קונדיטוריה כשרה למהדרין אפתה חמץ לפני צאת החג - סרוגים

קונדיטוריה כשרה למהדרין אפתה חמץ לפני צאת החג

תקלת כשרות חמורה התרחשה דווקא בעיר בני ברק. מאפיית "ביסקוטי" המוכרזת ככשרה למהדרין, החלה באפיית החמץ לפני צאת חג הפסח. בבד"ץ בית יוסף כבר הודיעו כי יסירו את הכשרות מהמאפייה. אחד מבעלי המאפייה: "לא תכתיבו לי את החיים".

קונדיטוריה כשרה למהדרין אפתה חמץ לפני צאת החג
  חמץ. רק לאחר צאת החג (אילוסטרציה פלאש90)

 אתר 'כיכר השבת' מדווח על שערוריית כשרות חמורה בעיר בני ברק.

על פי המתפרסם באתר, אחת הקונדטוריות בעיר, "ביסקוטי", המוכרזת ככשרה למהדרין, על ידי בד"צ "בית יוסף" החלה לפעול קודם צאת חג שביעי של פסח. תושבים שהריחו את ריח הבצק, הגיעו למקום וגילו כי במקום עובדים מספר עובדים המתחילים באפיית הלחמים והלחמניות עוד לפני צאת החג.

אלא שזהו רק סופו של הסיפור, כבר לפני שבועות שם לב אחד מתושבי בני ברק, כי בכל שבת הקונדיטוריה מתחילה לעבוד, עוד קודם צאת השבת. אותו אברך, שם פעמיו אל המועצה הדתית, כדי שזו תפעל להפסקת העבודות בשבת.

מן המועצה הדתית, השיבו לו, כי הקונדיטוריה אינה נמצאת תחת השגחת של הרבנות המקומית אלא רק תחת השגחת הבד"צ, אך למרות זאת היא תפעל בנידון. מספר ימים לאחר מכן, פנה הרב שלמה קורח, מרבני בני ברק אל בעלי המפעל בפנייה להפסיק את חילול השבת, ואלו התחייבו בפניו בכתב כי לא יפעילו את העסק לפני צאת השבת.

הבד"צ הסיר את הכשרות

אתמול, כאמור, חג שביעי של פסח, היתמר עשן מעל המאפייה, כשעה לפני צאת החג. תושבים שהגיעו למקום, ראו את העובדים נמלטים מהמפעל ואת האורות כבים. באתר 'כיכר השבת' מצוטט עד ראייה, שטען כי אחד ממנהלי המפעל, אמר לתושבים: "עופו מפה, מי אתם בכלל. לא תכתיבו לי את החיים".

בינתיים השהו את תעודת הכשרות מטעם בד"צ "בית יוסף" על מוצרי החנות. רשת 'קפה קפה', נדרשה שלא לצרוך את מוצרי המפעל בכל סניפיה. עד היום כשלושים סניפים של הרשת הכשרים בהשגחת בד"צ "בית יוסף" קנו את מוצרי "ביסקויט".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו