חברי כנסת: 27 שנה ועדיין לא אושרו תוכנית בנייה לאיתמר? - סרוגים

חברי כנסת: 27 שנה ועדיין לא אושרו תוכנית בנייה לאיתמר?

השדולה למען א"י סיירה אתמול ביישוב איתמר ובבית משפחת פוגל הי"ד. חברי הכנסת נדהמו לשמוע כי תוכנית הבניה של הישוב לא אושרה מזה 27 שנה. יו"ר הקואליציה והשדולה ח"כ אלקין: "אנו קוראים לרה"מ ולשר הביטחון לאשר מיד את תוכנית הבניה בישוב".

חברי כנסת: 27 שנה ועדיין לא אושרו תוכנית בנייה לאיתמר?
  צילום: מירי צחי

בסיור שערכה אתמול בערב (ג) שדולת א"י בכנסת, בהשתתפות ראשי השדולה ח"כ זאב אלקין ח"כ אריה אלדד, השר משולם נהרי (ש"ס) וחברי כנסת נוספים, נדהמו לגלות שמזה 27 שנה אין אישור לתוכניות בנייה באיתמר.

חברי הכנסת ביקרו בבית משפחת פוגל, סיירו בחדרי ההורים והילדים ושמעו סקירה נרחבת על מאורעות ליל שבת. ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר לח"כים: "התשובה של ממשלת ישראל לטבח הנורא פה צריכה להיות הקמת חמישה ישובים לזכר הנרצחים – ישוב על כל נרצח. הרוצחים הברברים שגדעו חיים באו לכרות חיים ולרסק התיישבות, והתשובה הנכונה צריכה להיות תנופת חיים, תנופת התיישבות. לא יעלה על הדעת שממשלת ישראל מסירה מחסומים בסיטונות, מעצימה את מחבלי הרשות הפלסטינית – ובמקביל מונעת בטחון מהישובים ופוגעת להם בחיים על ידי מניעת בניה וטירפוד הקמת כיתות וגני ילדים.תושבי איתמר הם גיבורים, חלוצים, תושבי השומרון יאספו כוחות ויתחזקו. אך על ממשלת ישראל להתחיל להלחם בטרור ולהפסיק לפגוע בחחים: בבניה, בכיתות ובבטחון".

יו"ר מועצת יש"ע דני דיין חשף בפני הח"כים כי טרם ישיבת השרים במוצ"ש, עודכנו המשתתפים על מצבה של התב"ע באיתמר, הממתינה מזה 27 שנים לחתימת שר הביטחון. "על ראש הממשלה היה לתפוס את ידו של שר הביטחון ולהכריח אותו לחתום מיד".

ח"כ זאב אלקין, יו"ר הקואליציה אמר "אני קורא לראש הממשלה ולשר הביטחון לאשר באופן מידי את תוכנית הבנייה של הישוב איתמר. הבית הזה משאיר צוואה פשוטה, לגבי הביטחון מי שחושב שמסירת שטחים תימנע פיגועים טועה, הישוב הזה חייב לגדול ולהתפתח והתשובה לפיגוע הזה היא בניה וביטחון".

ח"כ אריה אלדד: "כשעומדים בבית הזה אנו רואים רסיסי חיים, אנו רואים פתקים על המקרר של מה לעשות ביום א', אנו רואים את הסעודה שנשארה על השולחן, את התפילה של הילד, אסור לתת לטרור לחסות את הדם הזה, הרוצחים הללו לא פעלו בחלל ריק, ממשלת ישראל עושה דהלגיטימציה לתושבי יו"ש היא יורה על המתיישבים, מקפיאה ישובים, התפקיד שלנו היא לא לתת לממשלה לעשות את זה – את הבית הזה צריך להפוך למוזיאון של החיים שנגדעו כאן".

ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ (קדימה) "יש אולי אנשי שמאל שבתוך ליבם מאשימים את משפחת פוגל, אם יש לי תקווה היום זה שלא יהיה רחוק היום שעם ישראל יתעורר ויבין שמה שקורה לנו תלוי רק בנו, אני מקווה שלראש הממשלה יהיה את האומץ לקבל את ההחלטות הנכונות".

השר משולם נהרי הציג בפני המשתתפים את תלמוד התורה בישוב השייך לרשת מעיין החינוך התורני ואשר נמצא עדיין בקראוונים בשל העובדה שתוכנית הבניה עדיין לא אושרה. השר הבטיח כי סיעת ש"ס תפעיל את השפעתה כדי לאשר את התוכנית בהקדם.

בהמשך הערב נפגשו חברי הכנסת עם התושבים ושמעו מהם על מצוקות היום יום והקשיים עמם הם מתמודדים. בסיום המפגש באיתמר המשיכו חברי הכנסת לביקור של ניחום אבלים בבית משפחת פוגל בישוב נווה צוף.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו