להאזין גם בספירת העומר: יוסף קרדונר, בווקאלי - סרוגים

להאזין גם בספירת העומר: יוסף קרדונר, בווקאלי

אחד הסימנים שהעידו על גל המוסיקה היהודית הוא 'שיר למעלות' של יוסף קורדונר, שזכה לעשרות קאוורים ולהשמעות בכל תחנות הרדיו. לקראת צאת אלבומו החדש 'קומזיץ', הוציא קורדונר, ביצוע ווקאלי של 'שיר למעלות' שניתן לשומעו גם בימי ספירת העומר. אז תהנו.

author-image
להאזין גם בספירת העומר: יוסף קרדונר, בווקאלי

יוסף קרדונר הוא אחד האומנים המובילים במוסיקה היהודית עוד טרם נקראה בשם.

לפני כעשור וחצי הפיק את קלטת הבכורה 'סימנים בדרך', אחד הסימנים שהעיד על הדרך היה 'שיר למעלות' ומאז פחות או יותר הכול היסטוריה. השיר זכה לתהודה עולמית, השמעות אינספור ומספר קאוורים חסר תקדים, אותו שרו זמרים מכל גווני הקשת הישראלית ולא רק.

חרף צניעותו הרבה והופעותיו המועטות, הרזומה שלו מרשים. במשך השנים הספיק קרדונר להוציא תשעה אלבומים, רובם כללו שירים מקוריים בסגנונו המיוחד, שניים עם זמירות וניגונים מחצר ברסלב שקרדונר נמנה על חסידיה. אלבום אחד עם שירי שבת בו מתארח הזמר שולי רנד ואלבום שני של זמירות למוצאי שבת.

בימים אלה מסיים קרדונר יחד עם מפיקו הבלתי נלאה יהודה קונסמן את העבודות האחרונות על אלבום קומזיץ ראשון מסוגו שהוקלט במספר הופעות חיות ברחבי ארצות הברית במהלך החורף אשתקד.

תמהיל השירים באלבום מורכב ממיטב להיטיו של קרדונר, ניגוני ברסלב ולהיטים מוכרים נוספים שאינם בהכרח של קרדונר עצמו.

עד להשקה הרשמית של האלבום וברוח ימי ספירת העומר, בהם נהגו ישראל להמעיט בשמחה ולהמנע מלהאזין לכלי נגינה, משחרר קרדונר גרסא מיוחדת של הלהיט של כל הזמנים – 'שיר למעלות' בגרסא ווקאלית.

האזינו לשיר למעלות של יוסף קרודונר בגרסה הווקאלית:

[podcast]https://www.srugim.co.il/wp-content/uploads/2011/05/01-Shir-Lamaalot.mp3[/podcast]

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מחילה, הכתבה מלאה בטעויות
נתנאל | 13-05-2011 2:08
העבודות האחרונות על 'קומזיץ' הסתיימו מזמן, כי התקליטור בשווקים כבר חודשים רבים. כמו כן, הגרסה הווקאלית ל'שיר למעלות' אינה חדשה, היא יצאה בתקליטור ווקאלי שלם לפני שנים רבות.