אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

ברוך מרזל לרב אבינר: 'לא יעזור כלום – הרב כהנא צדק'

הרב אבינר גם טען שמדינות העולם תתנגדנה לגרוש הערבים. מעניין אותי כמה ממדינות העולם תומכות בישיבתו של הרב אבינר בבית אל או בישיבת עטרת כהנים בלב הרובע המכונה "מוסלמי" בעיר העתיקה בירושלים

ברוך מרזל לרב אבינר: 'לא יעזור כלום – הרב כהנא צדק'
  (צילום: אמיר לוי/פלאש90)

באתר 'סרוגים' פורסם שו"ת עם הרב שלמה אבינר, בו הביע את דעתו על הרב כהנא זצוק"ל הי"ד.

בראשית דבריו קובע הרב אבינר, כי הרב כהנא היה צדיק ותלמיד חכם, ובזה הרב אבינר צודק! אולם הוא ממשיך ואומר, כי הרב כהנא, אשר הציע את הפתרון היהודי, ההלכתי, המוסרי והציוני של גירוש האויב הערבי מארץ-ישראל, שגה בדבריו, שכן אסור להכליל, ורוב ערביי ישראל אינם עוסקים בטרור. הוא אף הרחיק לכת וטען, שלערבים בישראל יש מעמד של "מעין גר תושב".

אינני מכיר מושג הלכתי של "מעין גר תושב", אני יודע שגר תושב צריך לקבל מלבד שבע מצוות בני נח גם שיעבוד ומסים כדי להשאר בארץ, לפי הרמב"ם כלל אין אפשרות לקבל כיום גרי תושב כל עוד לא נוהג יובל, ומלבד זאת כל הנידון של גר תושב נאמר על גוי פרטי שאינו משתייך לעם שהוא אויב של ישראל, על גוי שמקבל את העובדה שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. ואין כל דעה הלכתית שאומרת שתומכי אש"ף, חמא"ס, דעא"ש וחברי הכנסת הערבים שונאי ישראל יקבלו מעמד של גר תושב.

בבחירות דמורקטיות שהתקיימו ביש"ע וגם בתוך מה שמכונה "הקו הירוק", תמכו רוב גדול מהאוכלוסיה ובחרו באויבינו המוצהרים כנציגיהם. על האויבים אשר חיו כאן בארץ וחולמים לשוב ולשלוט בה חלה חובת גירוש לכל הפחות, ויש מפרשים כאור החיים הקדוש וכן אביר המפרשים האברבנאל, אשר טענו כי דינם כדיני שבעה עממים. כך או אחרת, בכל קונסטלציה שלא נצייר ובכל דעה הלכתית, ולו המקלה ביותר והרעועה ביותר מבחינת המקורות התלמודיים, שום הגדרה הלכתית של "גר תושב" – גם לו יצויר שבאמצעות פלפול מלומד נצליח איכשהו להחיל אותו חלק מערביי ישראל – שום הגדרה הלכתית של "גר תושב" לא תעלה בקנה אחד עם הדמוקרטיה המערבית הנהוגה כיום לבושתנו ולחרפתנו, ואשר מאפשרת לאויב לבחור ולהבחר למוסדות המדינה הרשמיים, ולהרוס את המדינה היהודית מבפנים באמצעים דמוקרטיים. לא לאויב ותומכיו התכוון מו"ר הרב צבי הודה קוק זצ"ל זאת יודע הרב אבינר היטב וכך פוסק תלמידו הגדול בתורה שיצא ממרכז הרב מו"ר הרב דב ליאור שליט"א והגיע הזמן שגם הציבור הרחב ידע זאת.

דבר נוסף שעולה מדברי הרב אבינר הינו ההתנגדות לגירוש האויב הערבי משום ההכללה שבדבר, דהיינו הענשת "חפים מפשע" באופן קולקטיבי. גם הרב כהנא לא היה מגרש ערבי או כל גוי אחר שעומד בקריטריונים ההלכתיים של גר תושב, אך כאמור, צריך לברר מהם אותם גדרים. בירור הלכתי לאמיתה של תורה יעלה כי אין בארץ ערבים רבים כאלו, אם בכלל. לגבי הענשת חפים מפשע ועונש קולקטיבי, דבר שמוגדר אצל הרב אבינר כ"לא מוסרי", ראוי לבחון את יחס התורה לעניין. כדי לשבר את האוזן, ראוי להתבונן במה שקראנו לא מזמן בתורה – מלחמת מדין. לא מדובר בעמלק, גם לא בשבעה עמים, אלא בסתם עם שמזיק לישראל. הבה נתבונן כדי לקבל קצת מושג מוסר יהודי מהו.

לקראת סוף ימיו של משה רבנו ע"ה, אומר הקב"ה למשה שילך וינקום נקמת ישראל מאת המדיינים ולאחר מכן יאסף אל עמיו. משה מזדרז, ומכריז באזני העם כי יש לצאת למלחמת חרמה על מדין לנקום נקמת ה’ מאתם. עם ישראל, ופנחס בן אלעזר הכהן בראשם, יוצאים למלחמה בקול תרועה. צובאים על מדין, והורגים בגרזנים ובחרבות כל זכר במדין. קול שאגות החיילים מתערב ביללת הנשים ובכי הילדים שרואים במו עיניהם את בעליהן ואביהם נשחטים, רכושם נבזז, וכל עריהם נשרפות באש.

נסתיימה המערכה. מעם ישראל לא נפקד איש. צבא המלחמה אוסף את כל הרכוש ואת שבי האדם ומתחיל ללכת לכיוון מחנה ישראל. אמהות רועדות מפחד מחבקות חזק אל ליבן את עולליהן הבוכיים, ואינן יודעות עוד למה לצפות.

והנה, הן מגיעות למחנה ישראל ורואות מרחוק דמות זקן מופלא שפניו קורנים. מיד הן מבינות במי מדובר. "זהו משה, מלך העברים" הן לוחשות זו לזו, ואנחת רווחה נמלטת מפיהן. "בודאי בקרבת איש אלקים זה לא יאונה לנו כל רע".

ואז, משה רבינו נושא עיניו, רואה את שבי האדם, קורא מיד לפקודי החיל, קוצף עליהם ואומר: "החייתם כל נקבה. הן הנה היו לבני ישראל בדבר בלעם למסר מעל בה' על דבר פעור ותהי המגפה בעדת ה'. ועתה הרגו כל זכר בטף וכל אשה ידעת איש למשכב זכר הרגו.עונש קולקטיבי!!

זהו יחסו של משה רבינו לסוגיית "חפים מפשע" בקרב האויב. האם מישהו סבור שזה לא מוסרי? אם כן, שיפסיק להצביע על ספר התורה ולומר – "וזאת התורה אשר שם משה בפני בני ישראל".

הרב אבינר גם טען שמדינות העולם תתנגדנה לגרוש הערבים. מעניין אותי כמה ממדינות העולם תומכות בישיבתו של הרב אבינר בבית אל או בישיבת עטרת כהנים בלב הרובע המכונה "מוסלמי" בעיר העתיקה בירושלים. וכמה ממדינות העולם בכלל אכפת להן אם ישראל תתקיים או תושמד? הגיע הזמן להבין, כי הסיבה לתמיכת או אי-תמיכת ארה"ב ושאר מדינות העולם בישראל קשורה ליחסי כח, לאינטרסים פוליטיים וכלכליים ולשאר גורמים מהסוג הזה, אך ודאי שענייני "מוסר" מדומה אינם מעניינים אותן. ואם מאמינים באמת שה' יהיה בעזרנו אם נעשה את רצונו, אזי כפי שמבין הרב אבינר שצריך ליישב את יהודה ושומרון ולא לחוש להתנגדות העולם, כך צריך גם לדאוג שהיהודים ביהודה ושומרון ובשאר חלקי הארץ לא ירצחו בידי פורעים ערבים, הנהנים מגיבוי האוכלוסיה שהרב אבינר מכנה "חפים מפשע". לולא אותו גיבוי, לא היה הטרור מתקיים!

הרב מאיר כהנא זצ"ל הי"ד היה מתון יחסית והסתפק בכלל "הבא להורגך השכם לגרשו", למרות שעל פי המוסר היהודי היה זה לא פחות מוסרי להורגו.

אכן, מבחינה תורנית, הלכתית, מוסרית ומדינית, עולה ומזדקרת מסקנה אחת ברורה – הרב כהנא צדק!

=======

ברוך מרזל הוא איש חברון, פעיל בתנועת 'עוצמה יהודית'

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ראיתי את הרב כהנא בהרצאה וזה מספיק
| 21-08-2016 19:03
לאמר שהדרך שלו לא צודק. אם הדרך שלו היתה צודקת ודאי היה מצילח בה. עיקר התורה היום בימות המשיח זה עשרת הדיברות. הגאולה תבוא בקול דממה ולא ברעש.היו הרבה רעשים במשך הדורות והמשיח לא בא כנראה שצריך לשנות דרך ביחוד שהגענו לימות המשיח.גם מדברים על בית המקדש שכל מי שיראה את בית המקדש יהיה ממש נביא צדיק וקדוש אז למה נחרב בית המקדש. התורה והמקדש מתאים לדורות שהתנהגו כמו דאעש שאנחנו היום מזדעזעים מזה.
2
כתבה
אבינעם | 19-11-2016 22:49
מסכים מאוד עם מרזל(בשם הרב כהנא) אבל תזהרו מאוד בכבודו של הרב אבינר הצדיק