יחימוביץ' נגד אורלב: חשיפת טוקבקים - סתימת פיות - סרוגים

יחימוביץ' נגד אורלב: חשיפת טוקבקים – סתימת פיות

ח"כ שלי יחמוביץ' מתנגדת להצעת החוק של ח"כ זבולון אורלב - לחשוף את זהותם של הטוקבקים. "אני מוצאת שהטוקבקים, עם כל העובדה שיש שם לפעמים שפה רוויה אלימות ומעט קללות וכן הלאה, הם תופעה טובה ויפה"

יחימוביץ' נגד אורלב: חשיפת טוקבקים - סתימת פיות

נלחמים על הטוקבק. ח"כ שלי יחימוביץ מתנגדת נחרצות להצעת החוק של זבולון אורלב בנושא חשיפת הטוקבקים.

ח"כ זבולון אורלב ממפלגת הבית היהודי הגיש הצעת חוק שאושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה כי לבית המשפט תהיה הסמכות להורות לספקי האינטרנט לחשוף פרטים של טוקבקיסט שכתב מסרים של "לשון הרע" על אדם אחר.

"נוצר מצב אבסורדי, שאפשר לכתוב על אדם דברים איומים בלא שתהא לו אפשרות לדעת מי מתנכל לו ונגד מי להגיש תביעה", מסר אורלב בהודעה לתקשורת, "לא ייתכן שמפיץ דברי לשון הרע יוכל להסתתר תחת אנונימיות מוחלטת ולירות לכל הכיוונים מבלי שלנפגע תהיה יכולת לתבוע אותו".

ובכן, ח"כ שלי יחמוביץ' סבורה כי טוקבק אנונימי הוא אחד מכלי הנשק של האיש הקטן נגד הממסד החזק. לדבריה, אם החוק יאושר, יהנו ממנו בעיקר, בעלי ההון והשלטון אלו שיכולים לממן סוללות של עורכי דין.

"חשיפת זהותו של מי שכתב טוקבק? זה מנגנון מאוד מסורבל וקשה, שכדי להפעיל אותו נדרשים עורכי-דין טובים ואף ממון רב כדי לשכור את אותם עורכי-דין", אמרה ח"כ יחימוביץ בנאומה בכנסת. "אדם מן היישוב שייפגע מטוקבק לא יהיו לו לא הכוח הכלכלי, לא הפנאי ולא המשאבים הנפשיים להתחיל לתבוע ולפתוח בהתנעת אותו הליך שיאפשר הגשת תביעת דיבה וחשיפת אותו אדם שכתב את הטוקבק."

"מי יוכל להרשות לעצמו את המהלך הזה?", שואלת ומשיבה יחימוביץ' "תאגידים גדולים, בעלי ממון, אנשים בעלי כוח, והם יוכלו להשתמש בכלי הזה של תביעה לחשוף את שמו של כותב טוקבק כדי להטיל אימה מלכתחילה ולמנוע באופן גורף כתיבת טוקבקים נגדם. זה מדרון חלקלק ומסוכן. אגב, אנחנו עדים לו גם בתחום העיתונות – הגשת תביעות סרק שנועדו להפחיד ולאיים, כפי שהוגשה בשעתו תביעה של משפחת עופר נגד העיתונאי מיקי רוזנטל, שכל תפקידה להטיל חיל ורעדה ולמנוע גם מעיתונאים אחרים לסקר את אותה משפחה ואת הדברים שהיא עושה."

חברת הכנסת סוברת כי הטוקבקים הם ביטוי לכיכר העיר הציבורית. "אני מוצאת שהטוקבקים, עם כל העובדה שיש שם לפעמים שפה רוויה אלימות ומעט קללות וכן הלאה, הם תופעה טובה ויפה. זאת כיכר העיר. לפעמים יש טוקבקים אינטליגנטים, ולפעמים הם משקפים תמונת מצב של האווירה ברחוב הישראלי, גם אם האווירה הזאת לא נעימה לאוזנינו, ולפעמים, כן, הם פוגעניים."

לסיכום טוענת יחימוביץ' כי הטוקבקים טובים לדמוקרטיה. "אני עדה לטוקבקים שנכתבים למשל מתוך מקום עבודה, מקום עבודה רב ממון וכוח, חברה עסקית כלשהי, חברה ציבורית שנסחרת בבורסה, שראשיה, בעלי השליטה שלה, מנסים להציג מצג מסוים באמצעות מערך משומן של יחסי ציבור, וגם מצליחים, גם באמצעות שליטה שלהם באמצעי התקשורת.. ואז, מגיע אותו טוקבקיסט קטן, מתוך מקום העבודה, וכותב בטוקבק את האמת. מי מונע מאותה חברה עסקית להתחיל להגיד שמדובר בשקר ולהתחיל לבקש לחשוף את שמו? מי יהיה מסוגל בכלל להתניע מהלך כזה? רק בעלי ממון. וכך אנחנו פשוט נסתום פיות לציבור הרחב."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו