זוכי פרס ביקורת התקשורת: לאטמה ועיתונאי ערבי ישראלי - סרוגים

זוכי פרס ביקורת התקשורת: לאטמה ועיתונאי ערבי ישראלי

פורסמו זוכי פרס ביקורת התקשורת של "האגודה לזכות הציבור לדעת". השופטים בחרו פה אחד את העיתונאי הערבי-ישראלי חאלד אבו טעמה, ואילו הקהל בחר ברוב גדול את אתר לאטמה. הפרס בסך 5,000$ יוענק בטקס בעוד כחודשיים. עיתונות אמיצה ללא משוא פנים.

author-image
זוכי פרס ביקורת התקשורת: לאטמה ועיתונאי ערבי ישראלי

פורסמו זוכי פרס ביקורת התקשורת של האגודה לזכות הציבור לדעת.

הפרס הישראלי לביקורת התקשורת ע"ש אברמוביץ, מוענק מזה 11 שנה, לשני אישים או גופים שתרמו תרומה אמיצה, איכותית ומשמעותית במיוחד לביקורת התקשורת בישראל.

בין הזוכים בפרס בשנים האחרונות ניתן למצוא את (לפי הא-ב) אריה אבנרי, יעקב אחימאיר, מתי גולן, קרולין גליק, אמנון דנקנר, ד"ר אסתר הרצוג, בן דרור ימיני,  יואב יצחק, עמוס כרמל, עירית לינור, קלמן ליבסקינד, אמנון לורד, ינון מגל, משפחתו של סרן ר',  חגי סגל, יבגנייה קרבצ'וק, מטה מאבק היוצרים, ד"ר דוד צנגן, עמוס רגב וד"ר נחום שחף.

השנה, הוחלט על שינוי בתקנון הפרס ואת אחד משני הזוכים בחר הציבור הרחב. בהצבעה שנערכה באתר שהוקם לשם כך ביקרו למעלה מ- 15,000 גולשים והתקבלו למעלה מ-4,000 הצבעות. למקום הראשון בפער גדול מהמקום השני, הגיע האתר לאטמה העוסק בסאטירה וביקורת תקשורת בגוון ימני.

האתר הוקם על ידי קבוצה של עיתונאים וכותבים בדצמבר 2008 בראשות קרולין גליק. האתר מפרסם ביקורות כתובות על כל אמצעי ואנשי התקשורת בישראל, קטעי וידאו סאטיריים בנושא וכן ידיעות מעניינות שהתקשורת לא דיווחה עליהם. לאטמה נחשב לפורץ דרך בתחום ואף זכה לתודעה עולמית בעקבות קליפ של שיר סאטירי שהופק כתגובה לנושא המשט לעזה וזכה למיליוני צפיות באינטרנט, בכל רחבי העולם.

לוגו אתר לאטמה

על זכייתו של חאלד אבו טועמה  החליטה וועדת השיפוט בראשות השגריר לשעבר עו"ד ד"ר מאיר רוזן- נשיא האגודה, המשורר ארז ביטון, השגריר לשעבר זלמן שובל, הגב' דליה זליקוביץ, ד"ר מור אלטשולר, אלוף במיל. אורן שחור ומר ישראל מידד- מ"מ יו"ר האגודה.

חאלד אבו טועמה (יח"צ)

 חאלד אבו טועמה הינו עיתונאי ערבי-ישראלי, המשמש ככתב בשטחים בעבור הג'רוזלם פוסט, U.S.News & World Report ומפיק בעבור חדשות רשת NBC משנת 1988. נוסף על היותו כתב ומדווח, אבו טועמה מפרסם מאמרים ונושא הרצאות אשר מתאפיינות בקו מאוד ביקורתי ביחס לתקשורת (הן הישראלית והן הזרה), אשר לטעמו אינה באמת מבינה את תפקידה וגם לא את הנושא הפלסטיני עליו היא מדווחת.

בנימוקי הבחירה מציינת וועדת השיפוט כי "לאבו טועמה גישה מרעננת. הוא מספק לא פעם מידע שונה מעמיתיו, אינו מהסס לגעת בעצבים החשופים ובנושאים הרגישים שבתחום סיקורו, ובשל כך אף קיבל איומים על חייו. במקביל הוא מותח ביקורת חריפה על עיתונאים המסקרים את הסכסוך ואשר לטענתו כותבים מתוך בורות עמוקה ולעיתים מטים את המידע המדווח על ידם בהתאם לדימוי הרצוי והמקובל. באופן התנהלותו המקצועי ובבחירותיו ללא מורא, תורם מר אבו טועמה תרומה משמעותית לביקורת התקשורת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו