אימון רטוב: סטודנטים ינהלו תיק השקעות במיליון שקל - סרוגים

אימון רטוב: סטודנטים ינהלו תיק השקעות במיליון שקל

חדר עסקאות אקדמי ראשון מסוגו יחנך ביום שלישי הקרוב במכון לב. סטודנטים מצטיינים ילמדו ויסחרו בזמן אמת בתיק השקעות אמיתי של מיליון ש"ח. העסקאות כולן ע"פ ההלכה ומלוות ע"י ועדה של רבנים. פרופ' פטל: "היישום של הלימודים בכסף חי, יביא לתוצאות טובות יותר ולידע מעשי רב יותר."

אימון רטוב: סטודנטים ינהלו תיק השקעות במיליון שקל
  נפל על הסטודנטים תיק (פלאש90)

במעמד שר המדע הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, יחנך ביום שלישי חדר עסקאות במכון לב, בהשתתפות הנהלת בנק פועלי אגודת ישראל, סטודנטים ואורחים.

לראשונה בירושלים, יוכלו סטודנטים מצטיינים ללמוד ולסחור בחדר עסקאות מתקדם, העומד בכל הסטנדרטים למסחר רציף בבורסה לניירות ערך בת"א. חדר העסקאות כולל עשרות מסכים ועמדות מחשב ומנוהל ומפוקח ע"י אנשי אקדמיה ושוק ההון לצד ועדת רבנים מלווה אשר מגדירה אילו חברות מאושרות למסחר.

חדר העסקאות יחנך כאמור ביום שלישי במעמד השר הרשקוביץ. חדר העסקאות נבנה במטרה  להכשיר סטודנטים בתחום המימון ולא רק מההיבט התיאורטי אלא גם לאפשר להם הזדמנות מעשית בלתי חוזרת של התנסות והתמקצעות בניהול תיקי השקעות ותחום הנגזריים.

ראש תכנית ה-MBA המחלקה לחשבונאות ומערכות מידע פרופ' הרצל פטל, רו"ח, מסר כי "הסטודנטים שבתכנית מקבלים ידע מעשי ויישומי רב בניהול תיקי השקעות אשר מבוססים על ועדת השקעות מקצועית, כמקובל אצל משקיעים מוסדיים בישראל לצד ועדת רבנים מלוה".

לדברי פרופ' פטל, המוביל את החזון להכשרת דור העתיד של האנליסטים בשוק ההון הישראלי במכון לב, "העובדה שהלימודים אינם רק תיאורטיים אלא כוללים השקעה ממשית של כסף 'חי'  ומסחר שוטף, לאחר תהליך גיבוש מדיניות על ניירות ערך, בסכום כולל של כ-1,000,000 ש"ח, היא פרי עבודה קשה ושיתוף פעולה ארוך טווח בין בנק פועלי אגודת ישראל (פאג"י)".

מנהל חדר העסקאות מר הלל בש, יועץ פיננסי ומתמחה בתחום ניהול ההשקעות מציין כי "החדר מיועד לסטודנטים מצטיינים מהמחלקות לחשבונאות ומערכות מידע וניהול ושיווק טכנולוגיה,  המעוניינים ללמוד כיצד לבצע סקירות כלכליות על השוק הישראלי והעולמי וסקירות מקומיות על נגזרים כלכליים בישראל".

בסמסטר החולף, סקרו הסטודנטים את תחום הפיננסים והתעשייה המסורתית, היי-טק, ביומד, חיפושי נפט ונדל"ן בישראל וכעת הם עוברים לשלב המעשי של בניית תיק השקעות ותפעולו. הסטודנטים מכינים סקירות אנליסטים לניירות ערך ספציפיים המשמשים את באי התכנית ואת הסטודנטים האחרים במסגרות מכון לב.

הרב יעקב גולדברג, סגן ראש בית המדרש במכון לב, אשר מלווה את חדר העסקאות הינו חבר בוועדה המפקחת על כך שההשקעות תהיינה בחברות העומדות בקריטריונים תורניים המקובלים בעולם העסקים, ביניהם שמירת שבת, היתרי עסקה ואיסורי ריבית ועיסוק בנושאים המקדמים את העולם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יש כאן בעיה של הטעיה
יועץ | 28-02-2011 11:47
הציגו את הלל בש כיועץ פיננסי, הדבר אינו נכון, לסרוגים כדאי לכם לתקן מכיוון שאין לו רשיון ומדובר בהטעיה. זה יכול לגרור אתכם לקנס