הרבנות הראשית מזהירה: מלונות יוקרה מגישים יין נסך - סרוגים

הרבנות הראשית מזהירה: מלונות יוקרה מגישים יין נסך

מחלקת הכשרות של הרבנות הראשית מוציאה אזהרת כשרות חדשה, והפעם היא מתמקדת הוא מלונות ומסעדות יוקרה המגישים לאורחים שאינם יהודים יינות ומשקאות אלכוהוליים שאינם כשרים. אורחים יהודים נכשלו באופן חמור מחוסר ידיעה, לאור העובדה שהמקום הוצג ככשר. ברבנות מבקשים: שימו לב!

הרבנות הראשית מזהירה: מלונות יוקרה מגישים יין נסך
  למצולמים אין קשר לכתבה (פלאש90)

מחלקת הכשרות של הרבנות הראשית מוציאה אזהרת כשרות חדשה, והפעם היא מתמקדת הוא מלונות יוקרה המגישים לאורחים יינות ומשקאות אלכוהוליים שאינם כשרים.

מסתבר שמלונות ומסעדות יוקרה בארץ, המחזיקים תעודות כשרות, מגישים לאורחיהם גם יינות ומשקאות אחרים המכילים יין נסך. המשקאות אינם מוחזקים בבר המשקאות של המסעדה ואינם מוצעים בתפריט, אלא נמצאים במחסן המשקאות ומוגשים רק לבקשת האורחים.

הסיבה להחזקת והגשת מלאי המשקאות הלא כשרים, על פי בעלי המלונות והמסעדות, הוא הענות לדרישה מצד התיירים, וכי הפסקת הגשת המשקאות ייפגע פגיעה חמורה בתיירות הכללית.

בהודעת הרבנות הראשית נאמר: "הננו להבהיר, באופן שאינו משתמע לשתי פנים, כי חל איסור להחזיק, למכור ולהגיש יינות לא כשרים וכן "ברנדי" או "קוניאק" מכל סוג שהוא ללא הכשר – בבתי מלון, אולמות, מסעדות וכדו' הנתונים להשגחת הרבנויות המקומיות בשל היותם מכילים רכיבים אסורים (כגון יין נסך וכד')."

"דבר זה גרם לכך שציבור האורחים דורשי הכשרות לגווניו השונים, אשר שהו במקומות האלו, נכשלו באופן חמור ושתו ממשקאות אלו מחוסר ידיעה והבנה, לאור העובדה כי במלון הוצגה תעודת הכשר באופן גלוי אשר העידה על כשרות המזון בכלל המתחם ללא הבדלה."

את הטענות על מחסור במשקאות חריפים איכותיים דוחים ברבנות הראשית, ואומרים כי בשנים האחרונות דווקא ניכרת עלייה בביקוש למשקאות חריפים כשרים וברבנות מבטיחים להגדיל את מבחר המשקאות הכשרים: "אנו צופים כי בעתיד אפילו יגדל מגוון המשקאות המלווה בתעודת הכשר רשמית מאת מח' היבוא." אמרו ברבנות.

בימים הקרובים מבטיחים במחלקת הכשרות של הרבנות להגביר את האכיפה בעניין ולהסיר כשרות ממלונות ומסעדות שיחזיקו מלאי של שתייה חריפה לא כשרה.

"אנו מבקשים את ערנות הציבור ובמידה ומתגלית חריגה בעניין זה נבקש ליידע מיידית את נותן ההכשר ולעדכן את משרדנו על מנת שהמכשלה תטופל כיאות" ביקשו ברבנות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
התבלבלו ברבנות
אשר | 07-11-2010 19:40
איך הם יודעים שיש שם "יין נסך"? הייתכן שהתבלבלו והכוונה היא ל"סתם יינם"? הרגע סיימנו ללמוד מס' עבודה זרה...
2
ועם בטעות שתיתי מזה ...איך אפשר לתקן את הטעות
GIL | 21-11-2010 8:16
אשמח לתשובה עניינית