גביזון: חופש הביטוי פירושו שאסור להשתיק רבנים - סרוגים

גביזון: חופש הביטוי פירושו שאסור להשתיק רבנים

"אנחנו רוצים להפעיל את איסור חופש הביטוי על הרבנים ואנחנו אומרים זאת עליהם כי הם הכי מעצבנים. אנחנו תמיד אומרים שחופש הביטוי נועד לאפשר להגיד את הדברים המרגיזים ביותר, אבל כשהכי מעצבנים זה אלה ששמים מולנו מראה אנחנו רוצים להשתיק אותם". פרופ' רות גביזון נגד השתקת רבנים

author-image
גביזון: חופש הביטוי פירושו שאסור להשתיק רבנים
  פלאש 90

יש סכנה לחופש הביטוי של הרבנים", כך אמרה אתמול לא אחרת מאשר פרופ' רות גביזון בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה ומכון ואן-ליר שדן במכתב הרבנים.

"אנחנו רוצים להפעיל את איסור חופש הביטוי על הרבנים ואנחנו אומרים את זה עליהם כי הם הכי מעצבנים. אנחנו תמיד אומרים שחופש הביטוי נועד לאפשר להגיד את הדברים המרגיזים ביותר," אמרה פרופ' גביזון, "אבל כשהכי מעצבנים זה אלה ששמים מולנו מראה אנחנו רוצים להשתיק אותם."

"מדינת ישראל עושה דבר נפלא כשהיא לא מעמידה לדין על ביטוי ואסור לה לחרוג בזה מול הרבנים. חשוב לשמור על חופש הביטוי. אי אפשר היה למנוע את רצח רבין על ידי זה שהיו עוצרים את מי שאמרו שהוא בוגד."

"לפני מספר שבועות הייתה את הפגנת תושבי השכונות בדרום תל אביב ואנחנו לעתים התבטאנו כלפיהם בטונים צדקניים ומתנשאים. אנו תורמים לתחושה שלהם שאנחנו כחברה מתעלמים מהבעיה שלהם והבעיה היא לא רק שלהם אלא של המדינה."

מנגד טען פרופ' מרדכי קרמניצר כי מכתב הרבנים מחייב התערבות של המערכת המשפטית בישראל, "שר המשפטים מסרב לומר משהו על המכתב הזה, למרות שהתבקש. הוא מתעקש שלא לומר עליו מילה של גינוי או הוקעה. הניטרליות מעודדת את הדבר הזה, ואי אפשר לעשות עוד דבר – אי אפשר להסתייג ולהוקיע את מכתב הרבנים, ובאותו זמן להוביל בכנסת מהלך שאומר שניתן יהיה לא לאפשר לערבי להתגורר ביישוב יהודי קטן." אמר קרמניצר והמשיך, "ביום שבו שמואל אליהו התחיל עם היוזמה הזאת, היועמ"ש באותו יום, לנוכח עברו של הרב, היה צריך לפתוח בחקירה נגדו. הוא ראש המקהלה הוא הארי שבחבורה- אפשר היה בצדק להוציא אותו ולנקוט נגדו בהליך פלילי על הסתה לגזענות"

פרופ' גביזון הוסיפה ואמרה, "האם מכתב הרבנים מחרב את הדמוקרטיה ? דמוקרטיה בסוף היא להקשיב למצוקות ולצרכים של האנשים. אם אנחנו נתעלם מזה הדמוקרטיה לא תהייה יציבה יותר."

פרופ' גביזון גם הביעה את דעתה לגבי חוק ועדות הקבלה, "אני חושבת שהסמכות של יישובים קטנים לשלוט בהרכב האנושי שלהם, אם לא ניתן להם את הסמכות לבדוק את הזהות התרבותית אז יצא מצב שאנשים שבאו לחיות בישוב יהודי עלולים למצוא עצמם בנווה שלום, שזה ישוב מורכב שלא פשוט לחגוג בו את יום העצמאות."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו