ראש ישיבת קרית גת: לא בכל מקום צריך לדחות את המדורות - סרוגים

ראש ישיבת קרית גת: לא בכל מקום צריך לדחות את המדורות

בישיבת ההסדר בקרית גת לא מתכוונים לדחות את המדורות של ל"ג בעומר ליום ראשון. ראש הישיבה, הרב שלמה לוי, סייג את פסק הרבנים הראשיים וקבע כי אמנם במקומות ציבוריים והמוניים צריך לדחות את ההדלקה, אבל במקומות קטנים מותר ואף רצוי להדליק במוצאי שבת.

ראש ישיבת קרית גת: לא בכל מקום צריך לדחות את המדורות
  במקומות קטנים שידליקו במוצ"ש (פלאש90)

הבוקר (ג') פרסמנו ב'סרוגים' כי 30% מהציבור ישמעו לרבנים הראשיים לישראל וידחו את המדורות ליום ראשון בערב.

והערב, אנו יכולים לפרסם כי בקרית גת, מצאנו את מי שלא ימתין עם הדלקת המדורה ויצית את הלפיד כבר במוצאי שבת.

הרב שלמה לוי, ראש ישיבת ההסדר-גבוהה בקרית גת, סבור כי יש למרות פסיקת הרבנים הראשיים לישראל, והמלצת הראשון לציון, הרב עובדיה יוסף, הרב לוי  יש להפריד בין המקומות.

לדברי הרב יש לחלק בין מקומות ציבוריים המושכים אליהם קהל רב, כמו במירון, שם אכן נדרשות הכנות ונוכחות מוקדמת של אנשי ביטחון וצבא במהלך השבת ועל כן יש לדחות את מועד חגיגות ל"ג בעומר על מנת למנוע חילול שבת.

ואילו במקומות קטנים בהם לא נדרשת הכנות המתחילות כבר בעיצומו של יום השבת, מותר ואף רצוי לחגוג את ל"ג בעומר במוצאי השבת, מועדו המקורי.

הרב לוי הוא הראשון מקרב רבני הציונות הדתית, שקורא לקיים את המדורות במוצאי שבת. עד עתה היה זה משרד החינוך וגורמים חרדיים, שלא הסכימו להזיז את מועד המדורות.

בישיבת ההסדר בקרית גת קיבלו את פסיקתו של ראש הישיבה, ויחגגו יחד עם התלמידים ותושבי העיר במוצאי השבת במדורה גדולה, סמוך לקמפוס הישיבה.

הרב שלמה לוי משמש כראש ישיבת ההסדר הגבוהה בקרית גת ובמקביל כראש הכולל בישיבת "הר עציון", מחבר ספרי הלכה, וחבר בכתיבת השאלות למבחני סמיכה לרבנות של הרבנות הראשית לישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
יאללה מחלוקת
יוסי | 17-05-2011 21:45
2
"ובמקביל כראש הכולל בישיבת הר עציון"...
אני | 18-05-2011 22:13
נו, מה ציפיתם מגושניק?