משטרת ישראל לא מאפשרת לצעוד עם דגלי ישראל ביפו - סרוגים

משטרת ישראל לא מאפשרת לצעוד עם דגלי ישראל ביפו

משטרת מחוז תל אביב מעכבת את מתן האישור לח"כ מיכאל בן ארי ולברוך מרזל לצעוד ביפו עם דגלי ישראל. אנשי ארץ ישראל שלנו, מבקשים לצעוד ביפו כדי "להבהיר לתנועה האסלאמית שמדינת ישראל היא בעלת הבית ביפו." ברוך מרזל אומר: "אם המשטרה לא תאשר נאלץ לפנות לבג"צ."

משטרת ישראל לא מאפשרת לצעוד עם דגלי ישראל ביפו
  למה אסור לצעוד עם דגלים ביפו? (פלאש90)

לא אום אל פאחם ולא רהט. משטרת ישראל לא מתירה לצעוד עם דגל ישראל בעיר יפו שהיא עיר מעורבת.

לפני כחודש התקיימה צעדה של התנועה האסלאמית ביחד עם ארגוני שמאל, תחת הכותרת לא לכיבוש היהודי של יפו. בצעדה הניפו הצועדים דגלי אש"ף וקראו קריאות "ברוח ובדם נפדה את יפו".

צעדת הערבים ואנשי השמאל, באה  בתגובה לצעדה של חניכי בני עקיבא במהלך חג החנוכה שצעדו עם דגלים ושרו 'עם ישראל חי'.

בעקבות ההפגנה של התנועה האסלאמית ובפרט על רקע הקריאות האנטי ישראליות שנשמעו בה, הגישו ח"כ מיכאל בן ארי יחד עם עוזרו הפרלמנטרי איתמר בן גביר ויו"ר 'ארץ ישראל שלנו' ברוך מרזל למשטרת מחוז תל אביב בקשה לצעדה עם דגלי ישראל ברחבי העיר.

כותרת הצעדה, לפי מארגניה היא "מחאה נגד השתלטות התנועה האסלאמית על יפו". הבקשה באה על רקע אישורים קודמים לצעדות דומות בערים ערביות עוינות יותר כאום אל פאחם ובשכנת סילוואן (עיר דוד) בירושלים.

מעכבים את האישור

במשטרת יפו התקבלה הבקשה, והמארגנים הוזמנו לסיור מקדים במקום הצעדה, בתנאי שלסיור לא יוזמנו עיתונאים. החשש הגדול של המשטרה היה שהרעיון לקיים את הצעדה ידלוף לכלי התקשורת ומהם לערביי יפו שיתחילו במחאות ובהפרות סדר, כפי שארע באום אל פאחם.

גם את הסיור המקדים שערכו מרזל ובן גביר, לא התלוותה משטרת יפו, כדי שהערבים בעיר לא ישימו לב להתפתחויות הבאות.

הסיבוב המקדים נעשה בשבוע שעבר, כשהמארגנים מגיעים לסיכום המשטרה, לפיו מסלול הצעדה, יהיה בחלק אחד של העיר מכיכר השעון ולמטה ויחיל עד ששים צועדים עם דגלי ישראל.

למרות הסיכום, במשטרת יפו דוחים את מתן האישור הסופי, ככל הנראה מחשש להפרות סדר של ערביי יפו.

להראות לראאד סאלח מי בעל הבית

ב'ארץ ישראל שלנו' הסבירו את מטרת הצעדה: "אנו מתכוונים להעביר מסר שאנשי התנועה האסלאמית אינם בעל הבית על ארץ ישראל."

בשיחה עם 'סרוגים' אומר דובר התנועה איתמר בן גביר: "אסור להטמין את הראש בחול, הם הצהירו שהם רוצים לעשות מהפכה כמו בתוניסיה. ואנו באים להבהיר להם שמדינת ישראל היא בעלת הבית ביפו."

יו"ר 'ארץ ישראל שלנו', ברוך מרזל אמר: "אני מקווה שמשטרת יפו לא תחשוש מהאיום של הערבים ותתיר לנו לצעוד." מרזל גם הוסיף איום מרומז למשטרה: "בכל מקרה אם משטרת מחוז תל אביב, לא תאפשר את קיום ההפגנה נאלץ לפנות לבג"צ כדי שהוא יאשר לנו לצעוד כמו בפעמים הקודמות."

איתי גרנק מנהל הגרעין ויובל אלפרט ראש הגרעין התורני הגיבו על הרעיון לקיים את הצעדה ביפו: 

"אנחנו מתנערים בתוקף מכל ניסיון של גורמים כלשהם, יהודים וערבים כאחד, להתסיס את הרוחות ביפו כדי לגרוף הון פוליטי על חשבון תושבי העיר. כשם שהתנגדנו להפגנות הפרובוקטיביות של גורמים ואישים פוליטיים קיצוניים מהמגזר הערבי, אנו מתנגדים להפגנות בעלות אופי דומה מצד גורמים יהודיים."

"יש מקום  להניף דגלי ישראל ולצעוד ביפו אך אין מקום לצעדה שכל תכליתה ללבות את האש ובכך לשחק לידי הגורמים הקיצונים בשמאל הפועלים נגד הקהילה התורנית ביפו. אנו כגרעין, נמשיך יחד עם כל תושבי יפו, בפיתוח העיר שלנו מבחינה חינוכית וחברתית במטרה להצעיד אותה קדימה לעתיד החיובי לו היא ראויה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
וואלה ישברו להם את הראש. מרזל וחביריו מחפשים צרות
eran | 24-02-2011 20:58
יעופו עליהם בלוקים. ואז יהיה שקט.חושב הוא אבו עלי, אלה ביפו לא פראיירים.
2
ל1 שמע יש 56 מדינות מוסלמיות בעולם , תבחר אחת וקח את
תל אביבית | 24-02-2011 22:51
העדר החוליגני שלך איתך. הפראיירים היחידים זה אתם הערבים, לא יודעים מה זה דמוקרטיה ומבינים רק אלימות ודיקטטורה- ראה את היחס אליכם במדינות האסלאם "הנאורות"! כל הכבוד למרזל ובן ארי!
3
את מרזל ובן גביר צריך לגרש יחד עם העובדים הזרים
רוטריקו | 24-02-2011 23:16
אנשים שכל החיים שלהם מבוקר עד ערב רק חושבים על הפרובוקציה הבאה.
4
לחשוף לאלתר את הדרכי מימון של מרזל ובן גביר
רוטריקו | 24-02-2011 23:18
אנשים שמבוקר עד ערב רק מחפשים פרובוקציות. לחשוף מאיפה יש להם כסף. הרי הם נשואים ויש להם ילדים מאיפה יש להם כסף לכלכל את המשפחות שלהם אם הם כל היום מפגינםי צועדים ויוצרים שינאה ופרובוקציות ? כי בטח מלצעוד ביפו לא מרוויחים כסף.
5
עצוב לי מאוד לשמוע את תגובת הגרעין התורני. מי הרבנים ש
תהילה. | 25-02-2011 0:32
שלהם ? לא מאמינה שיש רב שמתנגד לצעדה עם דגל ישראל ביפו ?