"אתה תלמד אותי?": פיצוץ בין מגישי ערוץ 14 - סרוגים

"אתה תלמד אותי?": פיצוץ בין מגישי ערוץ 14

הסרטון של חרדים שרים נגד המדינה גרם לעימות סוער בין מגישי ערוץ 14, איתמר פליישמן וינון מגל. אחרי מספר דקות השידור הופסק. צפו

חדשות סרוגים
"אתה תלמד אותי?": פיצוץ בין מגישי ערוץ 14
  (צילום: ערוץ 14)

מגישי ערוץ 14, ינון מגל ואיתמר פליישמן, התעמתו אמש במהלך תכנית 'הפטריוטים' בסוגיית גיוס החרדים בעקבות התיעוד בו נראים חרדים קיצוניים שרים נגד מדינת ישראל. בעוד מגל הגן בצורה חד משמעית על הציבור החרדי, פליישמן אמר כי הם חייבים להתגייס.

פליישמן אמר למגל: "אני אגיע לבית דין של מעלה עם אחד הבחורים האלה, אני אגיד שהגנתי על עם ישראל כשהוא היה צריך. לחרדים יש אחריות גדולה. וצריך להגיד להם: יש פה מלחמה על חיים ומוות. אתם רוצים להיות חלק, מצויין, אתם לא רוצים להיות חלק גם מצויין. אבל ככה לא מתנהגים. אז תתעשתו ותבואו לעזור לנו".

מגל אמר: עם כל הכבוד למדינת ישראל ולצבא החרדים שומרים על משהו שהוא יותר גדול מהמדינה ומהצבא. עם כל הכבוד למדינת ישראל, החרדים שומרים על היהדות. עם כל הכבוד לחיילים, אנחנו ראינו את הצבא הגדול שלנו בשבעה באוקטובר. "אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר". עם כל צה"ל, אמ"ן, 8200, שב"כ זה מה שקרה. מי שלא לומד צריך להתגייס, ומי שלומד לא צריך להתגייס. אני מקדם גיוס של חרדים פי מאה ממך".

פליישמן השיב לו: "את הניסוי שאתה מציע ניסינו, אבל הוא נכשל באושוויץ". מגל אמר: "אתה לא צריך לשכני אותי למה צריך צבא ומדינה. אבל בלי קבוצה ששומרת על היהדות זה נזק גדול. אני לקחתי על עצמי להגן עליהם. גם אם הם שרים את זה אני אגן עליהם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
60 תגובות - 28 דיונים מיין לפי
1
ערוץ 14-הערוץ שלי.
ישראלי | 13-03-2025 9:35
זוהי אחת ממעלותיו הטובות של ערוץ 14.
יישר כוח לינון מגל, שאהבת תורה פורצת ממנו
אליהו | 13-03-2025 17:36
כן, פליישמן עצמו, בכישלונו האישי, מוכיח את צדקת טענותיהם של החרדים. ככל שאדם עם הארץ גדול יותר, שנאתו ללומדי התורה גדולה יותר. פליישמן ,גילה את טלפיו ולא בפעם הראשונה, כלפי עולם התורה. כל גדולי ישראל האמתיים ומכל הזרמים, זעקו נגד גיוס לומדי התורה, המגינים בלימודם על העם והארץ. בג"צ באוולתו כי רבה, הורה לגייס את כולם, קרי, לומדי התורה ושאינם לומדים. משכך, גדולי ישראל ,רואים בזאת שעת שמד ,ושאף אחד מהחרדים לא יתגייס. מי שבאמת היה רוצה לפתור את בעיית גיוס החרדים, היה צריך לומר מפורשות, מי שלומד תורה , אסור לגעת בו. מי שלא לומד, ונבטיח במאת האחוזים ,שהצבא לא יוכל לפגוע באורח חייו החרדים, אותו בלבד, ניתן יהיה לגייס. מי שבאמת אוהב תורה, על האופן הזה ,צריך לפעול. כן, אני מפחד, שבלי זכות של לומדי התורה, לא תהיה תקומה למדינת ישראל. ה-7 לאוקטובר, בין היתר, הוכיח, שלמרות שהיו כל הסימנים לפלישת המפלצות בשמחת תורה, ראשי הצבא היו עיוורים !
קשקשן. החרדים לא שומרים על היהדות
דן | 13-03-2025 15:42
הם שומרים על היהדות שרבניהם המציאו... זו ממש לא היהדות.
ינון מגל איש אמת לעומת פליישמן החוזר בשאלה
ינון מגל איש אמת | 13-03-2025 11:43
ברור שמי שלא לומד תורה צריך להתגייס! אבל מכאן להשתולל עם שנאה וקצף על השפתיים כמו פליישמן שופרו של ליברמן לפיד וערוצי התבהלה , לא יכולים לקחת מגזר שלם, ולשנוא אותו בגלל שאינו רוצה להיות עם נשים , כמו שיוני אומר: שהמגזר שלנו שילם מחיר יקר בלכתו לצבא! ואם כל זה,חרדים שלא לומדים תורה צריך להתגייס! ודי לשנאה ולהשפלה והתעללות בחרדים 77 ש' לא מגיע להם רובם אנשים מעולים ומה עם הערבים? והשמאל התל אביבי?
2
עבד ...
ינון מגל עובד בלשרת את המנההיג העליון | 13-03-2025 9:37
עבד
3
פליישמן טועה בענק.כי...
חיים | 13-03-2025 9:38
פליישמן טועה בענק.כי המדינה לא רוצה לגייס והכוונה לבג"ץ והיעוץ כי אם הם היו רוצים .לא היו נוגעים לאנשים הלומדים בציפור הנפש היו הןלכים לרבנים ומעמידים אולטימטום .אנחנו רוצים את הלא לומדים כי אם לא זה מסכן את הלומדים.ואז היית רואה פשרה.אבל הם רוצים קלף להפלת ממשלה.
'ציפור הנפש' של עסקני החרדים הוא אליל הממון.
האתון של בלעם | 13-03-2025 15:18
טובת המדינה שהם רואים בה 'משטר של כופרים' לא מעניינת אותם. הם ילכו עם מי שמשלם להם אתנן יותר גדול.
4
יש לנו כלל...
דני נוי | 13-03-2025 9:40
יש לנו כלל מי ששנא ופרש גרוע מכולם.עלומר טדם שגדל חרדי ויצא כי הוא לא טעם טעמה של תורה הוא ישנאה תלמידי לכמים.דווקה לגבי פליישמן חשבתי אחרת עד אתמול.
5
ינון שייך לקבוצה...
מאיר אביטבול | 13-03-2025 9:44
ינון שייך לקבוצה שיודעת שכל מה שאנחנו רואים זה אחיזת עניים.כלומר הכל פוליטי.נכון שיש צורך מבצעי אדיר אבל האשמה כולה על גלי מירב מיארה שהולכת עם החרדים בשיא הכח כולל הורדת המוענות דבר שעם היהיה מושת על השמאל בג"ץ היה פוסל את זה כי מה טשם הילד.כך שלדעתי החברה החרדים תהפך לפלג הירושלמי כי דוחפים אותם לשם.
וינון כלב של...
זו ממשלת השתמטות | 13-03-2025 9:55
וינון כלב של השלטון
6
ינון ישר כח...
סתם אחד | 13-03-2025 9:54
ינון ישר כח .אפילו יהושע במלחמת העי שהיא מלחמת מצווה נתבע על זה שהוא לא למד תורה.המלאך אמר לו עתה באתי.על זה שלא למדת תורה תוך כדי לחימה ואז יהושע לן בעומקה של הלכה.
7
בני הציונות הדתית...
שומרים על עצמם | 13-03-2025 9:57
בני הציונות הדתית שומרים של היהדות והישראליות. החילוניים שומרים על הישראליות. החרדים שומרים על עצמם. מעולם בתולדות ישראל לא הייתה תופעה כמו החרדים.
לא לצאת לחו"ל? ואיפה הרעבבונים שלכם נופשים?
גרנאדיר | 13-03-2025 15:25
במאה שערים, או במלונות הפאר של דאבוס איפה שיש הרבה שיקסעלעך.
זה החוסר הבנה...
רוני | 13-03-2025 10:04
זה החוסר הבנה שלך החרדים שומרים עלייך זה האמונה.לחיות חרדי זה מסירות נפש להרוויח גרושים.לא לקבל מעונות .לא לצאת לחו"ל.מי שלא מבין זאת אז השנאה מובילה אותו
8
ומה עם השטמטות...
יעקב | 13-03-2025 10:02
ומה עם השטמטות מלימוד תורה אצל החילונים זה לא חור בספינה?לא מביא קטרוגים?
להיפך. החרדים משתמטים...
גידגיד | 14-03-2025 21:30
להיפך. החרדים משתמטים מגיוס ועבודה. בזיעת אפיך תאכל לחם. יהודי אמיתי איננו משתמט
לא ...
רונן | 13-03-2025 12:44
לא
9
הממסד רואה בחרדים...
Daniel Junior | 13-03-2025 10:20
הממסד רואה בחרדים וביהדות אויב - פה זה מתחיל, ופה זה נגמר. הם מוליכים אתכם שולל - הנכות המבצעית שנכפתה עלינו היא בשל רמטכ"לים פרוגרסיבים שסגרו 6 אוגדות פעילות לצמיתות, ולא בשל אי גיוס חרדים! גיוס החרדים הוא מניפולציה, והסחת הדעת. ללא המטען הרוחני שלנו, לא היינו שורדים למעלה מ 3,333 שנה - חד משמעית. אימפריות קמו ונפלו ולא יכלו לנו מחוץ, הם כרגע מנסים לפרק אותנו מבית!
וגם בפרהוד -...
גם באושוויץ | 13-03-2025 10:27
וגם בפרהוד - לא יכלו לנו. הסיבה שסגרו אוגדות היא נתניהו, על ידי ועדת לוקר. הוא צריך את הכסף כדי לממן את ההשתמטות החרדית מגיוס ועבודה.
10
החרדים שומרים על היהדות?
נועם | 13-03-2025 10:22
בטח. יש לזה הרבה דוגמאות. למשל, אם היהדות משמעה לרמות את המדינה בה אתה חי, כמו אבותיהם שחיו בגלות, אז החרדים בישראל בהחלט משמרים את זה. למשל, אם היהדות היא למנוע מתלמיד פרענק (מעדות המזרח וצפון אפריקה) ללמוד באותה כיתה עם תלמיד אשכנזי, אז החרדים ממש מצטיינים בזה. אם יהדות זה לקושש ממש בימים אלו מחצית השקל ומתנות לאביונים מחובשי כיפה סרוגה, למרות שבמשך כל השנה אתה לא סופר את הסרוגים למניין ומזלזל בהם וברבנים שלהם, אז החרדים ממש שומרים על זה.
אם במקום להתפרזט החרדים ילכו לעבוד ע,פ הציווי
כהן | 13-03-2025 15:14
'בזעת אפיך תאכל לחם' הם יוכלו לקיים את המעונות לילדים כמו ייצר חלקי הציבור. אבל גם להיות פרזיט וגם לייצר צאצאים בסרט נע וגם לצפות שהציבור הרחב ישלם עבור זה בזמן שהם משתמטים מגיוס ושירות לאומי - לא הולך היחד. לכן אמרו רבותינו בפרקי אבות: אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות, ואל תתוודע לרשות.
סתם שאלה אם...
פיני | 13-03-2025 10:34
סתם שאלה אם היו מורידים לך את המעונות ומקצצים בתמיכה בתרבות שלך האם היית משלם מיסים בכייף?
11
ינון תודה לך...
פיני בן | 13-03-2025 10:31
ינון תודה לך .אני כחרדי יודע שהתרומה של החרדים היא משמעותית בהרבה אספקטים .והעסק מתחיל להזכיר את השואה ממש מרגיש רדיפה
רוצה לתרום? תתגייס....
גידגיד | 14-03-2025 21:28
רוצה לתרום? תתגייס. לא התגייסת? אינך יהודי
12
זה לא תוכנית...
ישראלי | 13-03-2025 10:58
זה לא תוכנית הפטריוטים אחה תוכנית המשתמטים והפרזיטים אוי לנו אם זאת תוכנית פטריוטים. ולעצם העניין ממשלת הימין מלא מלא הצביע נגד החוק שמי שלא משרת אין לא זכות הצבע אתם מבינים את הצביעות זו לא ממשלת ימין זאת ממשלת בוגדים והרס המדינה. פ ר ז י ט י ם. עופו לנו מהעיינים.
אכן. תכנית פטריוטים...
גידגיד | 14-03-2025 21:28
אכן. תכנית פטריוטים שנצפית ע"י משתמטים, ומוגשת ע"י מעודדי השתמטות. אין יהודי אחד אמיתי בכל הקבוצה הזו
תודה שאתה קפלניסט...
רון | 13-03-2025 11:29
תודה שאתה קפלניסט .מכירים ומזהים אותכם.
13
ינון מגל ת.פ. של ביבי, ת.פ. של קטאר
בן | 13-03-2025 11:08
בבון ביביסט
14
פליישמן אם אתה...
סתם אחד | 13-03-2025 11:28
פליישמן אם אתה חושב שהשנה השחומה מבחינת גשמים זה סתם תדע שלא.אם אתה חושב שזה שנפלו עלינו באו"ם זה מקרי זה לא.זה בגלל שמזלזלים בבני תורה.
עובדה שהם מתפללים...
אודי | 13-03-2025 20:14
עובדה שהם מתפללים וזה לא עוזר, אז כנראה שהם חוטאים כלפי העם שלהם
'השנה השחומה'? מה, היא הגיעה מאפריקה?
אליעזר | 13-03-2025 15:29
בטח התכוונת לשכונה...ואולי לשחונה?
עובדי אלילים 'בני תוירע' של הרעבבונים שלכם
סיוון | 13-03-2025 15:23
שהפכו את ה'יהדות' שלהם לקרקס. אתם מוטאציה אומללה של היהדות הימי-ביניימית.
15
אסון מירון בלג...
גדליה | 13-03-2025 11:34
אסון מירון בלג בעומר , טבח עזה בשמחת תורה ! מישהו מנסה להגיד לכם משהו ....
אפשר להבין שהזכרת...
נו באמת | 16-03-2025 11:46
אפשר להבין שהזכרת את אסון מירון (למרות שהמסקנות אחרות ממה שאתה רומז), אבל הטבח בעוטף?! מי שצריך להפיק לקח הוא מי שנפגע בטבח, לא החרדים!
16
אתם אמיתיים?
רוני | 13-03-2025 14:17
אני קוראת את התגובות ונדהמת, זה אתר סרוגים? או כיכר השבת? מה זאת ההתבטלות הזאת מול החרדים? רק הם שומרים על היהדות? לנו אין ציבור מאמין ורבנים מנהיגים?
טוראי ששמר עשר...
גידגיד | 14-03-2025 21:26
טוראי ששמר עשר דקות בש"ג בקריה עשה יותר עבור עם ישראל מאשר אלף אברכים שלמדו כל ימי חייהם
את בהחלט צודקת,...
אודי | 13-03-2025 20:13
את בהחלט צודקת, המשפחה שלי דתיים לא פחות מהחרדים, וכולנו עשינו צבא 3 שנים וגם עובדים כדי לתרום למדינה
17
תודה לערוץ 14 עד היום...
אורי | 13-03-2025 14:18
אהבתי אתכם, אבל עד כאן!!
18
ינון מגזל הכופר....
פוצו | 13-03-2025 15:16
ינון מגזל הכופר. האיש שצקף מינית נשים הוא מגןהחרדים, עד איפהאפשר לקחת את הטרלול?
19
אני עם ינון...
מגי | 13-03-2025 15:45
אני עם ינון מגל. ולפליישמן אומר שמה שהיה באשוויץ אף אחד לא יכול לקחת עליו בעלות
20
מגל נסחף לגמרי פליישמן...
חרדי | 13-03-2025 16:12
מגל נסחף לגמרי פליישמן וזימרי צודקים
21
מפית לפליישמן להורדת הקצף מהשפתיים
משה | 13-03-2025 19:31
חוזר בשאלה וכל כך הרבה שנאה לבחורי הישיבה, ששומרים על גחלת היהדות. הבעלים של ערוץ 14 צריך לסלק את פליישמן מהערוץ, אלא אם כן, יחזור בו .עולם התורה ,חשוב בעיני יותר, מהאזנה לפליישמן בערוץ שבעליו חרד לדבר ה'.
משתמט איננו יהודי...
גידגיד | 14-03-2025 21:26
משתמט איננו יהודי
הוא חזר בשאלה...
אודי | 13-03-2025 20:11
הוא חזר בשאלה ונהיה בן אדם, והוא צודק החרדים לא יכולים יותר להתחמק מלשרת בצבא ולעבוד יש גבול לכל תעלול
22
יינון מגל הוא...
רונן | 13-03-2025 23:49
יינון מגל הוא תמצית הטומאה. גועל נפש, של בן אדם. שאלוהים ישלם לו.
אלוקים משלם לשונאיו ואוהביו...
אדרבה | 14-03-2025 6:06
אלוקים משלם לשונאיו ואוהביו כצאת השמש בגבורתו
23
הייתם באים לצבא...
נתניהו כמו אחשוורוש | 14-03-2025 6:13
הייתם באים לצבא חרדי? למה שיבואו לצבא חילוני, שכל מטרתו להמיר את דתם?
יש גדוד חרדי,...
שירי מנתניה | 14-03-2025 15:55
יש גדוד חרדי, נצח יהודה. יהודי אמיתי מגיע לגדוד זה, שכל מטרתו מלחמת מצוה.
24
מאה אחוז מהמשתמטים...
גידגיד | 14-03-2025 21:25
מאה אחוז מהמשתמטים צופים בערוץ 14
25
המוטו של החרדים...
ציון א | 15-03-2025 8:27
המוטו של החרדים זה לא בזעת אפך תוכל לחם .אלה בזעת עמך תוכל לחם .
26
כשהוכרזה מגילת העצמאות...
שיר | 15-03-2025 19:55
כשהוכרזה מגילת העצמאות הקהילה החרדית בא"י חששה מאוד שהציונות החילונית האתאיסטית תאסור על מילה או דיני שחיטה ותכפה בעקיפין אורח חיים חילוני. (לכן גם היו שהתנגדו להקמת המדינה). בסופו של דבר עולם התורה אפשרי ב"ה בא"י. אך זה לא היה מובן מאליו. צריך להבין שבמשך דורות בחורים חרדים שהתגייסו לשירות צבאי, סיימו אותו כלא שומרי מצוות. החשש הגדול ביותר של הורה חרדי ובצדק הוא ההתפקרות של הדור הבא. זה היה החינוך שליווה את הציבור הזה לאורך הגלות וגם מאז הקמת המדינה. אפשר לומר, שרק בתקופה האחרונה ממש, הצבא מאפשר יותר קיום אורח חיים חרדי. רק בתקופה האחרונה ממש הוקמה יחידת חשמונאים למשל, שהבטיחה שמירה מלאה על סגנון החיים החרדי. זה לא היה קיים בעבר. אתה לא יכול לצפות מחברה סגורה ששומרת על מורשת איתנה של אלפי שנים בקלה כחמורה, להתאים את עצמה כהרף עין ובהינף יד, לשינוי האחרון שאולי חל בצבא. מטכל צה"ל כולו היה מאז ומעולם בידיהם של אנשי שמאל שונאי יהדות. דבר שהשליך על אופיו של השירות גם ביחידות שהיו אמורות להכיל אורח חיים חרדי. (ולא עמדו בהבטחות). מדובר בתהליך, שעשוי להתרחש אם לא ייעשה בכפייה באופן הדרגתי. עד לאחרונה 90% מהנוער החרדי המתגייס. עזב את דרך התורה. לא תשכנע ציבור חרדי שמוכן למסור את נפשו על קיום תורה ומצוות, לשלוח ילד לגיוס, לפני שתוכיח לו שהמסגרת הצבאית ערוכה באמת (ולא מן השפה ולחוץ) להקפיד על אורח החיים שלו. אני אישית חושבת שאילולא לימוד התורה, מדינת ישראל לא היתה יכולה להתקיים. "אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי". הקיום של המדינה היהודית יסודו בנס ומהותו בנס. אילולא השגחה פרטית וההבטחה לאבות, באופן טבעי, מול כל העולם הערבי סביב שצמא להשמדת ישראל, ומול יתר העולם שברובו אנטישמי, מדינת ישראל לא יכולה היתה להתקיים.
27
כשהוכרזה מגילת העצמאות...
שיר | 15-03-2025 19:57
כשהוכרזה מגילת העצמאות הקהילה החרדית בא"י חששה מאוד שהציונות החילונית האתאיסטית תאסור על מילה או דיני שחיטה ותכפה בעקיפין אורח חיים חילוני. (לכן גם היו שהתנגדו להקמת המדינה). בסופו של דבר עולם התורה אפשרי ב"ה בא"י. אך זה לא היה מובן מאליו. צריך להבין שבמשך דורות בחורים חרדים שהתגייסו לשירות צבאי, סיימו אותו כלא שומרי מצוות. החשש הגדול ביותר של הורה חרדי ובצדק הוא ההתפקרות של הדור הבא. זה היה החינוך שליווה את הציבור הזה לאורך הגלות וגם מאז הקמת המדינה. אפשר לומר, שרק בתקופה האחרונה ממש, הצבא מאפשר יותר קיום אורח חיים חרדי. רק בתקופה האחרונה ממש הוקמה יחידת חשמונאים למשל, שהבטיחה שמירה מלאה על סגנון החיים החרדי. זה לא היה קיים בעבר. אתה לא יכול לצפות מחברה סגורה ששומרת על מורשת איתנה של אלפי שנים בקלה כבחמורה, להתאים את עצמה כהרף עין ובהינף יד, לשינוי האחרון שאולי חל בצבא. מטכל צה"ל כולו היה מאז ומעולם בידיהם של אנשי שמאל אתיאיסטי שונאי יהדות. דבר שהשליך על אופיו של השירות גם ביחידות שהיו אמורות להכיל אורח חיים חרדי. (ולא עמדו בהבטחות). מדובר בתהליך, שעשוי להתרחש אם לא ייעשה בכפייה באופן הדרגתי. עד לאחרונה 90% מהנוער החרדי המתגייס. עזב את דרך התורה. לא תשכנע ציבור חרדי שמוכן למסור את נפשו על קיום תורה ומצוות, לשלוח ילד לגיוס, לפני שתוכיח לו שהמסגרת הצבאית ערוכה באמת (ולא מן השפה ולחוץ) להקפיד על אורח החיים שלו. אני אישית חושבת שאילולא לימוד התורה, מדינת ישראל לא היתה יכולה להתקיים. "אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי". הקיום של המדינה היהודית יסודו בנס ומהותו בנס. אילולא השגחה פרטית וההבטחה לאבות, באופן טבעי, מול כל העולם הערבי סביב שצמא להשמדת ישראל, ומול יתר העולם שברובו אנטישמי, מדינת ישראל לא יכולה היתה להתקיים.
שיר, במקום כל...
שירי מנתניה | 15-03-2025 20:30
שיר, במקום כל כך הרבה מילים, אפשר פשוט לומר "אני בעד השתמטות".
28
החרדים הם ארגון...
אורי | 20-03-2025 14:23
החרדים הם ארגון טרור ופשע שהוא סכנה קיומית למדינה