רבני ערים מכל רחבי הארץ: לא להשכיר דירות לערבים - סרוגים

רבני ערים מכל רחבי הארץ: לא להשכיר דירות לערבים

50 רבני ערים ורבני שכונות מכל רחבי הארץ, חתמו על גילוי דעת בו הם תומכים בפסק ההלכה שהוציאו הרב שמואל אליהו ורבני צפת לפני מספר חודשים, האוסר להשכיר או למכור דירות למי שאינו יהודי. הרב שלמה אבינר מחותמי גילוי הדעת: "אסור לעזור לערבים להשתרש כאן."

author-image
רבני ערים מכל רחבי הארץ: לא להשכיר דירות לערבים
  הרב שלמה אבינר (פלאש90)

 כ-50 רבני ערים ורבני שכונות חתמו על גילוי דעת תורני, בו הם פוסקים כי חל איסור הלכתי חמור על מכירה או השכרה של דירות וקרקע בארץ ישראל למי שאינו יהודי. גילוי הדעת עתיד להתפרסם בשבת בעלוני השבת ובעיתונות הדתית.

בגילוי הדעת הם מחזקים פסק הלכה קודם, שיצא על ידי 18 מרבני העיר צפת, בראשות רב העיר הרב שמואל אליהו, לפני כחודשיים,  בו נאסר על השכרה או מכירת בתים לערבים בעיר צפת.

הרבנים החתומים על המסמך מזוהים בעיקר עם הציונות הדתית ועם חב"ד. בין הרבנים החתומים ניתן למצוא את הרב דב ליאור, רבה של קרית ארבע-חברון, הרב שלמה אבינר, רב היישוב בית אל, הרב אביגדור נבנצל, רב הרובע היהודי, הרב שמחה הכהן קוק, רבה של רחובות, הרב דוד מאיר דרוקמן, רבה של קרית מוצקין ועוד.

על פי יוזמי העצומה, רבנים רבים אחרים הסכימו עם הנאמר בגילוי הדעת, אבל נמנעו מלחתום מסיבות אלו או אחרות.

על מלאכת איסוף החתימות שהחלה לפני מספר חודשים,  אחראי אברך מנתניה, שהחליט לפנות דווקא לרבני ערים ולא לראשי ישיבות, כדי להראות שמדובר בהלכה מקובלת ולא בעמדה פוליטית.

אחרי שציינו הרבנים את האיסור החמור, הוסיפו הרבנים אזהרת "נידוי" למשכירים ולמוכרים: "חובה על שכניו ומכריו של המוכר והמשכיר הזה להתרות בו ולהזהירו – בתחילה ביחיד, ואחר כך רשות בידם לפרסמו ברבים, להתרחק ממנו, למנוע מסחר איתו, לא להעלותו לתורה וכדומה".

בשמאל, כבר עולות קריאות להשתקת הרבנים כולל איום בפיטורים. מכיוון שרבני הערים ורבני השכונות, הינם עובדי מדינה, אסור להם להביע דעות פוליטיות.

הרב שלמה אבינר, רב היישוב בית אל וראש ישיבת עטרת ירושלים, הסביר הבוקר את הסיבות שהביאו אותו לחתום על גילוי הדעת.

"יש שתי בעיות בהשכרת דירות לערבים." אמר הרב אבינר "אחת, שישנה עדיפות ליהודי, ולכן אני צריך לעשות קודם טובה ליהודי מאשר לגוי. אם יהודי וגוי נמצאים בבעיה אני צריך לעזור קודם כל ליהודי."

"והבעיה השנייה היא שאסור לעזור לערבים להשתרש כאן. אני לא קורא במפורש לגרש את כל הערבים מהארץ, אבל גם לא מסייע להם להשתקע כאן." אמר הרב.

על הטענה כי לרבנים בתור עובדי מדינה אסור להתבטא ולקרוא קריאות פוליטיות, ענה הרב:

"אם הדבר הזה אסור לפי החוק, חשוב לי לדעת,  ולהבא אני אתבטא לפי החוק. אבל צריך להבין שבעוד שזכותו של כל אדם לחשוב מה שהוא רוצה, לרב יש חובה לומר מה שהוא חושב. אם הרבנים יימנעו מלומר את דעתם, הם מועלים בתפקידם."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
כולם תומכים ברב אליהו שליט"א
דוד אברג'ל | 07-12-2010 10:58
2
עצוב שיצא דבר כזה
אהבת ישראל | 07-12-2010 11:14
זה היה צריך להיות מובן מאיליו.
3
אני גרה ליד ערבים וטוב לי איתם..
יפית אשקלון | 07-12-2010 12:28
4
כל הכבוד לרב אליהו שליט"א
מיכה פרידמן | 07-12-2010 12:33
הוא יורה וברוך ה' כל הרבנים הולכים אחריו
5
ל-3
| 07-12-2010 13:12
ליפית מאשקלון את אשקלונית על איזה ערבים את מדברת??
6
יום אבל ומספד אוי לנו מתלמידי חכמים שאין בהם דעת
ירוחם | 07-12-2010 13:53
7
כל הכבוד לרבנים שדואגים לטובת עמנו
אייל | 08-12-2010 13:02
כל מי שמעורה במתרחש מודע למה שקורה בפועל - בעוד הכלבים הסמולנים נובחים על "זכויות אדם" שיירת ההשתלטות הערבית עוברת. המצב בפועל שהערבים משתלטים על קרקעות מדינה בצפון ובדרום וכעת גם מנסים לדחוק את רגלי התושבים היהודים משכונות יהודיות! ברור לכל בר-דעת שיהודים לא יורשו להיכנס לכפרים ערבים. לא רק זה, אלא שהמגורים בשכנות מרעים את המצב הקשה שבו מרשים לעצם ערבים להתחיל באין מפריע עם בנות יהודיות ולהציק להן. חייבים לעשות לזה סוף וכל הכבוד ליוזמה הברוכה של הרבנים. שהקב"ה ישלח להם עוצמה ובריאות להתמיד במאבקם למען מימוש דעת תורה.
8
חילול ה', חילול כבוד ישראל וחילול כבוד האדם
יואל | 08-12-2010 23:36
האם הרבנים הללו לא חשבו לרגע על המשמעות הבין לאומית של מעשיהם? האם כך אמורה להצטייר תורת ישראל? וכיצד הם מצפים שיגיבו ערביי ישראל לעניין? אין מספיק שמן על המדורה גם כך? ובעיקר: האם הרבנים הנ"ל לא פתחו מימיהם ספר היסטוריה?
9
חשוב להסביר בלשון מובנת את הצורך בהגבלת השתלטות ערבים
| 09-12-2010 2:35
חשוב מאד שרבנים הפונים לצבור יסבירו דבריהם והגיון העומד מאחורי הוראתם בלשון דבור מקובלת בצבור ולא ישתמשו רק במונחים תורניים הלכתיים הנהירים רק לצבור מצומצם. בלו כשהפניה מנומקת ומודגשת חשיבות ההתיחסות הלאומית ומוצגת מציאות השתלטות שיטתית ואלימה של ערבים על מקומות מגורי יהודים וקרקעותיהם בארץ היחידה של ישראל, הדברים יגיעו לצבור הרחב ויהיו מובנים לכל מי שלבבו ישר ולבו עם טובת עמו.