"אני מתכוון לתקן בלוד מחדל של 60 שנה" - סרוגים

"אני מתכוון לתקן בלוד מחדל של 60 שנה"

בשבוע הראשון לתפקידו כראש הועדה הממונה על העיר לוד, יודע מאיר ניצן, כי יש לו עוד הרבה עבודה. מי שבא לבקרו הוא יו"ר הקואליציה חבר הכנסת זאב אלקין. השניים יחד עם מספר פעילים חברתיים מהעיר דנו בדרכים לשתף פעולה לקראת קידום העיר ופיתוחה

author-image
"אני מתכוון לתקן בלוד מחדל של 60 שנה"
  נכנס לעבודה. מאיר ניצן (ויקיפדיה)

 בשבוע שעבר עם כניסתו של מאיר ניצן לתפקידו כראש הוועדה הממונה בעיר לוד הגיע לבקר בעיר חברו של ניצן, חבר הכנסת ויו"ר הקואליציה זאב אלקין.

בפגישה שנערכה במשרדו של מאיר ניצן בעירייה נכחו ראש הקדם צבאית הרב עוזיאל חובב וגם פעילים חברתיים תושבי העיר בניהם אהרון אטיאס מנכ"ל החברה לתרבות לוד ואסף וייס יו"ר תנועת "מעגלים".

בתחילת הפגישה אמר ראש העיר הנכנס כי הוא סך הכול נמצא בעיר כחמשה ימים אולם הוא כבר מרגיש כאילו הוא בילה בה שנה שלמה.

"יש כאן הזנחה מערכתית של 60 שנה. אני מתכונן בשלוש השנים שאני אהיה פה להצעיד את העיר קדימה ולהכין תוכנית פיתוח ועבודה לעשרים השנים הבאות כך שגם מחליפיי יוכלו להמשיך את התוכנית ולהתקדם לפיה".

ראש העיר ציין את העניין הממשלתי הגדול בעיר וציין כי הוא לא ראה עוד עיר שצוות ממשרד ראש הממשלה מגיע לפגוש בה את ראש העיר ישר עם כניסתו לתפקיד.

בהמשך דבריו ציין ראש העיר כי "אני מתכנן להתמודד עם כל בעיות היסוד של העיר כולל הבנייה הבלתי חוקית הרחבה שיש בחלק משכונותיה". בהקשר לכך קבע מאיר ניצן כי הוא יעצור את הבנייה הזו ויפעל להסדרה חלקית של המצב. "ברור שאי אפשר להמשיך כך שמשתוללת בעיר בנייה לא חוקית של בני מיעוטים. את זה אני מתכנן להפסיק כאשר בחלק מהמקרים נהרוס מבנים ובחלק אחר נסדיר אותם חוקית".

עם זאת הדגיש ראש העיר כי הוא לא ייתן למחדל של שנים לגרום למצבים בהם ייזרקו תושבים ערביים לרחוב. "מציאות שבה ילדים יהיו בחורף ברחוב ויקפאו מקור אינה אפשרית. אנחנו בני אדם ואני בעצמי יודע מה זה להיות פליט בארץ זרה. לכן מחד נעצור את הבנייה הלא חוקית אבל נחפש פתרונות דיור לתושבים שנפנה".

בנוגע לכך פנה ראש העיר ליו"ר הקואליציה וביקש את עזרתו לקידום כללי של תוכניות הממשלה בנוגע לעיר. מאיר ניצן ציין כי הוא מכיר את חבר הכנסת אלקין עוד מימי חברותם המשותפת במפלגת קדימה (שניהם עברו לליכוד כתוצאה מאכזבה ממפלגת המרכז קדימה) והוא יודע כמה אלקין מחויב לעזור לעיר.

בתגובה לדברים אמר יו"ר הקואליציה חבר הכנסת זאב אלקין כי "לוד הרוויחה בכך שמאיר ניצן מונה לתפקיד".

מאיר ניצן, ח"כ זאב אלקין וראשי התנועות החברתיות עיר לוד (אסף גולן)

אלקין הוסיף ואמר "אני נמצא בעיר הרבה ואני מחויב לפיתוחה ושיקומה. יש לי כאן חברים רבים ואני נמצא אצלם פעמים רבות. מבחינה זו גיירו אותי לנושא לוד". חבר הכנסת אלקין ציין לשבח את הגרעין התורני הגדול שיש בעיר וקבע כי המדינה כחלק מהסיוע שהיא תיתן לעיר תעזור גם לגרעין בפעילותו הענפה ברחבי העיר כולה.

יש בעיר סייעתא דשמיא

אחרי חבר הכנסת אלקין דיבר בפגישה ראש המכינה הקדם צבאית בעיר הרב עוזיאל חובב. הרב חובב ציין את הפעילות הנרחבת של המכינה הקדם צבאית בשכונה המעורבת רמת אשכול בעיר.

"מה שקורה במכינה זה סיעייתא דשמיא, יש לנו 60 תלמידים ואנו משלבים לימוד תורה ואמונה בעמקות יחד עם פעילות בשכונה. למשל בחנוכה עברנו עם חנוכיות ונכנסו לכל דירה שהיתה בה מזוזה כדי להדליק נרות עם התושבים. אדוני ראש העיר השמחה שהיתה לתושבים היהודיים היתה שווה את הכול".

ראש המכינה סיפר גם כי הקהילה האתיופית בשכונה החליטה להישאר בשכונה ולא לעזוב אותה בגלל פעילותה של המכינה. "חברי הקהילה אמרו לנו שהם היו לבד בלב אוכלוסייה ערבית והם רצו כבר לעזוב. אבל מהזמן שאנחנו פועלים הם ממש שמחים בנו ומרגישים זקיפות קומה. מגרש המשחקים של המכינה הוא גם המקום המרכזי שהם יכולים להתאסף ולפעול בו מבלי להרגיש מאוימים".

בסוף דבריו ברך הרב חובב את ראש העיר הנכנס בברכת ה' והזמין אותו אל המכינה לביקור. מאיר ניצן התרגש מהדברים ואמר שהוא מתכוון בהקדם לבקר במכינה הקדם צבאית בעיר.

את המפגש עם ראש העיר חתם אסף וייס יו"ר מעגלים שהגיש לראש העיר הצעת עבודה לתוכנית פעולה בעלת שלבים לפיתוח העיר לוד.

"התוכנית הזו אינה סקטוריאלית ואינה כוללת רק בקשות לציבור הדתי אלא יש בה דגש על כלל פיתוח העיר" אמר יו"ר מעגלים שהוסיף וציין כי הוא התרשם מנכונותו וממחויבותו של ראש הנכנס לפעול למען העיר לוד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הלו? חב"ד נמצאים בלוד מקום המדינה, עם למעלה מ500 משפחות
| 16-02-2011 12:01
כ"י. לצד סמינר, תיכון וישיבה בת 250 תלמידים!!