ראש הממשלה מתנגד להריסת ביתו של אלירז פרץ הי"ד - סרוגים

ראש הממשלה מתנגד להריסת ביתו של אלירז פרץ הי"ד

מחר צפויה המדינה להשיב בבג"ץ לעתירת "שלום עכשיו" שדרשה להרוס את הבתים, כי ביתו של פרץ, אינו נמצא על קרקע של המדינה אלא על קרקע פלסטינית פרטית. ראש הממשלה בנימין נתניהו התבטא היום כי יש לפעול למניעת הרס הבית: "לא ראוי להרוס בית למשפחה כזאת במצב הזה".

ראש הממשלה מתנגד להריסת ביתו של אלירז פרץ הי"ד
  רס"ן אלירז פרץ הי"ד

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להתערב בכוונה להרוס את ביתו של רס"ן אלירז פרץ הי"ד בשכונת היובל שבעלי.

נתניהו אמר היום (ד') כי הוא מתנגד להריסת ביתו של פרץ שנהרג בערב פסח שעבר בהתקלות ברצועת עזה. לדבריו, "לא ראוי להרוס בית למשפחה כזאת במצב הזה".

מחר צפויה המדינה להשיב בבג"ץ לעתירת "שלום עכשיו" שדרשה להרוס את הבתים, כי ביתו של פרץ, אינו נמצא על קרקע של המדינה אלא על קרקע פלסטינית פרטית.

גם שר הביטחון, אהוד ברק, הצטרף לקריאתו של נתניהו, ואמר בדיונים סגורים כי הוא "פועל למציאת פתרון משפטי שיימנע פגיעה במשפחתו של רב סרן פרץ".

בעבר דיווחנו ב"סרוגים" כי משרד הבטחון הציע פתרון לבעיית שלושת הבתים שנמצאים בקצה השכונה ואינם שייכים למדינה. ההצעה הייתה הפקעת השטח עליו בנויה השכונה לטובת המדינה, כשלאחר מכן יוחל בהליך אישרור הבתים, מה שיימנע את הריסתם.

במידה ויבואו פלסטינאים וייטענו בעלות על השטח, הם יפוצו על ידי המדינה, לאחר שיביאו ראיות חותכות כי קרקע זו אכן שייכת להם.

בצעד זה תעבור חובת ההוכחה על בעלות הקרקע ממשרד הבטחון לצד של "שלום עכשיו" והפלסטינאים. במשרד הבטחון הבהירו כי קשה להאמין שיבוא פלסטינאי לתבוע את זכותו על הקרקע, ויצליח גם להוכיח אותה. גם אם תמצא הוכחה כזו, יקבל הבעלים פיצוי כספי כמו בכל הפקעת קרקע, ובתי היישוב יישארו על כנם.

יש לנו אמון במדינה

אליסף פרץ, אחיו הצעיר של אלירז, אמר כי המשפחה נותנת אמון מלא בראש הממשלה ובמדינה.

"יש לנו אמון מלא בראש הממשלה, במדינה ובממשלה. אנחנו תמיד האמנו ועדיין מאמינים שמי שאמורים להכריע בנושא יגלו את הרגישות, אם זה שר הביטחון, ראש הממשלה או בית המשפט העליון."

"אנו מאמינים שהם יגלו רגישות. יש לנו אמון מלא בממשלה ומי בשעומד בראשה וברוך השם ההחלטה שצריכה להתקבל – תתקבל", אמר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו