חוטובלי לסרוגים: לא מתוכננים צעדים נוספים נגד טורקיה

חוטובלי לסרוגים: לא מתוכננים צעדים נוספים נגד טורקיה

סגנית שר החוץ מסכמת בסרוגים שבוע מדיני רווי אירועים לאומיים, ואומרת כי לא יוטלו סנקציות נוספות על טורקיה: "היא מדינה חשובה באזור ויש לנו יחסים כלכליים ענפים איתם. בשל כך, לאחר התייעצויות הוחלט לנקוט את הצעדים שנקטנו השבוע ולא מעבר לכך"

author-image
חוטובלי: לא מתוכננים צעדים נוספים נגד טורקיה
  אין סנקציות נוספות. חוטובלי (מרים אלסטר/פלאש90)

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי  חוטובלי מסכמת בסרוגים שבוע מדיני רווי אירועים לאומיים- חגיגיים. אך מול הגינויים של טורקיה נגד ישראל היא אומרת, כי אין בכוונת ישראל להחריף את העימות מול טורקיה, והיא תסתפק בצעדים שננקטו עד כה.

אחרי שבוע מדיני רווי אירועים מתוחים ומרגשים עם העברת 2 שגרירויות לבירה, איך את ומשרד החוץ מסכמים?

"השבוע החולף היה בהחלט משמעותי ומרגש עבור מדינת ישראל ושירות החוץ הישראלי. ארצות הברית עשתה מהלך היסטורי חשוב מאין כמותו והכירה בירושלים כבירת ישראל. אתמול הצטרפה למהלך הזה גם גוואטמלה".

כשבשבוע הבא גם פרגאווי תעביר את השגרירות שלה לירושלים, מוסיפה חוטובלי, "ההכרה של המדינות הללו בירושלים כבירת ישראל והמהלך שהן עושות להעברת השגרירות הוא צעד היסטורי שמלמד על הפריחה המדינית שישראל נמצאת בה. עוד ועוד מדינות בוחרות להיות בצד הנכון של ההיסטוריה ולבחור באמת."

יש שינוי אפילו באו"ם

במקביל, התרחשו ההפגנות האלימות בעזה שלאחריהן נשמעו טענות חריפות נגד ההסברה של ישראל מול העולם. אנחנו יכולים ומצליחים להתמודד מול שורת הגינויים? כשבראשם מועצת זכויות האדם של האו"ם.

"משרד החוץ עוסק באופן יום יומי בהפצת האמת של ישראל לעולם. אני בעצמי הבאתי למעלה מ-60 שגרירים לעוטף עזה והסברנו להם באופן ישיר ובלי מתווכים שהמצב הקשה ברצועת עזה הוא תוצר ישיר של השליטה של חמאס שם, שבוחר לנצל את הכספים והמשאבים שלו לטובת טרור ולא כדי לשקם את הרצועה או לעזור לאוכלוסייה שבה.

אנחנו מספרים לעולם שאנו מגנים על הילדים של יישובי עוטף עזה, אני אומרת את זה למקבילים שלי ואני אומרת את זה בכלי התקשורת הזרה שאני מופיעה בהם".

כלפי האו"ם, אומרת חוטובלי: "במשך שנים הוא היה עוין לישראל, אבל נשמעים בשנה האחרונה קולות אחרים. שגרירת ארצות הברית לאו"ם ניקי היילי בהחלט מציגה קו אחר של עמידה איתנה לצד ישראלה.

בהמשך מציבה חוטובלי מטרה: "להביא כמה שיותר מדינות להיות לצידנו. אבל זו מלאכה לא פשוטה, בוודאי באו"ם, אבל אנחנו מנהלים מדיניות עיקשת בנושא".

לא ננקוט סנקציות נוספות נגד טורקיה

האם הצגת התעודות של הדיפלומט הטורקי נחשב לעונש מספק מול ההשפלה שעבר השגריר הישראלי עם גירושו? מה הצעד הבא מול טורקיה?

"ההתבטאויות החמורות של ארדואן והיחס לשגרירנו בטורקיה (איתן נאה, ע"ג), יצרו את צעד הענישה של סילוק הקונסול הטורקי מירושלים. זה היה צעד תקדימי, שנתפס כחמור בעיני הטורקים כי הקונסוליה שלהם בירושלים היא השער שלהם לעיר, והשער לפלשתינים

על האמירות של ארדואן מהשבוע האחרון ומהתקופה האחרונה, היא מדגישה, "הן בהחלט מקוממות וכפי שראש הממשלה אמר, אנחנו לא נקבל הטפות ממי שידיו מגואלות בדם".

אך סגנית השר מסייגת. "יחד עם זאת, טורקיה היא מדינה חשובה באזור. יש לנו יחסים כלכליים ענפים איתם, נתיבי טיסה שעוברים מעל המדינה וקהילה יהודית שנמצאת במדינה.  בשל כך, לאחר התייעצויות הוחלט לנקוט את הצעדים שנקטנו השבוע ולא מעבר לכך".

השפלת שגריר ישראל בטורקיה

אילו עוד אירועים מרגשים ומעוררים מצפים לנו עם שאר השגרירויות?

"כאמור, בשבוע הבא תעבור לירושלים שגרירות פרגוואי. בהמשך גם שגרירות הונדורס צפויה לעבור לעיר. צ'כיה ורומניה, שתי מדינות שביקרתי בהן בחודש האחרון במטרה לקדם גם מולם תהליך שכזה, הביעו הבנה ונכונות אף הן בנושא. ישנה עבודה מול שורה של מדינות נוספות ואני מקווה שבקרוב נוכל לבשר על מדינות נוספות שבחרו להצטרף למהלך ההיסטורי הזה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו