רכזי "הנוער העובד והלומד" בסיור בחברון וגוש עציון - סרוגים

רכזי "הנוער העובד והלומד" בסיור בחברון וגוש עציון

רכזים מתנועות הנוער " הנוער העובד והלומד", "האיחוד החקלאי" ו"בנות בתיה" הגיעו השבוע לביקור בפרויקט "משיב הרוח" בגוש עציון. במהלך היום שאורגן על ידי מועצת תנועות הנוער נחשפו הרכזים להיסטוריה של גוש עציון, וכן התחברו לאזור שהיה עד כה זר ומנותק מהם.

רכזי "הנוער העובד והלומד" בסיור בחברון וגוש עציון
  מול מערת המכפלה (משיב הרוח)

ציבור גדול במדינת ישראל מכיר את מפעל ההתיישבות רק דרך העיתונים, טלוויזיה ואתרי חדשות. על מנת לחבר את עמיתיו מתנועות הנוער החילוניות לגוש עציון, פנתה תנועת בני עקיבא למועצת תנועות הנוער בישראל וביקשה לארגן יום הכרות וחוויה בגוש עציון וחברון. מועצת תנועות הנוער  נענתה לבקשה והיום אורגן.

האירוע התקיים השבוע, במהלכו הגיעו ליו"ש רכזים מתנועות "הנוער העובד והלומד", "האיחוד החקלאי" ו"בנות בתיה" ליום חוויתי במיוחד. האירוע נפתח בביקור בגוש עציון במסגרת פרויקט "משיב הרוח" של המרכז הישראלי של ה-OU.

פרויקט משיב הרוח בגוש עציון פועל לחיזוק ערכי הציונות וקירוב לבבות דרך חשיפת ההיסטוריה של גוש עציון. מדי שנה משתתפים למעלה מ-30,000 איש בפרויקט ונחשפים לערכים יהודים וישראלים סביב סיפורי גבורה ומורשת של  גוש עציון. במהלך הביקור שמעו הרכזים על הקרבות לפני קום המדינה בגוש עציון.

רפי אבן דנאן רכז הפרויקט מסביר: "כאשר שומעים על היסטוריית גוש עציון, מקומות כמו הר הרצל או תאריכים מיוחדים כמו יום הזיכרון מקבלים משמעות אחרת. החלקה הראשונה שהוקמה בהר הרצל הינה של אנשי גוש עציון שבין יום ללילה הפכו מאזרחים לחיילים שנלחמו עד הסוף. יום הזיכרון נקבע לאחר הקרב האחרון בגוש עציון. פתאום מבינים שגוש עציון אינו "סתם מקום" או אזור ששייך רק למתנחלים אלא לכלל ישראל".

המשתתפים בסיור, ביקרו בכפר עציון שם צפו בחיזיון האור-קולי וקבלו סקירה רחבה על האזור. לאחר מכן, הגיעו למערת המכפלה שבחברון ושמעו שיחה מראש ישיבת שבי חברון הרב חננאל אתרוג.

בסופו של יום, רכזי תנועות הנוער היו מרוצים במיוחד ואף ביקשו ללמוד עוד על האזור.

רכזי הנוער העובד והאיחוד החקלאי מול "בית הדסה" בחברון ("משיב הרוח"):

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
באמת תודה רבה
גיא | 11-11-2010 18:27
חצי מהנוער העובד גם ככה היה בחברון במסגרת שירותו הצבאי בנח"ל.
2
כנסו, כנסו (באמת)
אמיתי | 11-11-2010 18:30
כחלק מהציבור הדתי-לאומי, דעתי היא שהעוול שאנחנו עושים במדיניות הכיבוש שאנחנו כופים על מדינת ישראל הוא מספיק, ולא צריך להזמין גם את תנועות הנוער, כדי להכשיר את המעפל. זאת סתם פרווקציה זולה.
3
חשבון נפש
יעלי | 11-11-2010 18:32
נראה לי שאנחנו צריכים לצאת מההתנחלויות לאלתר.