מות המפגינה מבילעין: לא למדו לקח ממקרה מוחמד א דורה - סרוגים

מות המפגינה מבילעין: לא למדו לקח ממקרה מוחמד א דורה

"לארגונים לא ממשלתיים שמקדמים זכויות אדם בדרך כלל אין גישה למידע אמין, אבל בכל זאת ההאשמות שלהם בדרך כלל מתקבלות ללא סיג על ידי התקשורת, פקידים זרים ואחרים", פרופ' ג'ראלד שטיינברג מארגון ה-NGO Monitor מוחה על הסיקור התקשורתי בפרשת מות המפגינה בבילעין.

מות המפגינה מבילעין: לא למדו לקח ממקרה מוחמד א דורה
  פלאש 90

בארגון ה- NGO Monitor, גוף העוקב אחר הארגונים הלא ממשלתיים טוענים כי מקרה מותה של ג'ואהר אבו רחמה בבילעין דומה למקרה של מוחמד א דורה שם ארגוני זכויות האדם האשימו את מדינת ישראל לפני ברור העובדות.

"פרטים חדשים על נסיבות מותה ב-1 בינואר של ג'ואהר אבו-רחמה בגדר הביטחון של ישראל מציבים סימן שאלה על הטענות הראשונות בעניין האירוע", טוענים אנשי ארגון NGO Monitor.

"ישנן טענות סותרות ומעט מאוד הוכחות בנוגע לסיבת מותה של אבו-רחמה, האם היא הייתה בכלל מעורבת בהפגנה בה הופעל הגז המדמיע בבילעין, האם היא סבלה מבעיות רפואיות, והאם כמות הגז המדמיע שנעשה בו שימוש הוביל למותה."

פרופ' ג'ראלד שטיינברג, נשיא NGO Monitor, אומר כי ארגוני זכויות אדם מקדמים את האג'נדה הפוליטית שלהם בעקבות מותה של אבו רחמה. "נציגי ארגונים לא ממשלתיים וערוצי תקשורת שונים האשימו האשמות חמורות בעניין מותה של ג'ואהר אבו-רחמה, מבלי לנסות לאמת את הטענות או לבדוק את חוסר-העקביות בדיווחים. אנו שוב רואים שארגונים לא ממשלתיים מצהירים ומגנים באופן שתואם לאג'נדה הפוליטית שלהם, אבל בלי היכולת לאמת אף אחד מהפרטים."

אנשי מכון המחקר הירושלמי טוענים שישראל מאושמת בפשעי מלחמה בלי שהנושא נבדק לעומק. הבכיר הפלסטיני, סאעב עריקאת כינה את מותה "פשע מלחמה," ואחרים טענו שישראל עשתה שימוש ב"גז מדמיע משולב בזרחן." NGO Monitor מצביע על הדמיון בין מקרה זה ובין מקרה א-דורה מספטמבר 2000, שגם הוא היה מבוסס על טענות בלתי ניתנות לאימות שצה"ל "שם לו למטרה" ו"רצח" ילד פלסטיני. דוגמאות נוספות כוללת את ההאשמות בעניין חוף עזה מ-2006.

"לארגונים לא ממשלתיים שמקדמים זכויות אדם בדרך כלל אין גישה למידע אמין, אבל בכל זאת ההאשמות שלהם בדרך כלל מתקבלות ללא סיג על ידי התקשורת, פקידים זרים ואחרים", טוען שטיינברג ומוסיף, "האשמות אלה תורמות לקמפיינים של דה-לגיטימציה נגד ישראל ותומכת בקריאה של ארגונים לא ממשלתיים לחרם, משיכת השקעות וסנקציות (BDS). תנועת הסולידאריות הבינלאומית (ISM) כבר קוראת ל-Combined Systems Inc. להפסיק לספק ציוד לממשלת ישראל."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו