת הארון . פתרון מאד יפה ופרקטי.

לא לשכוח לתכנן שעוני שבת למכשירים השונים- מה שמחייב לוח חשמל גדול. וגם הייתי מנתקת נקודות מאור מסויימות ממעגל השעון למשל בחדרי הרחצה כדי שתהיה לכם תאורה באזורים אלו לכל השבת ו-או החג.

(באדיבות hardoor)

פרטו רשימה של כל סוגי נקודות החשמל וציינו את סוג המתגים הרצויים לכם, עדיף כמובן לסמן בתוכנית היכן ממוקמת כל נקודה. כך תוכלו לדייק במספר הנקודות ולקבל תמחור נכון לעבודת החשמל שהיא חלק נכבד מעלות השיפוץ ויכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים.

 המשך הכתבה לקראת ההתארגנות לשיפוץ , בשבוע הבא.

שבת שלום

====================================================

הכותבת: שלומית דאובה, מעצבת פנים והום סטיילינג

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו