נהג מונית ערבי העביר שיעור בישיבה תיכונית - סרוגים

נהג מונית ערבי העביר שיעור בישיבה תיכונית

נהג מונית ערבי מטירה מצא ארנק וכסף רב מפוזר על הכביש. לאחר בדיקה קצרה התברר כי האבידה שייכת לראש הישיבה התיכונית ברעננה, שהזמין את פדילה להעביר שיעור לתלמידים בהלכות 'השבת אבידה'

נהג מונית ערבי העביר שיעור בישיבה תיכונית
  (צילום: אביגיל עוזי, 'ידיעות אחרונות')

ויסאם פדילה, נהג מונית ערבי המתגורר בכפר טירה, העביר לאחרונה שיעור בישיבה התיכונית אמי"ת 'חברותא' ברעננה.

הסיפור, שהובא בעיתון 'ידיעות אחרונות', החל כאשר פדילה הבחין בארנק ובשטרות מפוזרים על הכביש בזמן שנסע בכביש ברעננה. בשלב הזה  פדילה עצר את המונית, ירד, אסף את השטרות וגילה כי מדובר בכמה אלפי שקלים ובכרטיס אשראי. בותו רגע פדילה נסע לתחנת המשטרה בעיר והכריז על האבידה. בבדיקה קצרה שנערכה התגלה כי הארנק שייך לאבינועם אלמגור, ראש הישיבה התיכונית אמי"ת 'חברותא' ברעננה.

פדילה, שהבין כי המאבד נמצא, נסע לישיבה והחזיר לאלמגור את האבידה. אלמגור מצידו הודה לפדילה והזמין אותו לספר לתלמידים על המעשה הטוב שעשה. במקום ללכת לשיעור מתמטיקה ולשיעור גמרא, נקראו התלמידים להתייצב בבית־המדרש שם נשא בפניהם פדילה פרק בהלכות השבת אבידה לבעליה. הוא סיפר להם על הכסף שמצא ועל החלטתו לאתר את בעליו ולהשיב אותו לידיו. "ההורים שלי חינכו אותי, וגם בכפר חונכתי כך, שאם מצאת דבר יש להחזיר אותו לבעליו. אם זה קורה לכם תהיו בני אדם ותעשו אותו דבר".

פדילה סיפר לתלמידים כי זו אינה הפעם הראשונה שהוא נוהג בצורה כזאת. בעבר הוא מצא תיק וארנק של תושבת הרצליה פיתוח, איתר את כתובתה, החזיר לה את האבידה וקיבל ממנה חיבוק נרגש.

אלמגור עצמו אמר כי המוטו אליו מחנכת הישיבה הוא לעשות משהו טוב למישהו, וכי המעשה של פדילה מבטא זאת היטב. "השיעור שלמדנו הוא שכל אדם באשר הוא יכול לעשות טוב, וכי לא תמיד מה שרואים וחושבים מראש על אדם מלמד על פנימיותו ועל מעשיו. ראיתי במקרה הזה הזדמנות לחנך לאזרחות טובה והכרת הטוב. היה לי חשוב שהתלמידים ישמעו את ויסאם גם כדי לשבור סטיגמות שיכולות להיות אצל חלקם וגם כדי שיבינו שראוי וניתן ללמוד מכל אדם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו