עצומת עיתונאים: "לא להעמיד לדין את אורי בלאו" - סרוגים

עצומת עיתונאים: "לא להעמיד לדין את אורי בלאו"

כחמישים עיתונאים ואנשי תקשורת חתמו על עצומה המבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה שלא להעמיד לדין את עיתונאי 'הארץ' אורי בלאו. כזכור, בלאו קיבל לידיו את המסמכים המסווגים אותם הדליפה לו ענת קם מלשכת מפקד פיקוד מרכז. בעקבות הפרשה ברח בלאו ללונדון וחזר רק כעבור כשנה.

עצומת עיתונאים: "לא להעמיד לדין את אורי בלאו"
  יש מי שדואג לו. בלאו (פלאש90)

כחמישים עיתונאים ואנשי תקשורת חתמו על עצומה המבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין שלא להעמיד לדין את כתב 'הארץ' אורי בלאו.

בעצומה המתפרסמת בבלוג "כלה השמירה" נכתב בין השאר: "אנו עיתונאים ואנשי תקשורת החרדים לחופש הפעולה המקצועי שלנו, ‫קוראים ליועץ המשפטי לממשלה שלא להעמיד לדין את עיתונאי "הארץ" אורי בלאו על ‫החזקת מסמכים מסווגים."

"חלקנו מסוייג מההתנהלות של בלאו ועיתון "הארץ" לאורך ‫הפרשה. אך כולנו מודאגים מההשלכות של החלטת היועץ המשפטי לממשלה על עבודתם ‫השוטפת של כלל אנשי התקשורת בישראל."

‫"‫העמדת עיתונאי לדין בגין החזקת מסמכים סודיים מהווה פגיעה מהותית בעצמאותם של ‫כלי התקשורת. המשמעות המיידית של ההחלטה היא הצרת צעדינו ויכולתינו לחשוף ‫עוולות ושחיתויות שאין להן מקום בחברה הישראלית. זהו תקדים שיפגע אנושות ‫בעיתונות התחקירית, שהיא נשמת אפה של העיתונות החופשית" כתבו העיתונאים.

"הגשת כתב אישום נגד עיתונאי בנסיבות אלו – לראשונה בישראל – ‫היא פסיעה לא זהירה במדרון תלול, שבתחתיתו יבצר מכלי ואנשי התקשורת למלא את ‫תפקידם כמגני הדמוקרטיה." כתבו העיתונאים.

בין החתומים על העצומה ניתן למנות את מיה בנגל ממעריב, ענת סרגוסטי, רביב דרוקר מערוץ 10, עו"ד משה הנגבי המשפטן של קול ישראל, נילי אורן מהטלוויזיה החינוכית, יגאל סרנה מידיעות אחרונות ועוד.

אורי בלאו מואשם, כי החזיק בידו מאות מסמכים מסווגים אותם מסרה לו ענת קם. המסמכים נגנבו מלשכת מפקד פיקוד המרכז, האלוף דני נווה. בין המסמכים היו פקודות ותוכניות של הפיקוד לעימות עם הפלסטינים.

עם פרסום הפרשה, נמלט בלאו ללונדון, שם שהה כשנה, עד שבעסקה עם השב"כ הותר לו לשוב לארץ בתמורה להחזרת כל החומר המסווג שברשותו. הפרקליטות מתכוונת להעמידו לדין באשמת החזקת מסמכים מסווגים, אך בלא כוונה לפגוע בבטחון המדינה.

העונש הצפוי לבלאו, עם בכלל יועמד לדין צפוי להיות נמוך, אך חבריו העיתונאים מבקשים כי לא יועמד לדין כלל.

האם "חוק הוא חוק הוא חוק" תקף רק עד שמגיעים לעיתונאים?

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
תגובת עצומת העיתונאים
יוסף | 03-05-2011 15:16
איפה האהבה למדינה רק אתמול היה יום השואה.
2
האיש הזה סיכן ומסכן את בטחונה של מדינת ישראל והוא מסתוב
ניסים אלבז | 03-05-2011 22:20
3
כל הכבוד לכלבי השמירה של הדמוקרטיה
לא-עיתונאית-שמאלנית | 04-05-2011 5:09
יישר כוח ליוזמי/ות העצומה
4
מעניין מאוד
רונן גולדשטיין | 04-05-2011 7:14
שכל החותמים על העצומה מזוהים עם השמאל הקיצוני. האם זה מקרה או שהפאשיסטים הצבועים הללו חושבים שהם מעל החוק?
5
הם רוצים לשמור על תפקידם ועצב את קהל הצרכנים בדעתם ====
יוד יוד | 05-05-2011 13:52
האנשים הללו יושבים ובכוחם למיין את התגובות המובאות כאן בעיתונים ובטלביזיה. לעולם הם יביאו רק את מי שמצדד בדעתם ואף לא אדם שיראה את הצד השני. כשמדובר בצד השני מביאים רק ערבי שיתקוף את המדינה והמאזינים. כתבות מביכות על חבריהם כמו על כתב הבריאות של אחד מערוצי התקשורת הגדולים שנחקר על חשד לאונס לא יפרסמו,ימלאו פיהם במים רבים, (רק שלא ייחנקו)