השר ארדן בהר חברון: "השיח על גבולות 67 מנוגד לצדק" - סרוגים

השר ארדן בהר חברון: "השיח על גבולות 67 מנוגד לצדק"

בביקור שערך היום השר להגנת הסביבה בגוש עציון ובהר חברון הוא התייחס למצב המדיני: "הזכויות של העם היהודי על כל חלקי ארץ ישראל כולל יהודה ושומרון הם ללא קשר אם הישוב נמצא בגוש התיישבות או בנפרד." באפרת סקר השר פרויקטים סביבתיים והגיב בציניות: "כרגע אין בנייה ירוקה בגלל הקפאה ירוקה."

השר ארדן בהר חברון: "השיח על גבולות 67 מנוגד לצדק"
  קווי 67 נגד הצדק. ארדן (פלאש90)

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן ביקר היום (ג) בגוש עציון ובהר חברון.

ביקורו החל באפרת, בגוש עציון, שהוגדרה לאחרונה על ידי המשרד להגנת הסביבה כ"עיר ירוקה" בגלל הפרויקטים הסביבתיים שנעשים בה.

במהלך הסברו של ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, על מדיניות ה'בנייה הירוקה' אותה מובילה המועצה, התלוצץ ארדן והוסיף: "איך תהיה בנייה ירוקה, אם יש הקפאה ירוקה".

ארדן הוסיף כי "יש לי מקום מאוד חם בלב לתושבי אפרת, וזהו אחד המקומות האיכותיים והייחודיים של הציונות הדתית, במיוחד בנושא של איכות הסביבה."

ארדן התרשם ממספר פרויקטים סביבתיים בעיר, כגון ביקור במרכז 'קסו"ם' (מרכז ללימודי קיימות, סביבה ומדע), מרכז ייחודי לגיל הרך, אשר מתחנכים בו ילדי העיר בנושאי איכות הסביבה, טבע ועוד.

בהמשך, ביקר ארדן בחורשות היישוב בשכונת התאנה, אשר אומצו על ידי תלמידי הישיבה התיכונית 'נווה שמואל' באפרת, ושמע מפיהם של תלמידי הישיבה על הפרויקטים הסביבתיים הייחודיים המתקיימים במקום.

תלמידי הישיבה, אשר נמצאים בעיצומם של ההכנות לבחינות הבגרות התפנו ממרתון השינונים והעבירו סיור לשר, ובו חשפו ממצאים על מחקר שערכו בשיתוף עם תיכון במרכז הארץ בנושא איכות הסביבה וקיימות באפרת.

טורבינת רוח בהר חברון

מאפרת המשיך השר להר חברון, שם השתתף בטקס חנוכת טורבינת רוח ליצירת חשמל בישיבת בני עקיבא לחינוך סביבתי שבסוסיא.

במהלך הטקס התייחס השר ארדן להתפתחויות המדיניות, "יש היום שיח מוטעה שמדבר על קווי 67 שמה שיישאר בריבונות ישראל במקרה הטוב זה הגושים. אבל הזכויות של העם היהודי על כל חלקי ארץ ישראל כולל יהודה ושומרון הולכות אחורה אלפי שנים ואין שום קשר אם הישוב נמצא בגוש התיישבות או בנפרד."

"השיח על גבולות 67 מנוגד לצדק, מנוגד לזכויות של העם היהודי ומנוגד גם לאינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל," דברי השר ארדן.

לאחר הטקס סייר השר בליווי ראש המועצה צביקי בר-חי ושמע ממנו על הבעיות הסביבתיות איתן נאלצת המועצה להתמודד- זיהום נחל חברון, אתר פסולת פיראטי, מחצבות פיראטיות ועוד.

השר גלעד ארדן, חונך את טורבינת הרוח בישיבה לחינוך סביבתי בסוסיא

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו