משפחת גולדין לבג"ץ: "לא לשחרר את גופת המחבל" - סרוגים

משפחת גולדין לבג"ץ: "לא לשחרר את גופת המחבל"

משפחת גולדין הגישה עתירה לבג"ץ, הדורשת לאסור על הממשלה לשחרר את גופתו של מחבל חמאס עזיז עויסאת לקבורה ברצועת עזה. בדבריהם נטען כי "שחרור הגופה לקבורה היא כניעה נוספת לטרור ולחמאס"

משפחת גולדין לבג"ץ: "לא לשחרר את גופת המחבל"
  עתירה נוספת לבג"ץ. הורי החייל הדר גולדין (צילום: יונתן סינדל\פלאש 90)

תביעה נגד הממשלה: משפחת גולדין הגישה הבוקר (שלישי) עתירה לבג"ץ, באמצעות יועציה המשפטיים פרופ׳ אביעד הכהן ועו״ד עודד סבוראי. בעתירה המשפחה דורשת להוציא צו ביניים כנגד הממשלה, שימנע מהם לשחרר את גופתו של מחבל חמאס עזיז עויסאת לקבורה ברצועת עזה. בכך מצטרפת המשפחה להנחייתו של השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, שקבע כי שירות בתי הסוהר לא יעביר את הגופה למשפחתו של המחבל.

"החלטנו לעמוד לצדו של השר ארדן, שמוכיח את מחויבותו ליישום החלטות הקבינט להפעלת לחץ על חמאס עד להשבת החיילים והאזרחים" מסרו במשפחת גולדין. "אנו מצפים שיתר חבר הממשלה והקבינט יפעלו כמו השר ארדן. שחרור הגופה לקבורה היא כניעה נוספת לטרור ולחמאס, וברור גם לגורמי הביטחון השונים כי הלוויה הזו תהפוך, אם תתקיים, לאירוע תודעתי ופסטיבל תקשורתי של חמאס".

עוד דורשת המשפחה בעתירה כי צוות השרים לענייני שבויים ונעדרים, בו חברים ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר כחלון ושר הפנים דרעי, יתחיל לפעול, זאת לאחר שהצוות לא התכנס פעם אחת מאז סוף שנת 2016. משפחת גולדין גם דרשה מהממשלה לספק מידע בנוגע לכמות הגופות שהושבו לחמאס מאז סיום מבצע צוק איתן, כמות הביקורים שקיבלו מחבלי חמאס הכלואים בישראל, ומספר הישיבות שוועדת השרים ערכה מאז הקמתה.

"[חברי הממשלה] העבירו לעותרים מסרים שונים, באופן ישיר ועקיף, ולפיו מדינת ישראל אכן 'עושה הכל' לשם השבת חיילי צה"ל הדר גולדין ואורון שאול הביתה, למדינת ישראל" נכתב בעתירה. "ככל שחלפו הימים התברר שמעבר למילים יפות, לא נעשה הרבה בעניין. ההחלטות נותרות בעיקרן כאמירות ריקות וחלולות, שאין מאחוריהן דבר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
שחרור גופת מחבל חמאס
מיכל רבדין | 02-06-2018 12:15
הגיע הזמן לצפצף על החלטת בגץ. יש גבול עד איפה לאפשר לבגץ להתערב בניהול המדינה ובסוגיות בטחוניות. כשחמאס לא מאפשר לצלב האדום לאשר שמדובר בגופות חיילינו ולבקר את 2 הישראלים שחמאס מחזיק אין סיבה להתייחס אליהם אחרת. הסיבה שמדובר בכבוד המת מזעזעת - מה עם כבוד המתים שלנו ???
2
שופטי בג"ץ - הגלגול של שופטי סדום ועמורה
אוראור | 16-08-2018 19:18
והמבין יבין!!!!!!!!!!!!!!!!!