לקראת הפגישה: צפון קוריאה במחווה לארה"ב - סרוגים

לקראת הפגישה: צפון קוריאה במחווה לארה"ב

רגע לפני המפגש ההיסטורי עם נשיא ארה"ב, מנהיג צפון קוריאה החליט לשחרר שלושה אזרחים אמריקנים שהיו כלואים במדינה המסוגרת כמחווה לארה"ב. השבויים נחתו הבוקר בוושינגטון, וזכו לקבלת פנים מהנשיא טראמפ

לקראת הפגישה: צפון קוריאה במחווה לארה"ב
  האסירים מצפון קוריאה נוחתים בארה"ב לאחר שחרורם (צילום: עמוד הטוויטר של רשת CNN)

"ושבו בנים לגבולם", גרסת ארה"ב: מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און החליט על שחרורם של שלושה אזרחים אמריקנים שהיו כלואים במדינה המסוגרת, זאת כמחווה לארה"ב לקראת הפגישה ההיסטורית של קים עם הנשיא דונלד טראמפ. המנהיג הצפון קוריאני הודיע על השחרור במהלך ביקור מדיני של מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, אשר הגיע לצפון קוריאה כדי לדון על המיקום והתאריך של מפגש הפסגה.

השבויים חזרו לארה"ב יחד עם פומפאו במטוסו הפרטי, ונחתו הבוקר (חמישי) בבסיס חיל האוויר "אנדרוז" שבוושינגטון. עם נחיתתם השבויים שם זכו לקבלת פנים חמה מהנשיא טראמפ ורעייתו מלניה, לצד סגן הנשיא מייק פנס, רעייתו קארן, והיועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון. חברי המשלחת הנשיאותית נסעו במיוחד לשדה התעופה הצבאי ב-2 לפנות בוקר (לפי שעון מקומי) כדי לברך על שובם של השבויים ששוחררו.

צפו: הנשיא טראמפ מקבל את פני האסירים ששוחררו מצפון קוריאה

שלושת השבויים עבדו בצפון קוריאה, ונעצרו בעקבות קשריהם לארה"ב. שניים מהם שימשו כמרצים באוניברסיטה בעיר הבירה פיונגיאנג: טוני קים נעצר באפריל 2017 בשדה התעופה כאשר רצה לחזור לארה"ב, וקים האק-סונג נעצר כחודש לאחר מכן בחשד ל"פעולות עוינות נגד המדינה". על פי הדיווחים, השניים נחשדו בביצוע עבודות פיתוח חקלאי שלא אושרו על ידי האוניברסיטה.

השבוי השלישי, קים דונג צ'ול, נעצר באפריל 2016 והואשם בריגול עבור דרום קוריאה. במהלך משפטו צ'ול הצהיר כי פעל בשיתוף עם המודיעין הדרום קוריאני כדי להפיל את שלטונו של קים ג'ונג און- אך בדרום קוריאה הכחישו כל קשר אליו. צ'ול נידון לעשר שנות מאסר, מתוכם ריצה שנתיים לפני שחרורו.

בבית הלבן אישרו כי מצבם הבריאותי של השלושה הוא טוב, וכולם מסוגלים ללכת ללא סיוע. עם זאת, האסירים לשעבר יילקחו למתקן רפואי במרילנד בהמשך היום, שם יעברו בדיקות נוספות לפני שישובו לביתם. הנשיא טראמפ אמר לאחר נחיתת השבויים כי הוא רואה את שחרור האסירים כמחווה חיובית, וכי הוא מצפה למפגש עם המנהיג הצפון קוריאני. "ההישג הגדול ביותר שלי יהיה כשנפרק את כל חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני" אמר. "זה דבר שהציבור רוצה כבר הרבה זמן, אבל אף אחד לא חשב שנוכל להגיע לכך. אני מאמין שקים ג'ונג און מעוניין להביא את ארצו אל העולם האמיתי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ומה עם פולארד
יהודי | 10-05-2018 10:37
הרי אנחנו לא אויבים אנחנו באותו הצד