קוד אתי לאוניברסיטאות. בנט השיג פשרה: "הפוליטיקה נשארת בחוץ"

קוד אתי לאוניברסיטאות. בנט השיג פשרה: "הפוליטיקה נשארת בחוץ"

שר החינוך וראשי האוניברסיטאות, יצאו היום בהודעה משותפת שתאפשר קוד אתי במוסדות האקדמיים. בין היתר: אי נקיטת חרם נגד ישראל ואי הצגת דעה פוליטית של חברי סגל "באופן מטעה"

בנט השיג פשרה: "הפוליטיקה נשארת בחוץ"
  (צילום: נועם רבקין/ פלאש 90)

שר החינוך ויו"ר המל"ג נפתלי בנט יחד עם ועד ראשי האוניברסיטאות, יצאו היום (רביעי) בהודעה משותפת. לפיה, המוסדות האקדמיים בישראל יפעלו תוך שנה להגדיר קוד אתי לפעילותם: אי נקיטת חרם נגד ישראל ואי הצגת דעה פוליטית של חברי סגל "באופן מטעה".

הפשרה הושגה בתום שנה של דיונים בוועדת המדיניות של המל"ג ובתאום עם ראשי האוניברסיטאות, כשהנושא יובא להצבעה ואישור במליאת המל"ג כבר בדיון הקרוב שייערך בשבוע הבא.

כזכור פרסום הקוד האתי אותו ניסח פרופ' אסא כשר יצר סערה והתנגדות בקרב ראשי האוניברסיטאות שטענו כי הוא מנוגד לחופש האקדמי.

להשאיר את הפוליטיקה בחוץ

מבנט נמסר: ״הקוד האתי נולד מתוך צורך אמיתי בעולם האקדמיה, והוא פשוט – להשאיר את הפוליטיקה בחוץ".

אך הדגיש כי כל זאת, "מבלי לשנות את עצמאות המוסדות, ותוך מתן ביטוי למאפייניו הייחודיים של כל מוסד – יישמרו החירות האקדמית וחופש הביטוי לצד איסור קריאה לחרם".

בנט בירך על "שיתוף הפעולה עם שותפינו בועד ראשי האוניברסיטאות מבורך", והודה להם על תמיכתם "בתהליך חשוב זה שייטיב עם כל אחת ואחד ממאות אלפי הסטודנטים בישראל. התנופה באקדמיה תימשך בכל תחום אליו נידרש", דברי השר.

במסגרת ההחלטה, המוסדות האקדמיים יפעלו בשנה הקרובה לאימוץ קוד אתי מטעמם ויתייחסו בתקנוני המשמעת שלהם, בהתאם לשיקול דעתו של המוסד, לחמשת עקרונות ליבה.

ור"ה: שמחים שלא כפו עלינו קוד אתי בחקיקה

יו"ר וועד ראשי האוניברסיטאות ונשיא אונ' תל אביב, פרופ' יוסי קלפטר: "אני מברך על השגת הסיכום ועל כך שאין כוונה לכפות בחקיקה קוד אתי אחיד לאקדמיה אשר היה פוגע בצביונה. מדובר בצעד חשוב לשמירה על החופש האקדמי בישראל הקבוע בסעיף 15 לחוק המל"ג. בעקבות הסכמות אלו המעצבות את התנהלות המוסדות בעתיד נמנע מחקיקה בנושא"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
בגין ז'ל עשה טעות שאמר יש שופטים בירושלים
הציבור | 23-05-2018 18:00
שם המחלה מתחילה התקשורת רשות השידור שופר של מפאי רדיו קול ישמעאל הדיקטטורה של מפאי הסמרטוט האדום של בן גוריון למי שלא היה פנקס אדום לא היה לילדים בבית מה לאכול שמאלנים מטורללים לשלום על הסכין שחוטים למען השלום
2
בנט פקה פקה
שרי | 23-05-2018 21:13
בנט בהצגת תכלית... פקה פקה רוח וצלצולים. בנט הוא איש דמאל ולכן הכל משחק.