נתניהו על מערכון התפילין: יש דברים שלא עושים" - סרוגים

נתניהו על מערכון התפילין: יש דברים שלא עושים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את המערכון שהופיע בתכנית ארץ נהדרת, במהלכו ביזה הקומיקאי ערן זרחוביץ' את התפילין: "יש דברים שפשוט לא עושים"

author-image
נתניהו על מערכון התפילין: יש דברים שלא עושים"
  (צילום מסך מתוך 'ארץ נהדרת')

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה לפני זמן קצר (חמישי) את המערכון שהופיע אמש בתכנית ארץ נהדרת, במהלכו ביזה הקומיקאי ערן זרחוביץ' את התפילין.

"אין לי בעיה עם סאטירה. אנחנו סופגים ממנה באופן אישי לא מעט. אבל יש דברים שפשוט לא עושים. פשוט לא עושים!".

את הדברים אמר נתניהו בחוג התנ"ך המתכנס במעונו.

כאמור, אמש חיקה זרחוביץ' את שר החינוך נפתלי בנט כשהוא משתמש בזוג תפילין של ראש כדי ליצור על ראשו של בנט את צורת התסרוקת של הזמרת נטע ברזילי. המערכון הפרובוקטיבי קומם לא מעט גולשים וגורמים במערכת הפוליטית.

השר בנט עצמו הגיב לצד תמונה בתפילין: "עליי תצחקו כמה שתרצו. אבל על תפילין וקודשי ישראל-לא. אני גאה להיות בין מנשקי המזוזות ומניחי התפילין. אני יהודי גאה".

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו: "השימוש בתשמישי קדושה בזלזול, בלעג ובאופן פוגעני, הוא נורא ואיום, זהו דבר בלתי מתקבל על הדעת שישודר דבר כזה בתקשורת הישראלית וזו איננה יצירה תרבות או בידור, זהו לעג כלפי התפילין ותשמיש קדושה ורמיסת רגשות של מיליוני יהודים".

עוד הוסיף הרב לאו כי הוא מצפה שהתכנית שפרסמה את הזלזול המחפיר כל כך בתפילין, תביע התנצלות ולא תשוב על כך. "מדובר במעשה שלא ייעשה".

מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך אמר: "יש גבול גם לסאטירה. לא גבול חוקי של "סתימת פיות" אלא גבול מוסרי של טעם טוב. חברים יקרים מארץ נהדרת. חציתם גבול! פגעתם בערכים הבסיסיים שחשובים לרוב המוחלט של אזרחי המדינה".

סגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן: "הזדעזעתי מאוד מהשימוש הבזוי בתפילין כפי ששודרו הערב בתכנית סאטירה. מדובר בפגיעה חמורה במסורת ישראל ואני מגנה זאת בתוקף. גם להומור וסאטירה יש קווים אדומים שלא חוצים לעולם. קודשי ישראל וערכי היהדות אינם מיצגי צחוק ובידור. זו בושה וחרפה לפגוע בתפילין במדינה יהודית ובכלי שידור רשמי"

"כך נראה אבדן עשתונות ערכי"

 יו״ר ש״ס השר דרעי הגיב: ‏״הערב שודר קטע מחפיר ופוגעני בתכנית ׳ארץ נהדרת׳, ששם ללעג ולקלס את התפילין, אותה מצווה קדושה שיהודים מסרו את נפשם להניחם בכל הדורות. לו דבר שכזה היה מוצג באחת ממדינות העולם, היו כולם זועקים אנטישמיות. אבל דווקא כאן, במדינת היהודים, עובר דבר כזה בשתיקה. בושה!".

השר לשעבר אלי ישי תקף אף הוא את המערכון ואמר: "כך לא נראית סאטירה, כך נראה אבדן עשתונות ערכי וזלזול של תוכניות הטלויזיה בקדשי ישראל. בתקשורת יודעים לצעוק על ״הדתה״, אבל כשמנגד זו המציאות בפריים טיים, פשוט אין אפשרות אחרת. תמו הימים שטלית ותפילין היו ללעג ההמון. עם ישראל, במדינת ישראל, חייב לזעוק על מיצג מחפיר שכזה, עד כאן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
נתניהו שבגד בכל נשותיו והתחתן עם ספק יהודיה הוא לא בדיוק הדמות להטיף מוסר יהודי
יעקב | 17-05-2018 18:20
הכותרת היא התגובה
2
זוועה
חיים | 17-05-2018 18:28
זה לא בסדר מה שעשיתם
3
ארס נעדרת היא סאטירה של נבלות חלאתיים שעושים
אוראור | 17-05-2018 18:49
צחוק מכל דבר שבקדושה - אבל נראה כמה הם יצחקו - אם בכלל - ביום שבו בעוד כמה שנים הם ימותו סוף סוף וייצלו בגהינום!!!!!!!!!!!!!
4
העושה תפילתו עגולה, סכנה ואין בה מצוה. נתנה על מצחו או על פס ידו, הרי זו דרך המינות. ציפן זהב, ונתנה על בית אונקלי שלו, הרי זו דרך החיצונים.
הייתי שם | 17-05-2018 20:06
העושה תפילתו עגולה, סכנה ואין בה מצוה. נתנה על מצחו או על פס ידו, הרי זו דרך המינות. ציפן זהב, ונתנה על בית אונקלי שלו, הרי זו דרך החיצונים.
5
מי יקבע את גבולות הסאטירה,בנט?דרעי?או אולי תמר זנדברג?
עדנה ברג | 18-05-2018 0:14
כול פוליטיקאי יחליט מה מפריע לו בסאטירה של ארץ נהדרת או גב האומה,והכותבים ידאגו להסיר את גורם ההפרעה כדי שהפוליטיקאי יהנה מהמופע,אין ספק שזו תהיה סאטירה שכמוה לא נראתה,סאטירה שהיא בדיחה,לשם מושכים אותנו המעבירים ביקורת על מערכון התפילין,מי שלא רוצה לצפות לא חייב,אבל ביקורת על תפילין ,על פולחן,היא חלק מתפקידיה של הסאטירה,המעוררת מחשבה,באמצעות הומור,אבל לא שוללת מאף אחד את זכותו להשתמש בתפילין,לא שוללת מאף אחד את זכותו לכבד את הנחת התפילין,הגיע הזמן להפרדת הדת מהמדינה,כדי שנוכל לחיות כאן ללא כפייה.
6
זרחוביץ ביזה לכל היותר את בנט שחובה להשתלח בו
לוי | 18-05-2018 6:27
מי שראה את הסדרה היהודים באים, היו שם דברים הרבה יותר גרועים אבל מצחיקים ונושכניים. אתם תלמדו תורה והם יעשו טלויזיה וגומר.
7
חשוב ביותר
פ | 19-05-2018 19:36
ראש ממשלה שותה מעשן ושוטה , לא יכול לשמש ראש ממשלה, ושר חינוך עם לשון לא במקום הנכון ושאוכל חזיר בניו יורק לא יכולים להיות בשילטון.
8
אתר מאוזן למופת
קרמיט | 19-05-2018 19:39
אפילו תגובה אחת של בן אדם חושב לא יכולתם להביא???
9
ביבי אתה לא טלית שכולה תכלת
בלשון המעטה | 20-05-2018 4:27
עדיף תשתוק
10
בני יונות - בני אלף - שימותו אמן!!!!!!!!!!!!!
אוראור | 16-07-2018 13:11
ולמי שמזדעזע מהקללות שכתבתי: לחלאות החלאתיים האלו מגיעות כל הקללות שבעולם!!!!