ארדן: השטחים הכבושים? "קבר יוסף נקנה בכסף מלא" - סרוגים

ארדן: השטחים הכבושים? "קבר יוסף נקנה בכסף מלא"

אמש ביקרו שרים ואנשי ציבור בקבר יוסף. השר גלעד ארדן: "קבר יוסף הוא אחד מהמקומות שעליהם גם אומות העולם יכולים לומר שגזולים הם בידכם, כי קנינו אותם בכסף מלא. אני מתפלל שהחזרה לכאן תהיה מלאה וכל יהודי יוכל להגיע כאן למקומות הקדושים ולהתפלל באופן חפשי".

ארדן: השטחים הכבושים? "קבר יוסף נקנה בכסף מלא"
  צילום: מירי צחי

שוב ביקור שרים ממלכתי של שלושה מחברי הממשלה הקוראים לחזור להתיישבות מלאה בקבר יוסף בשכם. כאלפיים אזרחים – דתיים, חילונים וחרדים, רבנים, מקובלים וחיילים התפללו אמש (ב) בקבר יוסף, בכניסה מיוחדת לרגל ראש חודש אדר, באבטחת צה"ל ובארגון המועצה האזורית שומרון ואגודת "שכם אחד".

בראש המבקרים עמדו השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, השר במשרד ראש הממשלה יוסי פלד, סגן השר לפיתוח הגליל והנגב איוב קרא, הרב האזורי בשומרון הרב אליקים לבנון, ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ויו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר.

כזכור, לאחר שנותץ, הרס, נשרף וחולל בידי הרשות הפלשתינית לפני 10 שנים, שופץ הקבר ונבנתה המצבה מחדש במבצע הנדסי מורכב בחול המועד סוכות על ידי מועצה אזורית שומרון, אגודת "שכם אחד" וחיילי צה"ל והמנהל האזרחי.

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן אמר: "אין כמו ביקור בקבר יוסף כדי להתחזק באמונה שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. קבר יוסף הוא אחד מהמקומות שעליהם גם אומות העולם יכולים לומר שגזולים הם בידכם, כי קנינו אותם בכסף מלא. הביקורים במקומות הקדושים מרגשים ולצערנו איבדנו חלק מהם. עלינו להפיק לקחים מהעבר לאחר שהחולשה שגילינו הובילה אותנו לאבדן מקומות חשובים – שהם שורש קיומו של העם היהודי. אני מתפלל שהחזרה לכאן תהיה מלאה, כל יהודי יוכל להגיע כאן למקומות הקדושים ולהתפלל באופן חפשי, וכן גם במקומות האחרים שאיבדנו.

השר במשרד ראש המששלה יוסי פלד: "בשבילי זו שמחה והתרגשות מיוחדת להגיע לכאן. זה לא מקרי שיוסף התעקש להקבר כאן, זהו חלק מהקשר העתיק והבלתי נפסק לארץ שלנו. קבר יוסף הוא אחדש מהמקומות הבסיסיים בקשר שלנו לארץ".

עוד אמר פלד "הביקור כאן בקבר יוסף הוא מעשה חשוב מאוד. במסכת קידושין כתוב שבכל מה שהאדם עושה הוא צריך לראות את העולם שחציו זכאי וחציו חייב, אני מקוה שהמעשה החשוב הזה של הביקור כאן יטה את הכף לטובה".

סגן השר לפיתוח הגליל והנגב איוב קרא, מראשי העדה הדרוזית, הזכיר בדבריו את לוחם מג"ב מדחת יוסוף ואמר: "זו סגירת מעגל. אני מתרגש מאוד להיות פה, היתה לי הזכות לשרת כאן כמ"פ. אני שמח להיות עם תושבים מהשומרון – אנשים שהם הכי מלח הארץ. בתקופת יתרו ציוו עלינו בני העדה הדרוזית לשמור על ארץ ישראל לעם ישראל. באופן אישי איבדתי שני אחים במלחמות ישראל, ואני מגיע לכאן לקבר יוסף על מנת לחזק את ישיבתו של עם ישראל בארץ ישראל. הבאתי ברכה ממשפחת יוסוף לאנשים פה.

"כבן העדה הדרוזית, אנו שותפים מלאים בברית אחים, ותקוותנו כי מקום זה ישוב להיות שוקק חיים. אני קורא למשפחת ישראל לבדוק בקיום ההסכמים כי בהסכם אוסלו זה בשליטה ישראלית, ולהשיב מיד עטרה ליושנה בקבר יוסף, ואף להוסיף במקום אגף לזכר הלוחם מדחת יוסף. אני מקוה שכאן יבנה עוד ישוב ישראלי על שמו. הויכוח לא על ההתיישבות, אלא על הקיום. חייבים לבנות כמה שיותר, אני רוצה שהעם היהודי יהיה חזק יותר ולכן אני קורא לבנות יותר".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, הודה לכוחות הבטחון ולחטיבת שומרון בראשות המח"ט אל"מ נמרוד אלוני וקצין ההגמ"ר רס"ן מקי סיבוני על אבטחת קהל האלפים, וקרא לממשלת ישראל לחזור בצורה מלאה לקבר יוסף:
"יוסף הצדיק הוא דמות של חיבור של כל חלקי עם ישראל. השמחה על השלמת שיפוץ הקבר איננה שלמה כלל ועיקר והיא מהולה בהרבה עצב על הביזיון בן 10 השנים בהן הקבר נטוש. אין אומה בעולם שהיתה מאפשרת למקום קדוש, סמלי ושורשי כל כך לעמה להיות מבוזה כמו קבר יוסף. אני קורא לממשלת ישראל לתקן את המעוות, לקבל החלטה רשמית ולחזור ולחדש את ההתיישבות והשהייה היהודית בקבר יוסף, דבר שעוגן אפילו בהסכמי אוסלו, שם נקבע שקבר יוסף ישאר בשליטה מלאה של מדינת ישראל".

הרב האזורי בשומרון הרב אליקים לבנון אמר: "באנו ליוסף הצדיק להתחזק מדמותו. אנו קוראים לממשלת ישראל להתחזק ולא לפלג את העם בתכניות פוגעות ומפלגות. אנו מתחזקים מיוסף, באחדות נבנה וניישב את ארץ ישראל".

יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר סיים את הטקס: "קבר יוסף, הר הבית ומערכת המכפלה הם המקומות הבסיסיים של ארץ ישראל, ועם ישראל שואב את כוחותיו מהם. השיפוץ כאן הוא רק ההתחלה, בדרך לחזרה מלאה שלעם ישראל לקבר יוסף".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו