הרב חיים דרוקמן: מח"ט צנחנים לא שונא הסדרניקים - סרוגים

הרב חיים דרוקמן: מח"ט צנחנים לא שונא הסדרניקים

אהרון חליווה, מח"ט הצחנים ציין בשיחה עם הרב חיים דרקומן כי היא מעריך את חיילי ההסדר ורוצה שישרתו תקופה ארוכה כמפקדים. הרב דרוקמן ציין כי חליווה חזר בו ו"עתה הסערה נמצאת מאחורינו, ואנו עובדים מול הגורמים המקובלים בצה"ל."

הרב חיים דרוקמן: מח"ט צנחנים לא שונא הסדרניקים
  יחסי אהבה שנאה. חליווה (פלאש 90)

הרב חיים דרקומן זכה אתמול בערב לשיחה מפתיעה מצד מח"ט הצנחנים אלוף משנה אהרון חליווה שבסוף שבוע נחשף כי אמר בפני חיילים במסלול הסדר כי הוא שונא את המסלול ואף מתעב אותו לדבריו הם אינם משתלמים כלכלית.

במהלך שיחת השניים אמר חליווה כי הוא מעריך את חיילי ישיבות ההסדר ואף רוצה לראות אותם כמפקדים ומחנכים למשך תקופת שירות ארוכה. הרב דרקומן וחליווה עתידים להיפגש על מנת לנסות ולהסדיר את יציאת חיילי ההסדר לקורסי פיקוד, וייתכן אף להחליט להאריך בשנה שירות של חייל אשר יבקש להיות מפקד.

הבוקר אמר הרב דרוקמן כי שיחתו עם חליווה הייתה נעימה מאוד והוא חזר בו מהדברים אשר לא הובנו כראוי. לדבריו לא צריך להדיח את חליווה והדברים היו צריכים להאמר בפני הרמטכ"ל בלי לגרום לתחושה לא נעימה אצל החיילים. הרב דרוקמן הוסיף כי הסערה מאחורינו וניתן להנמיך את הלהבות ומעתה יימשך המשא ומתן מול הגורמים המקובלים בצה"ל. בתגובה לבקשת תלמידי הסדר לבטל את שיבוצם בחטיבת הצנחנים אמר הרב כי לא צריך להחרים את חטיבת הצנחנים.

במקביל הגיע אתמול בערב הרמטכ"ל גבי אשכנזי לטקס חנוכת הבית בישיבת ההסדר במודיעין ואמר כי חיילי ישיבות ההסדר הם הביטוי המלא לציונות. אשכנזי סיפר כי פגש לא פעם את בני הישיבות במסטאות הצרות ביהודה ושומרון ובמבצע "עופרת יצוקה"- "אתם פועלים מתוך שליחות אמיתית, ומהווים כוח משמעותי בפיקוד של צה"ל. אני מצדיע לכם על בחירתכם ודבריי הינם תשובה למה שנאמר בימים האחרונים.

חבר הכנסת מיכאל בן ארי מסיעת האיחוד הלאומי מאוכזב מתגובתו הצוננת של הרמטכ"ל ואמר כי טירונים הודחו לאחר שהניפו שלטים והאושמו במעורבות פוליטית. מח"ט שמודה שהוא מפלה לא יכול להיות מפקד עוד דקה אחת. חליווה לא פגע רק בחיילי ההסדר אלא בצה"ל כולו.

בתוך כך, ההנהגה הצעירה באיחוד הלאומי ומטה הצעירים של הבית היהודי אומרים בתגובה לדבריו הגזעניים של המח"ט הבכיר כי "על הרמטכ"ל להדיח מתפקידו בהקדם את אל"מ חליווה בעקבות התבטאותו האומללה- הפוגעת בחיילי ישיבת ההסדר המשלבים ספרא וסייפא ותורמים לביטחון המדינה אולי יותר מחיילים אחרים". כבוגרי ישיבות ההסדר ומוסדות הציונות הדתית הלוחמים במערך המילואים, קוראים הצעירים לשר הביטחון "לקיים 'בדק בית' בשדרת הפיקוד הבכירה בצה"ל על-מנת לברר כיצד קיימת לגיטימציה למפקד חטיבה בכירה להתבטא נגד חיילים המשרתים בצה"ל על-פי החוק".

"ישנו כשל ערכי ופיקודי עמוק, אם מפקד חטיבת הצנחנים לא מבין את חומרת דבריו ואת השלכותיהם ההרסניים לשדרת הפיקוד בצה"ל ובחברה הישראלית". הצעירים מדגישים בתוקף כי "אסור לתת יד ולהסכים למדיניות של איפה ואיפה בצה"ל, שהוא כור ההיתוך של מדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
שכויייעח
רעי | 13-12-2010 10:38
ב"ה!
2
חליוה התכוון ש.......
מאיר | 14-12-2010 14:43
לאצריך להגזים במה שאמר מפקד הצנחנים הוא התכוון בס"ה שמי שרוצה חופשה מלאה שישרת שירות מלא
3
יום אחד השחצן...
משה | 02-02-2024 23:28
יום אחד השחצן הזה יעלה לנו ב 1,500 נרצחים.