מותר לחשוב לבד. ח"כ אורי אורבך על הדחת הרב אמסלם - סרוגים

מותר לחשוב לבד. ח"כ אורי אורבך על הדחת הרב אמסלם

לבי לבי עליו. עכשיו גם יגידו שהוא "משוגע" ו"בעייתי". נוטלי השוחד מקרבם אף פעם לא הוחרמו, גם לא הכזבנים והזייפנים ושאר עבירות שבתורה שהנייר לא סובל. נהפוך-הוא, בצהלות רקדו עמם בצאתם ובבואם מבית הכלא. אבל ככה ייעשה לאיש אשר יעז להציע דרך של מתינות דתית ספרדית.

מותר לחשוב לבד. ח"כ אורי אורבך על הדחת הרב אמסלם
  אסור לחשוב. ח"כ אמסלם (פלאש90)

בדיוק בגלל זה הם כועסים כל-כך. כי הש"סניקים בכנסת הם קודם כל חרדים ורק אחר-כך ספרדים. הם מפחדים לחשוב לבד, להתבטא באופן עצמאי, לבחון מפעם לפעם חלק מהמוסכמות שהם מדקלמים באופן כל-כך אוטומטי. אני רואה אותם יום-יום והם לא מסוגלים להביע עמדה עצמאית על גיוס בחורי ישיבות ואפילו לא על הארכת שעון הקיץ. הכל הם רואים בשחור-לבן ובעיקר בשחור-שחור.

והנה בא אחד, מר אמסלם ייקרא מעכשיו כסגנון עדות החרדים, ומעז לחשוב לבד. לחשוב לבד זו העבירה הכי חמורה בחרדיות, והלז עוד פער פיו לבלי חוק והוא מצטט פסוקים ומסתמך על מקורות ואומר דברים יהודיים ופשוטים ובהירים כל-כך, שהם פשוט רועדים מפחד שיראו כולם שבפרשת עמנואל הם התנהגו כנמושות, ושבכל סוגיה העומדת על הפרק הם עבדים נרצעים לא של "דעת תורה", אלא של הפחדים שלהם ממה-יגידו בחצרו של הרב אלישיב ובדגל התורה.

ולפיכך הם מכנסים את ה"מועצת" ואת הרב עובדיה ומשסים אותו במורד העצמאי, ומוציאים פשקווילים ודברי נאצה ואת כל מיני התרגימא שהחרדיות האשכנזית מתמחה בהם עד זרא, אבל יותר. כי הם עסוקים בלהוכיח שהם לא פחות חרדים, לא פחות מפחדים מקורט של מחשבה עצמאית.

צפויים לרב אמסלם חיים קשים בקרוב. החיבוק הפומבי שהוא זוכה לו מחילונים ודתיים הוא לצנינים בעיני החרדים. כאילו עוד הוכחה שהוא "חצה את הקווים" הלנו אתה אם לצרינו? את הגידופים מעיתוני החרדים הוא מקבל בקול רעש גדול, ואילו את המוני המחמאות והעידוד מחרדים רבים הוא מקבל בשקט בפקס' ובמייל הרוטט בלשכתו.

לבי לבי עליו. עכשיו גם יגידו שהוא "משוגע" ו"בעייתי". נוטלי השוחד מקרבם אף פעם לא הוחרמו, גם לא הכזבנים והזייפנים ושאר עבירות שבתורה שהנייר לא סובל. נהפוך-הוא, בצהלות רקדו עמם בצאתם ובבואם מבית הכלא. אבל ככה ייעשה לאיש אשר יעז להציע דרך של מתינות דתית ספרדית.

 אצלנו, בציבור הציוני-דתי, ספרדי ואשכנזי, יש רבים שמתרפקים לא פעם על החרדיות. כי באמת יש בחרדיות מידה רבה של אהבת תורה ויראת שמים ונחמה ואהבת חסד וסולידריות יהודית. אבל בתוך החבילה החרדית שוכנת גם בכל כיעורה הדיקטטורה המחשבתית, הטלת האימה על כל מי שמוציא רגל מהעיגול. בשם שמיים, בשם הערצת רבנים והצייתנות העיוורת נעשים המעשים המחפירים ביותר כלפי אלוקים ואדם. אין מה לקנא.

מוקדם לדעת אם תירקם ברית פוליטית עתידית בין ציונים-דתיים לבין חרדים מסוגו של הרב אמסלם. אבל ברית מחשבתית ורעיונית ודאי שקיימת. והנה מתרקמת מחדש זיקה נפשית בין אשכנזים וספרדים שלא עסוקים רק בסתגרנות אלא בבניית גשרים והבנות. לא חלילה בהתרסה נגד גדולי תורה, אלא מתוך כבוד ומתוך הבנה כי מותר לאיש המאמין לחשוב ולשאול ולבחון מהי דרך של חיים שיש בהם יראת שמים. בלי להיחרד כלל.

==

ח"כ אורי אורבך הוא יו"ר סיעת הבית היהודי.

המאמר פורסם ב"מקור ראשון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
ברית עם הרב אמסלם חובה מוסרית
דב ראשון לציון | 29-11-2010 11:13
ח"כ אורבך: תפוס יוזמה וקרב במלא המרץ את הרב אמסלם למנהיגות הציונות הדתית. דעותיו האמיצות המעוגנות ביסודה של תורת ישראל ומשנתו של הרמב"ם ראויות להתקבל ולהתממש
2
מר אורבך, מי כמוך מבין, שככל שהרחוב נפרץ, כך החרדיות תת
מתן | 29-11-2010 11:47
תתכנס בתוך ד אמותיה. אפשר לראות בהתנהלות של העולם החרדי, רפלקס מותנה לחברה החופשית. היחס הוא כמובן הפוך, וגם אתה בוודאי מבין את זה. נכון, מדובר מפחד, אבל לא מהאיש. את משנתו אמר הרב קוק, כאשר חבש חליפה וכובע שחור. תביט במראה, ותאמר לי האם כך הוא דמיין את חזונו ? זה פחד איום ונורא, ואם המשנה הזו צריך להתמודד גדול הדור. שוב תביט במראה, לבש את חליפת גדול הדור, ותאמר בכנות, האם היית פוסק אחרת ?
3
אורבך יקירי בפוליטיקה הכל כמו בפוליטיקה.....
ציונית אמיתית | 29-11-2010 13:26
העיפו אותו כי פחדו שהוא יגנוב קולות ויהפך למנהיג לא בגלל שום דבר אחר! אתה מתפלסף משל היית במילה האחרונה...
4
מר אורבך מתנגד לסירוב פקודת הגירוש
אני | 29-11-2010 13:56
למה לחייל אסור לחשוב לבד מר אורבך? בעוד שלאמסלם מותר לחשוב לבד? למה החייל צריך לבצע פשע בשם הציות העיוור בעוד שלאמסלם מותר לחשוב פתאום לבד? אה?
5
מר אורי
דרור | 29-11-2010 14:16
מר אורי ,תעשה טוב, אם תשתוק ולא תפער את פיך ,כי כשאתה פותח פיך ,אתה פוער... תאמין לי שאני לא יודע מה אתה עושה בכנסת ,חזור לך לתקשורת שם עוד הועלת!
6
מותר לחשוב לבד?
אני | 29-11-2010 14:16
מותר לחשוב לבד? אם כך- ועל פי אותו הגיון- גם לחייל מותר לחשוב לבד לא? למשל כשפוקדים עליו לבצע פשע שמנוגד לצו מצפונו. (גירוש על רקע אתני למשל, שהוא פגיעה בזכויות אדם ואזרח על פי אמנות בינלאומיות) אם אורי אורבך חושב שמותר לחשוב לבד- אז למה הוא... נגד סירוב פקודה במקרים למשל כמו אלה? אם מותר לחשוב לבד אז למה על פי אותו אורי אורבך על החייל לצית בעיוורון למפקדיו המצייתים בעיוורון לאוליגרכיה גם כשזו מצווה עליו לחלל את כל היקר והקדוש לו? אז מותר או אסור לחשוב לבד? האם זה כלל שמופעל רק כלפי אמסלם? או שה"מותר לחשוב לבד" של אורבך דומה לזה של האולוגרכיה: מותר לחשוב לבד, אם אתה חושב כמוני. אבל כשאתה לא חושב כמוני- אז אוי לך אם לא תציית לי בעיוורון
7
בהחלט. מותר לחשוב לבד!!!
מוטי | 29-11-2010 14:52
מותר לחשוב לבד, ואפילו חייבים לחשוב לבד. אבל בניגוד לציבור הדתי לאומי שהפוליטיקאים הם המנהיגים והרבנים הם על תקן של יועץ, בציבור החרדי הרבנים הם המילה האחרונה בכל תחום. כן, גם בשעון חורף! מותר לכל אדם לחשוב ולומר את דעתו, במיוחד אם הוא חושב שזו דאת תורה, אבל כשגדול הדור אומר את דברו, עושים מה שהוא אומר. הציבור החרדי אמון על התורה הקדושה שאומרת "ועשית ככל אשר יורוך, לא תסור ממנו ימין ושמאל" גם אם אמר לך על שמאל שהוא ימין ולהיפך. ואם אמסלם מבטל את דבריו המפורשים של הרב עובדיה אז הוא משייך את עצמו לציבור הדתי לאומי שגדולי הדור שלו הם הפוליטיקאים, אז יתכבד מר אמסלם ויתמודד בכנסת הבאה מטעם אחת המפלגות הנ"ל.
8
כעס רב על הרב עובדיה יוסף. הוא קורע את עם ישראל לשניים
| 29-11-2010 15:15
ובעוד שני דורות יחלש עם ישראל בגלל התנהגות כזו. אם אדם חושב שונה מהקהל בו הוא נמצא מחייבת המשנה את האדם להביע את דעתו ולדון בה עם הקהל, ואסור לו לשמור את מחשבויות לו. או שיוכיח לקהל את צידקתו, או יקבל את צידקת הקהל. הרב עובדיה מחזיק בחזקת מחליט עבור הקהל, בלי נכונות לקבל את ההסברים שהקהל דורש. חטא גדול והרס העם.
9
טוב יעשה אורבך אם יציע לאיחוד הלאומי והבית היהודי
בנימין | 29-11-2010 15:15
להכתיר את הספרדי הזה כמנהיג המפלגות הנ"ל. עם דעות כשלו, אפשר לישון בשקט. הוא ילחם עליהם כמו רב אמיתי. אם תבואו לבחירות מאוחדים כבר שנתיים מתחת להנהגתו, הציבור יכפיל את כוחכם. למה למה אנו מאמינים באותם דעות כשלו אבל אף רוסי לא הצביע בעדנו? כי אין מנהיגות עם מטרות ברורות. אלא כל אחד מושך. כאן יש דרך סדורה ומטרות ברורות, לכן אפשר איתו להכפיל את כוחנו. כמובן וזה הכי חשוב לתת לו להנהיג ולהכניס עוד שני שלושה ספרדים כמוהו לרשימה הבאה כדי שלא תאכלו אותו אחרי הבחירות אחרי שתקבלו את הניצחון.
10
כוונותיו של אמסלם אינן טהורות
שאול | 29-11-2010 15:24
הקשבתי לכמה וכמה ראיונות שהעניק ח"כ אמסלם לתקשורת, ובכולם הוא השמיע הצהרות שחצניות למדיי. אורי, לפני שאתה מגן אליו ומאמץ אותו אל חיקך, תנסה לעמוד על המנטליות של האיש. לעניות דעתי, הוא מעוניין בקידום של עצמו ולא בשינוי פניה של היהדות החרדית.
11
אורי אורבך הרשע
| 12-10-2013 20:07