דובר צה"ל חושף לעולם: "כך חמאס שיקר לכולכם" - סרוגים

דובר צה"ל חושף לעולם: "כך חמאס שיקר לכולכם"

עיתון "וול סטריט ג'ורנל" פרסם אמש מאמר של תא"ל רונן מנליס, בו הוא הציג כיצד חמאס שיקר לעולם בכל הנוגע לעימותים בגדר הרצועה. במאמר חשף כי חמאס שילם למשפחות שהגיעו לגדר, וטען כי "לא מדובר במחאה בדרכי שלום"

דובר צה"ל חושף לעולם: "כך חמאס שיקר לכולכם"
  העימותים ברצועה בשבוע שעבר (צילום: עבד ראהים חאטיב\פלאש 90)

דובר צה"ל נגד חמאס: לאחר הסיקור הנרחב נגד ההתנהלות הישראלית בעימותים ברצועת עזה בשבוע שעבר, העיתון "וול סטריט ג'ורנל" פרסם אמש (ראשון) מאמר של דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, שבו הוא האשים את העולם בכך שהוא האמין לשקרים של חמאס בכל הנוגע לאירועי צעדת השיבה.

במאמרו מנליס חשף כיצד חמאס הפיץ בעולם שקרים, שיצרו נרטיב שאינו מייצג את המציאות. "המטרה שלהם הייתה ברורה – לשקר ולעודד את השמדתה של ישראל" טען. "חלק מהתקשורת המערבית סייעה לחמאס בכך שפרסם את השקרים שלהם במקום לבדוק את העובדות".

"אם כדי לנצח בדעת הקהל העולמית אני צריך לשקר כמו חמאס – אני מעדיף לומר את האמת ולהפסיד" הוסיף. "צה"ל ניצח בכך שהוא שמר על משפחות ישראליות מפני השגת המטרות של חמאס: לפרוץ את הגדר ולרצוח".

חמאס שילמו למשפחות

דובר צה"ל חשף כי חמאס הביא תגמול כספי למשפחות שהגיעו לגדר במהלך העימותים, ואף הוסיף לתגמול במידה והם נפצעו. "כל אדם שהגיע לגדר קיבל מחמאס 14 דולר. אם משפחה שלמה הגיעה- היא קיבלה 100 דולר" טען. "בנוסף לכך, כל מי שנפצע בהפגנות קיבל 500 דולר. חמאס גם אילץ את כל המפקדים והפעילים שלו להגיע לגבול כשהם לבושים כאזרחים, כאשר כל אחד משמש כמנהל של אזור מסוים – כאילו כדי לביים את החלק שלו במבצע".

עוד טען כי ארגון הטרור הציב במכוון כוחות תקשורת בקרבת הגדר כדי לקבל סיקור נרחב. "חמאס אפשר לכל בעל מצלמה עם אינטרנט אלחוטי לקבל מקום בשורה הראשונה. הקהל היה התקשורת המקומית" אמר. "הם השיגו סיקור תקשורתי שלילי נגד ישראל כבר לאחר העימותים האלימים ביום הראשון של מבצע התעמולה הזה. כבר אז הם היו יכולים לטעון לניצחון תעמולתי, להפסיק את האלימות ולמנוע מקרי מוות רבים- אך עבור החמאס, שקרים חשובים יותר מחיים".

"לא מדובר במחאה בדרכי שלום"

בהמשך מנליס הציג לעלם כיצד חמאס שיקר בדיווחים על העימותים. "דוברי חמאס מיהרו לעיתונות העולמית כדי להתאבל על מותם של אזרחים חפים מפשע, אבל מנהיג בכיר בחמאס הודה שמתוך 62 פלסטינים שנהרגו, 50 היו אנשי חמאס ולא אזרחים תמימים. בנוסף, מחמוד א-זאהר, אחד ממייסדי חמאס, אמר באותו יום לאל-ג'זירה שכשהם מדברים על התנגדות עממית, הם משקרים לעם. אפשר לסמוך על חמאס כשהם מודים בעצמם בשקרים שלהם".

הדובר הביא במאמרו ציטוטים רבים נוספים מבכירי חמאס, ביניהם דבריו של מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סנוואר, שאמר בעבר כי הארגון "פועל להפיל את הגבול עם ישראל ולהוציא את הלבבות מגופותיהם של הישראלים". "השקר הגדול ביותר הוא הטענה שמדובר בהפגנה בדרכי שלום. תחת שלטון חמאס אין שום חופש ביטוי, אין חופש דת או חופש עיתונות. לא יכולה להיות מחאה בדרכי שלום – רק התאספות מאורגנת וממומנת על ידי חמאס. לקרוא לזה מחאה זה לא פייק ניוז, זה רק פייק".

את דבריו סיכם דובר צה"ל בהשוואה בינו לבין דובר חמאס, סמי אבו זוהארי. "יותר מהשקרים, ההבדל ביני לבינו הוא שהוא הולך לישון בכל לילה כשהוא מאחל להרס המדינה שלי ולמותם של ילדיי. אני הולך לישון בכל לילה בתקווה לשיפור חיי ילדיו, כמו שאני מקווה שיהיה לילדים שלי. וזו האמת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מחמוד א-זאהר
אוהד | 12-10-2018 8:33
כאשר למד באיטליה רפואה, היה מזדהה בבחינות בעפ, כישראלי, כי אז עוד היו מרבית המרצים, בני-אדם ותמכו בצד הצודק ולכן הוא התבייש במוצאו והתחזה לאדם שנשא תעודת מעבר ישראלית. היום הוא גיבור גדול במרתפי שיפא, חסר כבוד עצמי כמו אז.