נוסדה שדולת הגרעינים: "צו השעה יישוב הנגב והגליל" - סרוגים

נוסדה שדולת הגרעינים: "צו השעה יישוב הנגב והגליל"

בכנסת הוקמה השדולה למען הגרעינים והקהילות המשימתיות בנגב ובגליל. שרים וחברי כנסת: זו הציונות האמיתית. ח"כ אריאל: "הגרעינים הוכיחו את עצמם בשטח". השר שלום: ""ההתיישבות צריכה להיות בכל חלקי ארץ ישראל אך צו השעה זה הנגב והגליל".

author-image
נוסדה שדולת הגרעינים: "צו השעה יישוב הנגב והגליל"
  מקימי השדולה: ח"כ אריאל והשר שלום

"עשרת אלפים בני הקהילות והגרעינים ברחבי הארץ הם הוכחה חיה ליכולת השינוי של רוח צעירה ויזמית; בעזרת ה' ובמאמצים משותפים, תפעל השדולה בכנסת להרחבת הקהילות הקיימות ולהעצמת התופעה באתרים חדשים". כך אמר אתמול ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) בכנס הייסוד של השדולה למען קהילות משימתיות בכנסת.

השדולה תרכז תחתיה את כל ההיבט החקיקתי בפעילות הגרעינים התורניים, החילוניים, הקיבוצים העירוניים וגרעיני בוגרי תנועות הנוער ברחבי הארץ. בכנס הייסוד השתתפו השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום, סגנית השר במשרד ראש הממשלה גילה גמליאל, השר דניאל הרשקוביץ, חברי כנסת, מנכ"לי משרדים ואנשי הגרעינים עצמם.

השר סילבן שלום מנה בכנס את הישגי הגרעינים ואת החלק המשמעותי שהם לוקחים בחיזוק הנגב והגליל – "שני חבלי ארץ שההתיישבות בהם כעת היא צו השעה". השר שלום פועל בימים אלו יחד עם ח"כ אריאל להקמת מרכז הסיוע לגרעינים, שבין השאר ישיק קמפיין לעידוד התופעה, יסייע באיפיון הצרכים השונים של הקהילות, ינתב לקהילות משימות חברתיות, יסייע לקהילות בגיוס חברים חדשים, יעניק ייעוץ ארגוני ואסטרטגי, ויסייע בהכשרת מנהלי הגרעינים.

סגנית השר גילה גמליאל אמרה כי בכוונתה לסייע בהקמת 15 גרעינים חדשים כבר בשנתיים הקרובות. "הגרעינים והקהילות הם מופת של ואהבת לרעך כמוך", אמרה.

שמעון גפסו, ראש עיריית נצרת עילית, אמר כי הגרעינים בעירו נמצאים בתהליך גדילה, ובעתיד הקרוב מאוד צפויים לקלוט 10 משפחות נוספות. גפסו הדגיש את חשיבותה של מעורבות הממשלה בנגב והגליל, והודה בדבריו לשר שלום על פעילותו למען הפריפריה.

בסיום הכנס אמר ח"כ אריאל כי הגרעינים בשטח כבר הוכיחו את עצמם, והמבחן כעת הוא ביכולת הביצוע של השדולה בכנסת. "השדולה תפעל להעברת חוק בכנסת כבר במושב הנוכחי – שמסתיים בתוך פחות מחודש", אמר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
רק תבדקו היטב מי הגרעין ומי רבותיו.
א | 01-03-2011 8:11
יש גרעינים נפלאים אך יש חרדליים שרק מקימים התנחלות עצמית בתוך הפריפריה.