"8% מהמצהירות הדתיות לא לומדות בבי"ס דתי" - סרוגים

"8% מהמצהירות הדתיות לא לומדות בבי"ס דתי"

האלופה (במיל') אורנה ברביבאי חושפת את הנתונים סביב הבנות שמצהירות כי הן דתיות בכדי לקבל פטור מהצבא ומגלה כי קרוב ל-10% מהמצהירות על דתיותן כלל אינו דתיות

author-image
"8% מהמצהירות הדתיות לא לומדות בבי"ס דתי"
  למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)

האלופה (במיל') אורנה ברביבאי, לשעבר ראש אגף כח אדם בצה"ל, חשפה היום (שלישי) את הנתונים סביב הפטורים מהשירות הצבאי הניתנים מדי שנה לבנות המצהירות כי הן דתיות ואומרת כי קרוב ל-10% מהבנות שמתהירות על עצמן כדתיות כלל לא לומדות בבית ספר דתי.

ברביבאי התייחסה לנושא בעקבות בדיקת גל"צ לפיה ארבע שנים וחצי לאחר שעבר בכנסת, התיקון לחוק שירות הביטחון המאפשר לבטל פטור על רקע הצהרת דת שקרית לבנות – עוד לא נכנס לתוקף, כי הועדה האחראית על הנושא – כלל לא קיימת.

בשיחה לגל"צ אמרה ברביבאי כי "שירות צבאי לנשים הוא כמעט התנדבותי". לדבריה: "8% מהמצהירות הדתיות כלל לא לומדות בבי"ס דתי – הנתונים והמציאות לא מתיישבים". עוד הוסיפה האלופה כי "הצבא מבקש כלים לראות שחיילת מצהירה הצהרת שווא וכלים לטפל בכך".

https://soundcloud.com/glz-radio/he54

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אין הנידון דומה לראיה
אבי | 08-09-2016 13:24
אולי היא חזרה בתשובה במהלך התיכון, אולי בתי הספר הדתיים בסביבתה לא איכותיים. דה-פקטו ודאי שיש דתיים בבתי ספר חילוניים. אם ראש אכ"א לשעבר חושבת שהשירות לבנות הוא כמעט התנדבותי, אז שצה"ל יפסיק להשקיע משאבים בתפיסת ה"פושעות" החילוניות שמצהירות, אלא יצהיר flat out שהשירות התנדבותי וכל ההתעסקות הזאת תתייתר.