מתיחות ב'בית היהודי': האם המפד"לניקים חוזרים? - סרוגים

מתיחות ב'בית היהודי': האם המפד"לניקים חוזרים?

ח"כ זבולון אורלב נחוש להחזיר את מוסדות המפד"ל. הוא עורך כנסים, מקים לתחייה את הוועדה המתמדת, מוציא את פרס הציונות הדתית של המפד"ל מהארכיון, פועל להקים תנועת צעירים נוספת ומתארגן לקראת מפקד למפלגה. הרשקוביץ ואורבך מסתכלים מהצד ולא ממש מתלהבים.

author-image
מתיחות ב'בית היהודי': האם המפד"לניקים חוזרים?
  האם הוא יגאל את המפד"ל? אורלב

אחרי שח"כ זבולון אורלב כינס מאות מפעילי המפלגה הדתית לאומית בבית סוקלוב בתל אביב בכנס שנקרא "התחדשות המפד"ל", הוא העלה סרטון מהאירוע לעמוד הפסייבוק שלו. כוכב הסרטון היה ח"כ אורלב ובו נראו פעילים ותיקים וגם חדשים מחבקים ותומכים בחבר הכנסת הפעלתן לצלילי השיר "הוא יגאל אותנו בקרוב".

אורלב מתכוון לגאול את המפד"ל. בשבועות האחרונים הוא פועל נמרצות כדי להחיות כל סממן מפדלניקי שנעלם מהזיכרון בעקבות כניסתה של מפלגת הבית היהודי. "המפד"ל קיימת, מוסדתיה קיימים", הכריז אורלב וזכה למחיאות כפיים סוערות בתל אביב. לא כולם במפלגת הבית היהודי – מפד"ל החדשה מחאו כפיים לנוכח הצהרותיו של אורלב, חלקם אף הרימו גבה כיצד אורלב מארגן כנס יוקרתי בבית סוקלוב בתל אביב, מקום שעלותו לא נמוכה במיוחד, ויוצא לקמפיין פוליטי עם צלמים וסרטוני וידאו כאשר המימון מגיע מתוך כספי המפלגה.

מצד שני, אומרים במפלגה המסוכסכת, אורלב חושב שהוא המפלגה ועל כן הוא יכול להוציא כספים עבור כנסים פוליטיים לקידומה.

הסיפור הוא על מאבקי כוח. אורלב מעוניין להחיות את מוסדות המפד"ל משום שהוא סבור ששם יש לו יותר כוח פוליטי. על כן הוא מעוניין במפקד ובהחייאת מוסדות המפד"ל, שם, הוא סבור, נמצא רוב כוחו הפוליטי. הרשקוביץ ואורבך טוענים שמוסדות המפד"ל התבטלו ויש לערוך מפקד חדש ולהזרים כוחות חדשים למפלגה אך לא על בסיס המוסדות הקיימים, שם כוחם הפוליטי של אורבך והשר הרשקוביץ חלש יותר.

אז איך מחדשים את המפד"ל? מקימים לתחייה את "הוועדה המתמדת" שבפעם האחרונה שהיא התכנסה הייתה לפני שנתיים כאשר היא חוקקה את האפשרות לביטול מוסדות המפד"ל. הוועדה המתמדת זו הוועדה העליונה שקובעת את תקנוני וחוקי התנועה ורק בסמכותה אפשר לכנס את מרכז המפד"ל. (בוועדה המתמדת יושבים אנשים מרכזיים מטעם המפד"ל הוותיקה כמו גילה פינקלשטיין ושאול יהלום (שכבר הספיק לפרוש ממנה), גד דעי יו"ר הסתדרות המורים הדתיים, אברהם דובדבני יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, הרב אלישיב הכהן, הרב ישראל רוזן, הרב נחמן ארנרייך, דני בשארי חבר מועצת העיר נתניה, אבי בלומשטיין חבר מועצת העיר פתח תקווה, אברהמי גולדברג חבר מועצת גבעת שמואל, רז קיל, ואושרי ורהפטיג).

אורלב סבור כי רוב אנשי הוועדה המתמדת הם אנשים שיתמכו בו ובמהלכיו הפוליטיים.

בנוסף לכך, מתפרסם באתר דתילי פרסומת לפרס "הציונות הדתית למנהיגות והגשמה", הפרס הוא בחסות מפלגת המפד"ל ואין שום אזכור למפלגה בשם הבית היהודי. לטענת גורמים בתוך הבית היהודי מדובר בסוג של התרסה כלפי הרשקוביץ ואורבך – הנה המפד"ל קיימת והיא אפילו מחלקת פרסים.

בנוסף לכל האמור, לסרוגים נודע שאורלב מקדם מטה צעירים חדש שאותו יוביל גלעד ברגיל, יו"ר ארגון הסטודנטים של בר אילן לשעבר. יש לציין, שלבית היהודי הוקם לא מזמן מטה לצעירים בראשותו של אלי ליפשיץ, אלא שגורמים במפלגה הדתית לאומית טוענים כי ליפשיץ מקורב להרשקוביץ מה שגורם לאורלב לפעול להכנסת צעירים שמקורבים אליו כמו גלעד ברגיל.

סוגייה נוספת שגורמת למתיחות היא סוגיית המזכ"ל. לבית היהודי אין מזכ"ל. הסיבה לכך היא שהמזכ"ל הקודם שר שלום ג'רבי מנהל היום את מנהלת השירות הלאומי, ובגלל הויכוח בין הח"כים על עצם המנגנון הפוליטי של המפלגה – האם המוסדות התבטלו או לא – נוצר מצב שאין אפשרות למנות מנכ"ל בלי להתווכח כיצד בוחרים אותו. זו גם הסיבה שאין לבית היהודי אתר אינטרנט כמו לכל מפלגה, משום שאתר האינטרנט הוא באחריותו של המזכ"ל וכאמור הוא נעדר כרגע.

כל החיכוכים הללו גורמים למתח רב בין חברי הכנסת בבית היהודי. לקראת יום חמישי הבא, יום התכנסות הוועדה המתמדת של המפד"ל, סביר להניח שלא יהיה שקט בין שלושת חברי הכנסת של הבית היהודי – מפד"ל החדשה.

אורלב: הויכוחים מעכבים את התחדשות התנועה
מוטי עובדיה, דוברו של ח"כ זבולון אורלב, מסר בתגובה לשאלות סרוגים: "ח"כ זבולון אורלב משקיע מאמצים רבים מזה קרוב לשנתיים כדי לגבש הסכמה בסיעה באשר להתנהלות הדמוקרטית של המפלגה, קיום מפקד, עריכת בחירות פנימיות וחידוש המוסדות הדמוקרטים. מעבר לכך, אין לו כל עניין להיגרר לויכוחים ומחלוקות הגורמים נזק בל ישוער ומעכבים את ההתחדשות התנועתית הדמוקרטית."

השר הרשקוביץ וח"כ אורי אורבך סרבו להגיב לכתבה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
דווקא אני מעדיף את אורבך על אורלב
חמורבי השלישי | 15-12-2010 16:25
אני רק שומע את השם מפד"ל ומה שעולה בדמיוני זו תמונה של פרוסת לחם ישנה ועבשה. עם כל הכבוד (ויש כבוד) לועדה המתמדת נראה שבסופו של דבר עם כל המריבות והכנסים נישאר ללא מצביעים.
2
אורלב הוא בולדוזר ובעל הישגים נאים אבל מסכסך ושתלטן
חבל | 15-12-2010 19:45
3
זבולון אורלב היקר
צעיר דתי ומודאג | 15-12-2010 19:57
אורלב כבר שנים רבות מחייה את המפלגה והינה הוא עושה עבודה כל כך טובה שאנחנו כבר עומדים על מאזן מדהים של 3 חברים כנסת מסכנים והסקרים מעודדים אותו וצופים למפלגה בערך חצי ח"כ בבחירות הבאות. זבולון אורלב היקר הגיע הזמן לשים את המפתחות על השולחן להגיד ניכשלתי בהנהגת המפלגה ולתת לאנשים צעירים ממך להוביל ולנסות לסייע להם בכך ולא לחבל בנסיונם כי ניסיון העבר מגלה לנו שניסיונות ההחיאה שלך כמעט והרגו את המפלגה הדתית הלאומית.
4
עכשיו כולם מבינים למה אורי אריאל ברח מהבית היהודי?
נתנאל | 15-12-2010 23:49
כל הזמן עוסקים שם במלחמות, אורלב חושב שהוא מלך העולם וגם מנהל אותו- עושה מה שבא לו ויורק על כולם. אז מה הפלא שאורי אריאל והאיחוד הלאומי ברחו משם?
5
פג תוקפו
הראל-חיים | 27-01-2011 10:52
אורלב מנסה שוב להתחכם .גם זה לא יעזור לו .כו-לם מבינים שהכח הבא הוא הרב פרופ' הרשקוביץ -שר המדע .שקוף איך אורלב מנסה לערער על מנהיגותו. יצאת קטן ונמוך.
6
אורלב מכבה המפד"ל
מאיר | 23-02-2011 11:25
כעת, לאחר פסק הדין בעניין בן-צור,ברורה ההתנהלות הכושלת של אורלב עד כדי שחיתות מוסרית קשה ובלתי נסלחת.הוא יחיה את המפד"ל??? הוא נאחז בקרנות המזבח כמו קדאפי. תסריט קשה לצפיה. הרשקוביץ-אנחנו אחריך.