חברי מועצה סרוגים: נצביע בעד פתיחת מתחם התחנה בשבת

חברי מועצה סרוגים: נצביע בעד פתיחת מתחם התחנה בשבת

חברי סיעת התעוררות הסרוגים דן אילוז ואלעד מלכה הודיעו כי יצביעו נגד סגירת מתחם התחנה בשבת. חגית משה ומשה ליאון ייעדרו, קינג וקלמנוביץ' יצביעו בעד

חברי מועצה סרוגים: נצביע בעד פתיחת המתחם בשבת
  (צילום: שרון גבאי)

זמן קצר לאחר הפרסום בסרוגים, כי שני חברי מועצת העיר ירושלים, אריה קינג ודב קלמנוביץ' יצביעו נגד המשך פתיחת מתחם התחנה בשבת, מודיעים שני חברי מועצה נוספים – דן אילוז ואלעד מלכה, כי הם יצביעו בעד המשך פתיחת המתחם בשבת.

"למתחם התחנה דרושה מנהיגות אמיצה, מנהיגות שלא מחפשת לייצג נישה ולהסתגר בד' אמותיה, מנהיגות שיודעת לחבר מגזרים ולייצר הסכמות.", כתבו השניים בהודעה משותפת בפייסבוק.

"בעוד כמה שעות נצביע על אישור מתחם התחנה כמקום בילוי, פנאי ותרבות. הנציגים הדתיים לאומיים מסתגרים בתוך הנישה שלהם. אריה קינג ודב קלמנוביץ' ייתנגדו, חגית משה "מחרימה" את ההצבעה ואני לא יודע מה יעשה משה ליאון.", כתב מלכה. "אני כן יודע שדן ואני כדתיים שומרי מצוות נצביע בעדו."

איך הם מסבירים את ההיתר לחילול השבת? "מתחם התחנה הוא נקודת מפגש תרבותית, הוא מקום המאחד מגזרים ולא מפלג. זה מצריך אומץ. לדעת להגיד אני אלחם על ירושלים פלורליסטית תוך הבנה שפלורליזם זה גם להכיל מי שחושב וחי אחרת ממני. לצערי נציגי הציונות הדתית הקלאסיים מתחפרים בשטעטל. מוזמנים לצאת ממנו ולדאוג לירושלים במובן הרחב שלה."

חברי התעוררות מפגינים בעד פתיחת מתחם התחנה בשבת מול משרדי העירייה

לידם הפגינו חברי סיעת ירושלמים

גוש דתי-חרדי חוסם

מוקדם יותר היום פרסמנו בסרוגים כי מועצת העיר תתכנס להצבעה דרמטית בנושא הערר שהוגש על ידי חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן כנגד החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לפני כשנתיים וחצי לתת היתר חריג לעבודה במתחם התחנה בירושלים.

בפעם הקודמת, ניתן ההיתר לאחר שחבר מועצת ירושלים מטעם ש"ס "הבריז" בזמן ההצבעה, מה שאיפשר את הרוב לפתיחת המתחם בשבת. כעת מסתמן כי חברי מועצת העיר הדתיים לאומיים דב קלמנוביץ' (הבית היהודי-איחוד לאומי) ואריה קינג (ירושלים מאוחדת) הם לשון המאזניים שיכריעו את ההצבעה הערב, מאחר וקולותיהם מהווים גוש חוסם במועצת העיר שיוביל לסגירת המתחם.

המתמטיקה בעיריית ירושלים היא כזו מתוך חברי מועצת העיר ירושלים, המונה 31 חברים, מנועים שניים, מאיר תורג'מן ורמי לוי מלהצביע כך שבפועל יצביעו הערב 29 חברי מועצה. 14 נציגי המפלגות החרדיות ועוד 2 הנציגים הסרוגים מהווים גוש חוסם של 16 אצבעות, כך שאם לא יקרה משהו חריג, ההחלטה תעבור והמתחם ייסגר בשבת בתחילת מארס 2109, כלומר בעוד פחות משנה.

סיעת ירושלמים תצביע נגד

שני חברי המועצה הדתיים של סיעת "ירושלמים", פלר חסן-נחום ויהודה גרינפלד-גילת, הודיעו שיצביעו נגד סגירת מתחם התחנה בשבת, יחד עם חברם החילוני לסיעה, איתי גוטלר.

מסיעת ירושלמים נמסר: "אנחנו מאמינים בערך של חים משותפים, בחיה ותן לחיות. בשנים האחרונות יש הגירה מאסיבית של חילונים מהעיר, והבריחה הזו מירושלים תמשיך אם לא נוודא שגם המגזר החילוני מרגיש פה בבית. כפיה דתית היא לא הדרך הנכונה – ירושלים שייכת לכל עם ישראל, לא רק לחרדים או לדתיים, ולכולם צריך להיות כאן מקום".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
שמירת שבת
ניסים | 16-05-2018 18:42
אסור לפתוח שום דבר בירושליים עיר הקודש
2
מענין מה ההגדרה לדתיים????????
יהודי | 16-05-2018 18:44
נשגב מבינתי..........
3
דן אילוז ואלעד מלכה.האם הם דתיים?
יפה יוסף | 16-05-2018 19:26
אם כן .עוד דתיים כאלו ואבדנו.רוצים לקרב מגזרים עח הקבה. אין טיפשות גדולה מזו.
4
צודקים בהחלט
לוי | 17-05-2018 6:37
צריך הרבהה אומץ כדי לעמוד על העקרונות לך. צריך עוד יותר אומץ כדי להגיד בפה מלא שאנו יהודים, ומתוקף כך מחוייבים לשמור מצוות ואת השבת. צריך הרבה אומץ כדי ללכת נגד מה שמתוקשר יפה.
5
איך דתי יכול להצביע *בעד*חילול שבת?
שימט | 17-05-2018 8:39
עם כל הכבוד לדמוקרטיה
6
לא דתיים ולא שומרי מצוות. "דתי" זה לא מי ששם כיפה וחליפה.ולא מי שמתפלל בבית כנסת בשבת
גג | 17-05-2018 8:45
ככ
7
להפסיק לקרוא להם סרוגים - צריך לקרוא להם רפורמים !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
א | 17-05-2018 9:25
-