המשטרה פתחה במסע הפחדה נגד רבני השומרון - סרוגים

המשטרה פתחה במסע הפחדה נגד רבני השומרון

שלושה מחשובי הרבנים בשומרון קיבלו הזמנה לחקירה משטרתית בלי שום סיבה או עילה נראית לעין. הרבנים הודיעו כי לא יגיעו למה שהוגדר על ידם כחקירת הפחדה פוליטית. יו"ר ועד מתיישב שומרון, בני קצובר: "זימון הרבנים לחקירות הוא צעד חמור בסגנון משטרים אפלים שכבר חשבנו ששכחנו מהם"

author-image
המשטרה פתחה במסע הפחדה נגד רבני השומרון
  הרב שמידט, הרב לבנון והרב דודקביץ'

התחלה של מסע הפחדה או סתם צירוף מקרים?

שלושה רבנים מרכזיים בשומרון קיבלו לפני כשבועיים מכתבי זימון לחקירה משטרתית בשבוע הקרוב, בתחנת משטרת מגרש הרוסים בירושלים.

שלושת הרבנים הם הרב אליקים לבנון רב הישוב וראש הישיבה באלון מורה, שנבחר לאחרונה כרב האזורי בשומרון, הרב דוד דודקביץ' רב הישוב יצהר, והרב יהושע שמידט רב הישוב וראש הישיבה בשבי שומרון, החבר גם במזכירות ועד רבני השומרון.

הזימונים המפתיעים לחקירה, ללא רקע מקדים או מעשה חריג של שלושת הרבנים, חתומים ע"י שוטר זוטר וללא נושא רשמי לחקירה. התאריכים שנקבעו לחקירה הינם בשלושה ימים עוקבים במהלך השבוע.

העובדה שבשלושת המכתבים זומנו הרבנים לחקירה באופן עוקב – יום אחרי יום, ללא נושא רשמי מוגדר ואל תחנה אשר אינה בתחום השיפוט  של מחוז ש"י (שומרון ויהודה) של המשטרה, העלתה את החשש כי מדובר בתחילתו של מהלך הפחדה והולכת אימים על רבני ההתיישבות.

בנוסף למכתבי הזימון, קיבלו הרבנים גם שיחות טלפון בהן נשמעו איומים שהופנו כלפי הרבנים.

ל"סרוגים" נודע כי במקרה אחד טלפן חוקר אל אחד הרבנים, צעק עליו והטיח בו נאצות ואיומים, ובמקרה אחר הופנו האיומים כלפי מזכירת אחד הרבנים.

 

לא נתייצב לחקירה

בעקבות התנהלות המשטרה, שלחו שלושת הרבנים, הרב לבנון הרב דודקביץ' והרב שמידט, מכתב בחתימת ידם, בו הצהירו כי אינם מתכוונים להתייצב למה שנראה כחקירת הפחדה פוליטית. 

תוכן מכתב הרבנים עם חתימותיהם:

 

 

גם ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, שלח מכתב דחוף לשר לבטחון הפנים יצחק אהרונוביץ, בו כתב:

"נדהמתי לשמוע על הזימון לחקירה הלא ראוי והמאיים במשתמע על שלושה רבנים מרכזיים וראשי ישיבות.

מדובר בצעד הנראה לא ראוי, הן מצד מהותו, הנראית נסיון הפחדה והולכת אימים פוליטית, והן מצד צורתו הלא מכובדת. האם שוטר זוטר היה מרשה לעצמו, בזמנו החופשי, לזמן כך לחקירה, שופט מחוזי, ארכיבישוף או קאדי בכיר? אני מצפה מכבודו שיורה על בדיקת התנהלות חמורה זו".

יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר הגיב בחריפות רבה לפרשה: "זימון הרבנים לחקירות הוא צעד חמור בסגנון משטרים אפלים שכבר חשבנו ששכחנו מהם, מדובר בנסיון שקוף של הפחדה והולכת אימים על רבני ההתיישבות ובעקבותיהם על ההתיישבות כולה. שום חברה מתוקנת לא היתה מסכימה למעשים כאלו מצד רשויות שלטוניות".

גם ח"כ ניסים זאב (ש"ס) הגיב גם הוא בחריפות: "על פניו זה נראה כרדיפה פוליטית. אסור למדינה להתערב בענייני הלכה של העם היהודי, ברגע שהדבר ייעשה אנחנו  עלולים לאבד את המדינה היהודית. גדולי ישראל עושים את המוטל עליהם, לפסוק הלכה ולהנהיג את הציבור. על הרבנים לא להירתע מפני זימונים חמורים כאלו ואנו מחזקים את ידיהם, שעושים את תפקידם במסירות נפש למען כל עם ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
השטינקר שוב נכנס להילוך גבוה ?
מיקי דדון | 12-12-2010 7:00
היה מתחזה כרב אזורי בגוש קטיף/חבל עזה כשסה"כ היה פקיד במועה"ד. היה משת"פניק בגרוש קטיף תמורת הבטחה שיבחר לרב ראשי למשטרה, וכמובן לא קיבל את התפקיד. ניסה להבחר לרב הישוב יד-בנימין והתבזה בגדול בגלל שכל המפונים שגרים שם יודעים בדיוק שמדובר במישהו שרק הכבוד וטובות הנאה מענינים אותו, ומתחזה לשומר מצוות/רב. אבל בתור שטינקר ממשיך לפעול, באשליה שאולי ימנו אותו לתפקיד כלשהו מטעם השלטון. אבל הוא כנראה לא מכיר את הכלל שאת השטינקרים זורקים בסופו של דבר לכלבים