אירוע חמור: המ"פ אמר 'תתאבד', החייל ירה וניצל בזכות מעצור - סרוגים

אירוע חמור: המ"פ אמר 'תתאבד', החייל ירה וניצל בזכות מעצור

במהלך ויכוח בין מפקד פלוגה בגולני לחייל שלו, איים החייל להתאבד. המפקד מצידו אמר לחייל שהוא יכול לעשות זאת "אם בא לו". בתגובה, שלף החייל את נשקו, לחץ על ההדק אך ניצל בזכות מעצור שהיה בנשק. המפקד הודח מתפקידי פיקוד

author-image
אירוע חמור: המ"פ אמר 'תתאבד', החייל ירה וניצל בזכות מעצור
  (צילום: נתי שוחט/ פלאש90)

אירוע חמור בצה"ל.

חייל בחטיבת גולני שנקלע לויכוח עם מפקד הפלוגה שלו, איים במהלך הויכוח להתאבד על ידי ירי בראשו. בתגובה ענה לו המפקד כי הוא יכול לעשות זאת "אם בא לו". על פי הדיווח בגלי צה"ל, המפקד ככל הנראה לא האמין שהחייל אכן יממש את איומו, ולכן התבטא כפי שהתבטא. החייל מצידו, שככל הנראה היה נתון במצוקה נפשית קשה, לקח את נשקו, הצמיד אותו לראשו ולחץ על ההדק לעיני המפקד. אלא שבסופו של דבר, כך על פי הדיווח, מעצור שהיה בנשק מנע את פליטת הכדור והחייל ניצל.

בתחקיר שנערך לאחר מכן, אמר המ"פ להגנתו כי בחר להתבטא בצורה זו מכיוון שידע שהנשק לא יירה גם אם החייל ילחץ על ההדק. מפקד החטיבה לא קיבל את ההסבר של המ"פ והדיח אותו מתפקידו. כעת, ועד להודעה חדשה, המ"פ לא ישרת בתפקיד פיקודי. עם זאת, הוא לא הורד בדרגה ולא נשלח למעצר.

מצה"ל נמסר כי "בעקבות המקרה נערך תחקיר מעמיק שבסופו הוחלט להעביר מתפקידו את המ"פ בשל התנהגות שלא עולה בקנה אחד עם המצופה ממפקד בצה"ל. המפקדים נמצאים בקשר יומיומי עם החייל ומשפחתו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
המפקד שיכל להיות טוב כחייל מקצועי כי זילזל בח
אני.א.א חיפה | 28-05-2018 9:58
הי מפקד טוב שהעיפו אותך. החייל רוצה שתתיחס אליו. לכן. ניסה למרוד .מחפש תשומת לב.לכן כך הגיב.ענה בלי לחשוב. לכן המפקד צריך להתייחס לכל חייל.ולא לשלוח אותו לחדר בלי מענה.הצבא צריך לעשות ביקורת בכל היחידות כי זה יחזור שוב על עצמו. כי החיילים לא מודעים כמה הם קובעים לחיילים את חייהם. לטובמטלרע.עדיף מאוד להקשיב.אל תשכחו מפקדים אלה עוד ילדים שאתם שומרים עליהם .
2
חייבים לשים על לב כל מי שמאיים להתאבד
יפה יוסף | 28-05-2018 10:08
השומע כל כך טוב לו שחושב שלא יתכן שהמאיים אכן יתאבד.כן.יש אנשים שאין להם חיים ומעדיפים להתאבד.נכון שצריך לחזור בתשובה שלמה ולחיות אבל בנתיים אין לו חיים. מי שלא מתייחס אין לו לב.
3
המ"פ עשה טעות חמורה, אבל הנשק היה בוודאות ללא
חבל מאוד | 28-05-2018 11:02
המפ עשה טעות חמורה, אבל הנשק בוודאות היה ללא נוקר.
לא לוקחים סיכונים
רונית | 28-05-2018 11:12
כבר ראינו לאחאונה מקרה שחשבו שהנשק לא יירה...וחייל בטעות ירה בחברו הטוב. לא לוקחים סיכונים בדברים כאלה. המפקדים צריכים ןהיות רגישים למצבם של החיילים שלהם. חייל דלא מתפקד כראוי מייד לברר ולתת לו כתף עם שיחות מוטיבציה על מנת לברר את הביקוי הקלוש ביותר שהחייל סובל ממשהו. המציאות בצבא לא אפשרית לכל בן אנוש. זה התפקיד של המפקדים לגלות מי זקוק ליד מרוממת
4
המקרה הזה מעיד על רמת המפקדים בצה"ל
מישהי | 30-05-2018 11:42
בושה לצהל - אלה המפקדים שאחראים על הנערים שמתגייסים ??? מסכנים ההורים והילד-דווקא הילדים שגדלו במשפחות טובות ומפנקות יכולים להגיע למצב של חוסר אונים. אין להם את הקשיחות והתיחכום לראות שהמפקד שלהם לא שווה ואפשר להתלונן עליו. לכל החכמים שטוענים שהנשק לא היה טעון ומתלהבים מהמפקד הקשוח, כבר היו מקרים שחשבו שנשק לא היה טעון, ולבסוף התגלה שהנשק היה טעון וזה עלה בחיי אדם.