מנדלבליט: "מערכת אכיפת החוק תחת מתקפה" - סרוגים

מנדלבליט: "מערכת אכיפת החוק תחת מתקפה"

היועץ המשפטי לממשלה תקף בחריפות את הצעות החוק המתקשרות להליכי חקירה ונושאים פליליים. בדבריו הגן על בית המשפט ואמר כי הוא משמש כ"חומת המגן של ישראל מפני לוחמה משפטית בין לאומית"

מנדלבליט: "מערכת אכיפת החוק תחת מתקפה"
  "מערכת אכיפת החוק נמצאת תחת מתקפה". היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט (צילום: רועי אלימא\פלאש 90)

ביקורת חריפה: היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, תקף היום (שני) את הצעות החוק המתקשרות לקביעות בית המשפט, וטען כי מדובר בניסיון של חברי הממשלה להחליש אותו.

"אנחנו נמצאים בעיצומה של לוחמת משפט נגד מדינת ישראל" אמר בנאומו במושב הפתיחה של כנס עורכי הדין באילת. "בית המשפט העליון הוא חומת המגן של מדינת ישראל מפני לוחמה משפטית בין לאומית. שמירה על סמכויות בית המשפט העליון חיונית לא רק במישור הפנים מדיני אלא גם במישור הבינלאומי".

לטענתו, החלשת בית המשפט תפגע גם ביכולת המשפטית להגן על חיילי צה"ל. "אני אציע לכל אלה שמבקשים להחליש את בית המשפט העליון ולפגוע במעמדו לקרוא את הכרעותיו בנוגע להוראות פתיחה באש בגבול רצועת עזה" טען. "החלשת בית המשפט העליון תפגע ביכולת שלנו להגן על מקבלי ההחלטות, מפקדי צה"ל וחייליו", הסביר.

בהמשך מנדלבליט הגן על פועלו של בית המשפט. "מערכת אכיפת החוק נמצאת תחת מתקפה. מנסים לפגוע בעצמאות המערכת, וקשה להפריז בחומרת העניין" טען. "מערכת אכיפת החוק היום היא ישרה, ומבצעת את מלאכתה בצורה עניינית רק על פי העובדות והדין. הצעות החוק האחרונות לא נועדו להטיב עם הציבור, יש להן תכלית אחרת".

בסיום דבריו התייחס לסוגיית החקירות של ראש הממשלה נתניהו, ודחה את הטענות על התמשכות ההליכים- כשלטענתו ההחלטה הסופית תתקבל בשיתוף עם פרקליט המדינה. "החקירה נמצאת בשלבים מתקדמים ביותר" אמר. "אנחנו מנסים לעשות זאת במהירות האפשרית ולעבור לשלב קבלת ההחלטות, אך לא על חשבון האחריות והיסודיות. אין קיצורי דרך בחקירות, אין שיטות אינסטנט. אנחנו עוסקים בדיני נפשות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ביבי תחת מתקפה
רוני | 28-05-2018 13:30
ביבי ומשפחתו תחת מעקב. על איזה מערכת אתה מדבר??? כל היום רודפים אותו ואת משפחתו? למה לא עקבו אחרי רבין? אחרי הילדים שלו? בשביל ללכלך על ביבי מותר הכל
2
ביבי תחת מתקפה
רוני | 28-05-2018 13:31
ביבי ומשפחתו תחת מעקב. על איזה מערכת אתה מדבר??? כל היום רודפים אותו ואת משפחתו? למה לא עקבו אחרי רבין? אחרי הילדים שלו? בשביל ללכלך על ביבי מותר הכל
3
הוא נהיה שמאלני
א | 28-05-2018 21:28
איך הנאורים הצליחה לקחת גם אותו