שר החינוך ממשיך: "אין היסטוריה יהודית בלי העיר חברון" - סרוגים

שר החינוך ממשיך: "אין היסטוריה יהודית בלי העיר חברון"

בנאום בכנסת, ענה שר החינוך לחברי הכנסת מהשמאל שתקפו את החלטתו להבאת תלמידים לחברון: "בחברון מבקרים יותר מחצי מיליון בשנה. אז עם ישראל מצביע ברגליים. הוא מצביע ברגליים הפוך ממך. וגם כשהוא מגיע לקלפי פעם בארבע שנים או שלוש שנים הוא גם מצביע הפוך ממך."

author-image
שר החינוך ממשיך: "אין היסטוריה יהודית בלי העיר חברון"
  חברון מאז ולתמיד. סער (פלאש90)

שר החינוך גדעון סער מגן על החלטתו להביא את ילדי ישראל למערת המכפלה.

בנאום תשובה שנשא אתמול (ד') במליאת הכנסת, ענה סער לח"כ דב חנין מחד"ש ולח"כים נוספים מהשמאל, שתקפו אותו על החלטתו.

בנאומו התייחס שר החינוך לאמירה כאילו הציבור מדיר רגלו מהעיר: "דב חנין שגה גם בדברים אחרים. הוא אמר, הציבור מצביע ברגליו. אתה יודע מה הוא מצביע ברגליו ? בכל שנה יש יותר מחצי מיליון יהודים שמבקרים במערת המכפלה. "

"עם כל הקושי ועם כל ההפחדות שאתם מפחידים אותם, יותר מחצי מיליון בשנה. אז עם ישראל מצביע ברגליים. הוא מצביע ברגליים הפוך ממך. וגם כשהוא מגיע לקלפי פעם בארבע שנים או שלוש שנים הוא גם מצביע הפוך ממך."

לגעת בהיסטוריה

"אי אפשר לתאר את ההיסטוריה של העם היהודי בלי לתאר את חברון. אי אפשר, גם אם מאד מאד רוצים." אמר שר החינוך ותיאר את ביקורו בעיר שהצית את המהומה נגדוף

"כשהייתי שם עם ידידי, סגן שר החינוך הרב מוזס, פגשנו בכניסה קבוצה של סטודנטים יהודים, אגב חילונים, כמעט כולם מאנגליה, שהגיעו לביקור במקום. הם הגיעו מאנגליה. יהודים מכל העולם במשך דורות כספו למערת המכפלה. עכשיו אנחנו כאן, אנחנו לא נבקר במערת המכפלה?!."

"לאיזה עם בכלל יש היסטוריה כזאת, שהוא יכול לגעת ממש בהיסטוריה שלו, באותם מקורות שבהם נוצר, והוא יגיד: אנחנו מוותרים על זה, אנחנו מוחלים על זה, כי יש ערבים שיש לנו אתם סכסוך על הארץ."

השר המשיך ופירט שהמאבק על הארץ, הוא לא רק בחברון אלא גם בירושלים: והסכסוך הוא רק על חברון? הוא גם על ירושלים. הוא גם על העיר העתיקה."

"הרי זה מאבק על הנרטיב שהעם שהיה פה והיה ריבון פה והוא העם היחידי בהיסטוריה של הארץ הזאת שהיה כאן ריבון, חוץ מאימפריות זרות. הרי גם אלה שמשתייכים לתנועה הלאומית הפלסטינית הם לא יכולים להצביע על פרק זמן אחר בהיסטוריה, שהיתה כאן מדינה פלסטינית כי פשוט לא היתה."

חברון – יסוד היסודות

"על כל פנים, היהודים, חבר הכנסת דב חנין, חיו בחברון במשך כל הדורות כאחת מארבע ערים קדושות, גם בשנים שעם ישראל היה בגלות, למעט תקופה קצרה של פחות מארבעה עשורים אחרי הטבח בתרפ"ט עד מלחמת ששת הימים במשך כל הדורות."

"לא עלה בדעתם, גם כשהם הוגבלו על ידי שלטון זר 700 שנה מהמאה ה-13 עד אחרי מלחמת ששת הימים והיו יכולים להגיע אך ורק עד המדרגה השביעית, לוותר על הזיקה הזאת כי זה יסוד היסודות." סיכם השר את דבריו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מילים כדורבנות
ג'ו | 27-02-2011 21:51
כל הכבוד!