ביוזמה של אורי אריאל: תאסר מכירת סיגריות במכונות - סרוגים

ביוזמה של אורי אריאל: תאסר מכירת סיגריות במכונות

הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית ברוב של 45 תומכים מול מתנגד אחד את הצעת החוק האוסרת מכירת סיגריות במכונות אוטומטיות. יוזם החוק אורי אריאל היה מעשן כבד מגיל צעיר ונגמל רק לפני שש שנים: "האיסור יציל בני נוער רבים ממגיפת העישון שעולה לנו מיליארדים."

author-image
ביוזמה של אורי אריאל: תאסר מכירת סיגריות במכונות
  לא באוטומטים. סיגריות (פלאש90)

צעד נוסף במלחמה נגד המעשנים נרשם היום בכנסת, כשבקרוב יהיה קשה יותר להשיג סיגריות ברחוב.

הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית ברוב של 45 תומכים מול מתנגד אחד את הצעת החוק האוסרת מכירת סיגריות במכונות אוטומטיות.

יוזם ההצעה ח"כ אורי אריאל מהאיחוד הלאומי, היה בעברו מעשן כבד ונגמל רק לפני שש שנים. את החוק הסביר בכך שהוא נועד למנוע מקטינים לרכוש סיגריות בלא פיקוח.

"ההצעה חשובה, שכן ציבור המעשנים יוכל לרכוש את הסיגריות בפיצוציות הפתוחות כל הלילה. האוטומטים למכירת סיגריות הפכו לאבן שואבת לנערים וילדים מעשנים, ואת זה יש למנוע בכל מחיר."

על פי הצעת החוק שעברה בקריאה טרומית ותעבור לועדות הכנסת להשלמת החקיקה, תיאסר הצבת מכונות אוטומטיות לממכר סיגריות, וכן ייאסר שיווקן והפעלתן במדינת ישראל. להצעת החוק היו שותפים גם מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), זאב בילסקי ויואל חסון (קדימה), דב חנין (חד"ש) וכרמל שאמה-הכהן (ליכוד).

 "האיסור יציל בני נוער רבים ממגיפת העישון, שפוגעת במעשנים ובסביבתם והפכה למכת מדינה שעולה לנו מיליארדים, בטיפול בסרטן ובמחלות אחרות הנגרמות כתוצאה מהעישון." אמר אריאל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו