ראש הישיבה לחולדאי: הערבים בעג'מי למדו לקבל אותנו - סרוגים

ראש הישיבה לחולדאי: הערבים בעג'מי למדו לקבל אותנו

ראש עיריית תל אביב יפו נכנע לבקשתו של יו"ר הבית היהודי השר דניאל הרשקוביץ וביקר בישיבת ההסדר בשכונת עג'מי. ראש הישיבה הרב מאלי סיפר לראש העיר כי בשלוש שנים האחרונות חלה רגיעה בעיר והשכנים הערבים למדו לקבל את נוכחותם בשכונה.

author-image
ראש הישיבה לחולדאי: הערבים בעג'מי למדו לקבל אותנו
  פלאש 90

יו"ר "הבית היהודי", שר המדע והטכנולוגיה, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, וראש עיריית ת"א-יפו, רון חולדאי, ערכו היום סיור משותף ודנו בקידום נושאים מדעיים ותורניים בעיר. בסיור השתתפו יו"ר "אמונה", ליאורה מינקה וחבר מועצת העיר מטעם "הבית היהודי", שמואל גפן.

את הסיור החלו השניים במרכז המדעים העירוני – חמד"ע, בו מרוכזים הלימודים המדעיים של כל תלמידי התיכון בעיר, משם המשיכו לשכונת נחלת יצחק וביקרו בישיבת "אביב התורה" בראשות הרב מיכה הלוי, ששמה לה למטרה לקרב לבבות בין הציבור הדתי והחילוני ולפעול למען האוכלוסיות החלשות בעיר.

השר הרשקוביץ וראש העיר חולדאי התרשמו ממעון הילדים הייחודי שמפעיל הגרעין התורני בשכונה, בו מתחנכים ילדים דתיים וחילוניים במשותף. בהמשך ביקרו השניים במכללה האקדמית ת"א-יפו.

את הביקור חתמו בביקור בישיבת ההסדר ובגרעין התורני בשכונת עג'מי ביפו. השר הרשקוביץ ביקש להביא את ראש העיר חולדאי, שעד כה סרב להגיע לביקור במקום, על-מנת שיתרשם מהפעילויות החברתיות המגוונות שנעשות בשכונה.

ראש ישיבת ההסדר, הרב אליהו מאלי הדגיש בדבריו כי בשלוש השנים האחרונות קיימת רגיעה משמעותית ודו-קיום בשכונה, לאחר שהתושבים הערבים למדו לקבל את נוכחותם ותרומתם של היהודים לעג'מי. גם פעילים חברתיים בולטים בשכונת עג'מי, שהצטרפו לסיור, שיבחו את הפעילות החברתית הענפה אותה יוזמים בני הישיבה והגרעין התורני של "קרן קהילות".

השר הרשקוביץ אמר לחולדאי כי "לגרעין ולישיבה בשכונת עג'מי יש חשיבות לאומית. יפו היא עיר בעלת ערך יהודי היסטורי, וההתיישבות החדשה במקום מחזירה עטרה ליושנה ומהווה דוגמא ומופת לפעילות חברתית וציונית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
חולדאי פגש גם את נציגי הערבים בשכונה או ששמועות מספקות?
יונתן לוי | 06-01-2011 23:21
2
מי הם המשתתפים המקומיים
סמי | 08-01-2011 23:51
יש כן חלק שחסר וחבל:- 1- למה אין תמונות לכתבה? 2-מי הם המכובדים "פעילים בולטים אשר השתתפו בסיור? אשמח להתייחסות