לאחר הפרישה מההסכם: כך ארה"ב תפעל מול איראן - סרוגים

לאחר הפרישה מההסכם: כך ארה"ב תפעל מול איראן

מזכיר המדינה האמריקני צפוי לחשוף היום את התכנית החדשה של ממשל טראמפ מול איראן. ככל הנראה ארה"ב מעוניינת לפתוח במו"מ על הסכם גרעין חדש, אשר יגביל את איראן ויוודא שלא יוכלו להשיג נשק גרעיני

author-image
לאחר הפרישה מההסכם: כך ארה"ב תפעל מול איראן
  מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו (צילום: עמוד הטוויטר של עיתון L.A Times)

היום שאחרי הפרישה: מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו צפוי להציג היום (שני) את התכנית החדשה של ממשל ארה"ב מול איראן, אשר ככל הנראה תפעל להגביל את היכולות הצבאיות של המדינה האיסלאמית.

על פי הדיווחים בעיתון ה"ניו יורק טיימס", נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מעוניין לחדש את המו"מ על הסכם הגרעין, במטרה להגיע להסכם חדש אשר ימנע מאיראן לחלוטין את האפשרות להעשיר אורניום- ובכך יוודא שאיראן לא תוכל לייצר פצצה גרעינית. בארה"ב רוצים גם להרחיב את ההסכם כך שיכלול גם הגבלות על תכנית הטילים הבליסטיים של איראן. על פי ההערכות, פומפאו יפעל לגייס תמיכה ממדינות נוספות, ביניהן גם מדינות ערב במזרח התיכון.

"אנחנו צריכים מסגרת חדשה, שתיגע בכל האיומים מאיראן" אמר בריאן הוק, יועצו הבכיר של פומפאו, בראיון לרשת CNN. "ההסכם צריך להתקשר גם למגוון נושאים הסובבים את תכנית הגרעין- טילים, טכנולוגיות, תמיכה בטרור, והפעולות האגרסיביות והאלימות של המדינה".

מזכיר המדינה צפוי להתייחס בהודעתו גם להתבססות האיראנית בסוריה ולתמיכה הצבאית של איראן בארגוני טרור במזרח התיכון. זאת לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה לכל הכוחות הזרים בסוריה לעזוב את המדינה- אך זכה להתנגדות מצידה של איראן. דובר משרד החוץ האיראני הגיב להודעתו של פוטין ואמר כי "נישאר בסוריה כל עוד יש איום של טרור, וכל עוד הממשלה הסורית רוצה שנהיה שם".

בארה"ב עדיין פועלים להטלת סנקציות נוספות על איראן, ביניהן גם סנקציות בתחום הסייבר. כזכור, בשבוע שעבר ארה"ב ארה"ב הטילה סנקציות כלכליות חדשות על איראן, הכוללות הגבלות שהוטלו על נגיד הבנק המרכזי במדינה. כמו כן הוטלו סנקציות על שלושה בכירים נוספים בבנק האיראני, וכן על הבנק העיראקי "אל-בילאד" שהעביר מיליוני דולרים למשמרות המהפכה של איראן ולחיזבאללה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו