מנדלבליט במסר לארדן: 'בלי לערב את נתניהו' - סרוגים

מנדלבליט במסר לארדן: 'בלי לערב את נתניהו'

היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, שיגר מכתב לשר גלעד ארדן ובו הבהיר לראש הממשלה והשרים על אי התערבותם בבחירת מפכ"ל המשטרה הבא, לאחר תום כהונתו של אלשיך

author-image
מנדלבליט במסר לארדן: 'בלי לערב את נתניהו'
  (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שיגר היום (שלישי) מכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן ובו הבהיר לראש הממשלה נתניהו והשרים כי לא יוכלו להיות מעורבים בבחירת מפכ"ל המשטרה הבא, לאחר תום כהונתו של המפכ"ל הנוכחי רוני אלשיך, זאת עקב חקירות המשטרה נגדם.

"לאחרונה התקבלו אצלי פניות אחדות בעניין מינוי מפכ"ל משטרה חדש או הארכת כהונתו של המפכ"ל המכהן", כתב מנדלבליט. "בפניות נטען כי יש לקבוע שראש הממשלה ושרים אחרים מנועים מלעסק בנושא, בגין טענות לניגוד עניינים אפשר, בהינתן העובדה שהם נחקרים על ידי המשטרה".

מנדלבליט  ביקש מארדן שיפנה אליו לפני שיתחיל לעסוק במינוי מפכ"ל המשטרה הבא. "אבקש כי טרם תחילת העיסוק בנושא, תפנה אל החתום מטה על מנת שאוכל לבחון את היבטי ניגוד העניינים הקשורים לחברי הממשלה שעניינם מצוי בחקירת משטרה, ולהנחות בהתאם", הוסיף.

בתגובה אמר יו״ר העבודה והמחנה הציוני, אבי גבאי, כי "יש דברים מובנים מאליהם", בחשבון הטוויטר שלו הוסיף, "כפי שכבר אמרתי – ראש הממשלה, כל שר שיש חקירת משטרה בעניינו וכל שרי הליכוד שהקריירה הפוליטית שלהם תלויה ברוה"מ – לא יכולים להחליט בעניין עתידו של המפכ"ל.

‏אני שב וקורא ליועץ המשפטי להבהיר את העניין באופן חד ופשוט. על כל פקיד זוטר היו קובעים כך", דברי גבאי.

אלשיך חושד לקשר בין נתניהו לניצב יורם הלוי

ביום חמישי שעבר התפרסמה פרשה חדשה במשטרה, בה מאשים לכאורה אלשייך את נתניהו בבחישה בצמרת המשטרה. ב'הארץ' נחשף כי מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך אמר כי יש לו מידע לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי קיימו קשר חשאי מאחורי גבו.

לפי הפרסום בהארץ, הלוי ונתניהו נפגשו ללא אישורו של המפכ"ל – צעד שנמצא בניגוד לנהלי המשטרה (וגם הצבא), כשהמפכ"ל קרא להלוי, המועמד המוביל להחליפו, ודרש ממנו להפסיק לנהל קשר עם ראש הממשלה מאחורי גבו.

נציין, כי הן ממשרד ראש הממשלה והן מצמרת המשטרה מכחישים לחלוטין את הסיפור, מנתניהו נמסר כי "מדובר בשקר מוחלט ומגמתי". הלוי הכחיש את הטענות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו