תולה את חולצת התנועה: דני הירשברג נפרד - סרוגים

תולה את חולצת התנועה: דני הירשברג נפרד

לאחר חמש שנים כמזכ"ל תנועת הנוער 'בני עקיבא', דני הירשברג מסיים את תפקידו ומפנה את מקומו ליאיר שחל

תולה את חולצת התנועה: דני הירשברג נפרד
  נפרד. דני הירשברג (ארכיון סרוגים)

מזכ"ל תנועת הנוער, בני עקיבא, דני הירשברג, מסיים את תפקידו לאחר 5 שנים "של מסע מתמשך, ביקורים בסניפים, סמינריונים, מסעות ומפגשים אין ספור הגיע רגע הפרידה והסיכום".

במכתב שפרסם הבוקר תיאר הירשברג את תחושתו ואת הישגיו בשנים האחרונות. את הירשברג יחליף יאיר שחל.

"יש בו ברגע זה, שמחה גדולה וסיפוק על מה שנעשה וצער וחרטה על מה שלא הספקנו. פעלתי מתוך תחושה שאני רץ במירוץ שליחים, מרוץ שבו אני אוחז בלפיד, לפיד האש של תנועתנו שבוער כבר קרוב לתשעים שנה, שמחובתי לשמור על הלהבה ולנסות להגבירה, בחינוך לנאמנות לתורה לעם ולארץ, באהבת האדם, בקבלת האחר והשונה, בשאיפה לצדק ובעשיית צדקה, בחתירה לאחדות, בהפיכת דרכה של בני עקיבא – דרך תורה ועבודה לדרך חיים".

"יש בו ברגע הפרידה מבט לאחור, בחוויות שחווינו ברגעים הגדולים והקטנים בהם ניסינו להתמודד עם אתגרי הדור, כפי שכינה אותו מרן הרב קוק זצ"ל: "…דור נפלא, דור שכולו תמהון. קשה מאוד למצוא לו דוגמה בכל דברי ימינו. הוא מורכב מהפכים שונים, חושך ואור משמשים בו בערבוביה…" ואנו ניסינו "לעמוד על אופיו" ו"לצאת לעזרתו…" במהלך השנים גיליתי שוב ושוב את הכוחות הבלתי עצורים שלכם, כוחות הנעורים, את התמימות והרצון הכן והאמיתי לתיקון העולם – הוכחתם שוב ושוב כי "אני ואתה נשנה את העולם" הם לא רק מילים בשיר".

"אני מודה על הזכות הגדולה שניתנה לי לשמש בקודש בהנהגת התנועה בשנים האחרונות, כל מה שפעלנו, פעלנו מכוחה של חבורה, חבורה של פעילים שאין דוגמתה בשום מקום שאני מכיר. חבורה המונהגת בידי קומונריות ופעילים מסורים החיים בתחושת שליחות מתמדת, גרעינרים ומדריכים הפועלים בלב אמיץ ובעזרת ה'. תודה גדולה ומיוחדת לחבריי – חברי ההנהגה במחוזות ובהנהלה הארצית על כל פועלם".

"ברגעים אלו אני מבקש שנאמץ את מילותיו של הרב נרי'ה זצ"ל: "אנו נושאים על שכמנו את האחריות השלמה לדור יבא, בכוחם של רצון היצירה שבקרבנו ונטל האחריות אשר על שכמנו, אנו צועדים, פוסעים פסיעות קטנות ובטוחות. מי שלא אמר לעצמו שני דברים אלה לא יצא ידי חובתו: שאיפת היצירה ואחריות הדור" נמשיך את שאיפת היצירה ואת לקיחת האחריות ובעזרת ה' בלב אמיץ בעוז ובענווה ירום דגלנו ויתנוסס".

"אני מבקש סליחה על מה שפגעתי ועל כך שלא בכל עת הייתי קשוב כמצופה, על הגלויים לי ועל הנסתרים ממני על הכל אני מבקש מחילה".

"אסיים בדבריו של הרב משה צבי נריה זצ"ל: "אנו אמונה כי ימים יבואו לא יביישו ימים עברו. אנו אמונה כי בני עקיבא אשר זכו להיות שלוחי מצווה בעבר, אשר ההשגחה העליונה הטילה עליהם תפקידי קודש בהווה והם מילאו וממלאים אותם באמונה, הם שיזכו להמשיך ולהתמיד גם בעתיד בביצוע שליחותם, במילוי יעודם". אני מאחל למחליפי יאיר שחל הצלחה בתפקיד המזכ"ל ובטוח שיוביל את התנועה בעוז לנוכח אתגרי התקופה.
תדרוך נפשנו עוז בענווה דרכנו נפלס
בכל הארץ בכל מחוז ירום דגלנו יתנוסס
בברכת חברים לתורה ועבודה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו