הממשלה לא מאשרת הריסת בתים בלתי חוקיים במזרח ירושלים - סרוגים

הממשלה לא מאשרת הריסת בתים בלתי חוקיים במזרח ירושלים

את הדברים האלה אמר ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בפני הועדה לביקורת המדינה של הכנסת. לדבריו בשל מגבלות תקציב, העירייה מתמודדת רק עם מאה מתוך עשרות אלפי התיקים נגד עברייני הבנייה, וכיום בשל מגבלות מדיניות, התמעטו הריסות הבתים למקרים בודדים בלבד.

author-image
הממשלה לא מאשרת הריסת בתים בלתי חוקיים במזרח ירושלים
  חסר אונים. ברקת (פלאש90)

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הופיע היום (ג') בפני הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, והודיע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא שמעכב את ביצוע הריסת הבתים הבלתי חוקיים במזרח ירושלים. לדבריו הסיבה למניעת האישורים נובעת מסיבות מדיניות.

ברקת אמר לחברי הועדה, "נכון להיום אין אישור לבצע הריסות בתים מצד לשכת ראש הממשלה. לעיריית ירושלים לא ניתן אישור לבצע הריסות ללא ליווי מצד המשטרה."

בשנה האחרונה נהרסו בתים בודדים בלבד, במזרח העיר, בעוד בעבר נהרסו בין 70 ל100 בתים לא חוקיים בכל שנה. הירידה בביצוע צווי ההריסה אינה מעידה בהכרח על ירידה במספר הבתים הלא חוקיים, ואפילו להפך, הנתונים מצביעים דווקא על עלייה במספר הבתים הלא חוקיים בשכונות.

ברקת הסביר לחברי הועדה כי בשל מגבלות תקציב נאלצת העירייה להתמודד עם כמאה בתים בשנה מתוך עשרות אלפים!. העירייה מטפלת רק במקרים הקיצוניים ביותר שיש בהם הפרעה לסביבה.

עיריית ירושלים מתכננת, על פי ברקת, "הלבנה" של הבתים הבלתי חוקיים תוך מתן אישורים בדיעבד לרוב המקרים.

בתגובה תקפו חברת הכנסת ציפי חוטובלי (ליכוד) וחבר הכנסת מיכאל בן ארי ("האיחוד הלאומי), את תוכניתו זו של ברקת ואמרו כי זהו סופו של שלטון החוק. "זה אור ירוק לפריעת חוק. ואתה נותן פרס לפורעי החוק", אמר בן ארי, שזכה לתגובה מצד ברקת: "איזה פתרון אתה מציע?".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו