הכול ידוע והפרסומת כבר מוכנה • ביקורת גמר 'דה וויס'

הכול ידוע והפרסומת כבר מוכנה • ביקורת גמר 'דה וויס'

אתמול נחתמה העונה הרביעית של התכנית 'דה וויס' באירוע גמר ששודר בערוץ 2. אז מה היה לנו מעבר לכל הפרסומות, החסויות והמתנות? לא הרבה למען האמת ובכל זאת היו כמה רגעים חשובים, שהניצחון בתכנית הוא לא אחד מהם

הכול ידוע והפרסומת כבר מוכנה • ביקורת גמר דה וויס
  (צילום: מתוך התכנית)

בסוף השבוע האחרון זכתה התכנית 'דה וויס' בפרס האקדמיה לטלוויזיה לשנת 2016 והוגדרה כתכנית הראליטי הטובה ביותר. אז מה הזוכה הטרייה סיפקה לנו אתמול בתכנית הגמר מעבר לכל הפרסומות, החסויות והמתנות? האמת לא הרבה, ובכל זאת מה שהיה יש מה להגיד עליו והרבה.

האמת די פשוט היה להעניק ביקורת על תכנית גמר שכזו. הרגעים המוזיקליים שהיו בה התחלקו לשתיים או: טובים להפליא או גרועים להחריד. לדעתי לא היתה כאן גרסת הפרווה או האמצע, הכול היה לשם או לשם. הביצועים בחלק הראשון היו טובים על אף הבחירה של חלקם בשירי פופ ברמה נמוכה מהרגיל, כמו אצל אלי חולי שביצע את שיירו של אד שירן "Castles On" או ניצן שייר שביצעה את "Faded" של אלן ווקר.

לא הגיע כדי לנצח (צילום: מתוך התכנית)

עוד בתחילת התכנית בחר להשלים בשמחה עם ההפסד המנטור אביב גפן בכך שהודיע שהוא אינו צריך את הניצחון באמת- "מנטור טוב לא יכול להביא את המתמודד שלו למקום ראשון ולמה? כי אם אני ארצה לזכות מקום ראשון אצטרך לעשות שירים בעברית ושירים מתחנפים". שלומי עוד לפני הניצחון 'המפתיע' של המתמודדת שלו מיהר להגיד "איזה בעסה אם אנצח אני אחשב כמנטור לא טוב". מאז הכול הצליח להפתיע אותי בגמר הזה, חוץ מחשיפת המנצחת לעונה הרבעית.

החל מהדואטים של המתמודדים עם המנטורים, שרשמו רגעים יפים, אם לא כוללים את הדואט הנוראי של אברהם וניצן. עם כל אהבתי הגדולה שלי אליהם, בחירת השיר "Mirrors" של ג'סטין טימברלייק, עשתה עוול נוראי לשיניהם וזה התחיל בכך שלא הבנתי בהתחלה שאברהם התכוון לשיר באנגלית ומשם זה לא לא הלך והשתפר.

חבל על כל דקה(צילום: מתוך התכנית)

הכוכבים האמיתיים של אירוע הגמר, היו האמת בכלל הבוגרים של עונות דה וויס לדורתיה: יובל דיין, ניב דמריל והצמד גיא ויהל שהגיעו להתארח בתכנית הגמר עם שירים מקוריים משלהם ולימדו שוב את אותו השיעור החשוב-לא צריך באמת לנצח בתכנית ראליטי, כדי להצליח בתעשיית המוזיקה בישראל מספיק פשוט למצוא את הייחודיות שלך וללכת איתה הלאה.

התכנית נחתמה בביצוע קסום של ניצן שייר לאדל ושל ספיר סבן, שזכתה לראשונה בתולדות הראליטי בישראל עם ביצוע לשיר טורקי. רגע הזכייה או הסוף לכל עשרות הפרסומות היה לא מפתיע וצפוי מהרגיל, שאפילו הניסיון של המנחים מיכאל או שלומית לא הצליחו לתרום להעלאת מתח כל שהוא. אבל כמה מזל שאפשר שוב להגיד פרסומת אחת וחזרנו…

ולסיכום:

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו